Hop til indhold

cujo's HD, som ikke er der

guanomo
 Share

Recommended Posts

Ja nu har cujo fået taget hofte billeder og der er intet med skelettet.

Så der er intet i vejen med hans hofter :banan:

men noget er der galt, så han har fået smertestillende til 10 dage.

Der er sandsynligvis noget inflamation fra en gammel skade som kræver fysio ...

og så var han lige hunden for at bevise at han er et madhoved ..

på vej ud gik/vakelde han en til skranken, vi vækkede ham selv..

og der sprang han op og stod på bagben hvor godbidder står .. 1,5 meter oppe ..:shock: det havde de ikke set før så hurtigt efter en dobbelt bedøvelse :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Altså godt at hofterne er gode!! Men selvfølgelig ikke så godt at han åbenbart har ondt, håber en fysioterapeut kan ordne det sådan ok nemt og hurtigt..

SEJT at han hoppede op på disken! Totalt madøre :mrgreen: Har kun set Buddha efter bedøvelse, han kunne næsten ikke engang gå, så hoppe ligefrem :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså godt at hofterne er gode!! Men selvfølgelig ikke så godt at han åbenbart har ondt, håber en fysioterapeut kan ordne det sådan ok nemt og hurtigt..

SEJT at han hoppede op på disken! Totalt madøre :mrgreen: Har kun set Buddha efter bedøvelse, han kunne næsten ikke engang gå, så hoppe ligefrem :shock:

han kan stadigvæk ikke gå ordenligt :lol:

han hoppede også "kun" op med forpoterne og duttede til godbide skålen :lun:

men han tåger lidt rundt herhjemme..går lidt og står lidt og kigger rundt.

men tror jeg pokker, de måtte jo give ham lidt ekstra bedøvelse undervejs :shock:

Han sad dog og ventede på foder da vi dækkede bord, så jeg smed en håndfuld ud, men han gik bare ud og stod og gloede, men så tog hjalte affære og gik ud og samlede dem op for ham og håndfodret ham :lun:

og 2 billeder, et fra turen hjem i bilen og et hvordan cujo ser ud nu, 5 timer efter bedøvelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er Hjalte bare sød :lun:

Og hvor ser Cujo dog ynkelig ud :ae:

ja han var meget bekymret, han kunne jo huske hvor ondt det gjorde da han skulle stikkes, så det var meget vigtigt for ham at være med til det hele, så det var han. Han stod stille og kiggede.

Og da vi skulle vække ham sad han sig ved siden og kaldte på cujo og nussede ham... halen begyndte hurtigt at logrer, længe før øjnene vågnede :lun:

nu sover cujo igen i sofaen, han er helt kvæstet, så han skal nok slet ikke ud at gå i dag..

men tror næppe vi for ham til "water walking" :lol:

dem her de henviste til

Hundecenterets forside

Link til indlæg
Del på andre sites

ja han var meget bekymret, han kunne jo huske hvor ondt det gjorde da han skulle stikkes, så det var meget vigtigt for ham at være med til det hele, så det var han. Han stod stille og kiggede.

Og da vi skulle vække ham sad han sig ved siden og kaldte på cujo og nussede ham... halen begyndte hurtigt at logrer, længe før øjnene vågnede :lun:

nu sover cujo igen i sofaen, han er helt kvæstet, så han skal nok slet ikke ud at gå i dag..

men tror næppe vi for ham til "water walking" :lol:

dem her de henviste til

Hundecenterets forside

Endnu engang, hvor er Hjalte altså bare sød :lun:

Det ser godt nok spændende ud på den hjemmeside du henviser til, det lyder helt som hos en menneske-fys, der er hjemmeøvelser man skal lave, og der bliver brugt balancebræt og andre spændende ting. Jeg glæder mig til at høre om hvordan der er :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Så har cujo water walket :klap::banan:

troede aldrig vi ville få den hund til det, men vi tog det meget roligt med at fylde vand og lade ham vænne sig til det.

Men kun dyrlægens lokkende med godbidder der virkede :fornaermet: så hun fik ikke vurderet ham fra siden af.

Han har været oppe og stå på en balance "bold" :shock:

Han markeret sig også lige på rampen til bassinet :genert::oops: han har aldrig markeret indenfor før .. ups ..

han gik selv op af rampen til bassinet og drak af den store vandskål :lol::lol:

Hendes dom er at der umiddelbart ikke er noget, hans bagmuskeltur er super flot og symmetrisk :banan::5up:

Vi får dog lavet et hjemmetrænings program og så en opfølgning om 1-2 måneder ... :5up:

Nu skal jeg bare holde øje med ham efter det water walking om han viser tegn på det i bagpartiet...

men hvis der ikke rigtig er noget, er vores bare blevet en rolig voksen hund med sine særheder når han skal op i sofaen og ud af bagdøren :vedikke::drille:

han gik 5-6 minutter som svarer til 5 gange så lang en tur i skov eller ligende terræn :shock:

så det var hårdt for vores "asfalt" hund :lol:

han er gået helt kold nu den bette ...

og så var water valk gratis fordi dyrlægen havde henvist os ... kanont så vi skal kun af med penge til program lægning og opfølgende besøg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en god nyhed som du kom med her. Håber da at han bliver helt frisk igen.

Ervand terapien noget som du vil blive ved med at bruge, eller er det en engang fornøjelse?

det var først og fremmest en engangs fornøjelse,cujo hader vand, selv vandpytter ser farlige ud.

Og så gjorde vi det også for hun kunne se hans bevægelse under maks. belastning.

Tror han er frisk, det er bare nogle ting såsom at komme i sofaen og når han hopper ud af bagdøren der gjorde os mistænksomme.

Og så løb tossen ind i hus muren december sidste år og fik en voldsomt slag der gjorde han haltede ect. Så vi frygtede lidt en muskelskade der ikke var behandlet ordenligt ...

den søde dyrlæge fandt dog hurtigt ud af at sætter man sig på hug bliver man taklet og kysset ...:klap::lol:

så vi blev hurtige enige om jeg skulle aflede med godbidder når hun tog cujo på bagdelen :slem:

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har cujo water walket :klap::banan:

troede aldrig vi ville få den hund til det, men vi tog det meget roligt med at fylde vand og lade ham vænne sig til det.

Men kun dyrlægens lokkende med godbidder der virkede :fornaermet: så hun fik ikke vurderet ham fra siden af.

Han har været oppe og stå på en balance "bold" :shock:

Hvad sagde han til balancebolden, det må da have været en sær oplevelse?

Han markeret sig også lige på rampen til bassinet :genert::oops:han har aldrig markeret indenfor før .. ups ..

Det passer ikke, Luna's kurv fik da en varm velkomst :blink:

han gik selv op af rampen til bassinet og drak af den store vandskål :lol::lol:

Hendes dom er at der umiddelbart ikke er noget, hans bagmuskeltur er super flot og symmetrisk :banan::5up:

Jeg syntes det lyder underligt hvis der ingenting er, det var jo ret tydeligt at se på ham forrige gang han var her :confused:

Vi får dog lavet et hjemmetrænings program og så en opfølgning om 1-2 måneder ... :5up:

Nu skal jeg bare holde øje med ham efter det water walking om han viser tegn på det i bagpartiet...

men hvis der ikke rigtig er noget, er vores bare blevet en rolig voksen hund med sine særheder når han skal op i sofaen og ud af bagdøren :vedikke::drille:

han gik 5-6 minutter som svarer til 5 gange så lang en tur i skov eller ligende terræn :shock:

så det var hårdt for vores "asfalt" hund :lol:

han er gået helt kold nu den bette ...

og så var water valk gratis fordi dyrlægen havde henvist os ... kanont så vi skal kun af med penge til program lægning og opfølgende besøg..

Jeg glæder mig til at høre hvori jeres hjemmetræningsprogram består, det kan jo være der er noget vi andre kan bruge, om ikke andet bare for at holde vores hunde sunde :-D

Held og lykke med projektet

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sagde han til balancebolden, det må da have været en sær oplevelse?

ja han synes den var lidt underlig, den var formet lidt som et timeglas der lå ned.

Hun skulle se hvordan han fordelte vægten på bagbenene når han skulle holde balancen.

Det passer ikke, Luna's kurv fik da en varm velkomst :blink:

:oops: nå ja .. havde jeg glemt :genert: lykkelig uviden :engel:

Jeg syntes det lyder underligt hvis der ingenting er, det var jo ret tydeligt at se på ham forrige gang han var her :confused:

kan være han vred lidt om den gang, var der egentligt noget da du havde ham alene?

Men nu må vi se når vi skal ud og gå her om lidt, om han er ekstra "øm" træt i den ene side..

men kan da sige, at slalom er rigtig godt for hundens lænd. Så det skal vi til at komme i gang med.

Og få sin hund op med forpoterne på en balance bold, så det er bagbenene der "Trænes" ...man skal dog nok holde bolden også ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

kan være han vred lidt om den gang, var der egentligt noget da du havde ham alene?

Der var ingenting, men da var han jo også på smertestillende, så det er jo svært at sige om det var pga. det eller der ingenting var.

Men nu må vi se når vi skal ud og gå her om lidt, om han er ekstra "øm" træt i den ene side..

men kan da sige, at slalom er rigtig godt for hundens lænd. Så det skal vi til at komme i gang med.

Og få sin hund op med forpoterne på en balance bold, så det er bagbenene der "Trænes" ...man skal dog nok holde bolden også ;o)

Jeg tror vist nok bolden skal holdes, ellers ender det da med at hunden brækker benene, eller æder den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi var til vet syple. i går og fik trænings øvelser at vide, snakkede om det hele osv.

cujo var mere rolig så hun kunne bedre se ham an når han ikke var stresset over situation og fik bedre mulighed for at "hive" lidt i ham, og hun kunne godt se der er noget med venstre ben :cry:

men i dag, han stod op kl 8 cirka, men efter 15 min valgte han at gå ovenpå og i seng igen, jeg sov stadigvæk og da jeg stod op kl 9 kom han ned 15 minutter efter, lidt ud i haven og tog en hurtig spurter rundt i haven, da jeg tog foderet frem til morgenmaden gik han ind i stedet og så hoppede han ind i sofaen igen :shock: han er altså et mad hoved normalt, han ligger og hænger lidt med hovedet og er gået op i sin seng igen og ligger der og ser mut :cry:

Så tror ikke vi skal lave for mange øvelse i dag andet lidt udstræknings øvelser ...

Link til indlæg
Del på andre sites

vi var til vet syple. i går og fik trænings øvelser at vide, snakkede om det hele osv.

cujo var mere rolig så hun kunne bedre se ham an når han ikke var stresset over situation og fik bedre mulighed for at "hive" lidt i ham, og hun kunne godt se der er noget med venstre ben :cry:

men i dag, han stod op kl 8 cirka, men efter 15 min valgte han at gå ovenpå og i seng igen, jeg sov stadigvæk og da jeg stod op kl 9 kom han ned 15 minutter efter, lidt ud i haven og tog en hurtig spurter rundt i haven, da jeg tog foderet frem til morgenmaden gik han ind i stedet og så hoppede han ind i sofaen igen :shock: han er altså et mad hoved normalt, han ligger og hænger lidt med hovedet og er gået op i sin seng igen og ligger der og ser mut :cry:

Så tror ikke vi skal lave for mange øvelse i dag andet lidt udstræknings øvelser ...

Nej, det lyder da som om han har lidt en off dag, det kan jo være at han er lidt øm og træt efter i går, så mon ikke det går over i løbet af dagen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det lyder da som om han har lidt en off dag, det kan jo være at han er lidt øm og træt efter i går, så mon ikke det går over i løbet af dagen :ae:

han har været nede 2 gange og søge os, men er gået op og lagt sig igen, maden gider han slet ikke og har også dårlig ånde, så frygter lidt maven gør knuder også, han kan åbenbart ikke tåle det light foder han fik som godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

han har været nede 2 gange og søge os, men er gået op og lagt sig igen, maden gider han slet ikke og har også dårlig ånde, så frygter lidt maven gør knuder også, han kan åbenbart ikke tåle det light foder han fik som godbidder.

Stakkels Cujo :ae:

Har I ikke noget liggende som I kan give ham imod dårlig mave?

Link til indlæg
Del på andre sites