Gæst Balto og Alfi Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Ja, nu tror de 2 bøller at de er blevet katte :stupid: I formiddags rende de som normalt rundt ude i haven, jeg kikker ud af vinduet og undre mig over at Alfi står med den ene forben trukket op og så pludselig svinger det ned som slog han noget?? Da jeg lænede mig frem i vinduet så jeg at han stod og slog en fugl??? Hvad er nu lige det for noget :hmm: Inden jeg når hen til døren, ser jeg balto komme til og ta fuglen i munden og kaste den, han hoppede hen og samlede den op igen inden jeg fik ham kaldt til mig, min søn fløj ud for at tjekke fuglen, den var ikke død, men hoppede forvirret rundt på græsset, jeg var jo klar over at vi var nød til at dræbe den, men min søn sagde der ikke var noget at se og pludselig hoppede den i hækken og ind til naboen, vi valgte ( måske naivt) at lade det være ved det og håbe den kom sig i nabohaven, det var en stor fugl og efter farverne at dømme er vi ret sikker på det var en musvåge. Lidt senere kommer Alfi glad ind fra haven og jeg når lige at undre mig over, hvad han havde i munden, inden han lagde sig i kurven og flåede en stor luns af den fugl han havde fanget FØJ!!! Jeg fløj op og råbte nej og han fløj ud af kurven, jeg måtte ha min søn til at fjerne de klamme rester, jeg er sart på det område, og så blev havedøren ellers lukket. Vi har snakket om at den musvåge nok har slået sig ned på en solsort og derved givet hundene en chance for at fange den og da den så slap væk, ja så tog hunden istedet dens bytte, mit spørgsmål er så, er det normalt Har aldrig haft en hund der ville spise en fugl, jage dem ja, men ikke fange dem, jeg har søgt på andre tråde herinde, men det er ikke tråde hvor hunde æder fugle, så hvad siger i?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Naturlig jagtadfærd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balto og Alfi Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Jamen så behøver jeg jo ikke være nervøs, troede bare ikke det var noget en hund ville gøre, altså med en fugl.. Tak for svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts