Hop til indhold

Ai, det er sku journalistik af værste skuffe

guanomo
 Share

Recommended Posts

Glubske hunde skambed to lam - Lokalavisen.dk

der står INTET om racen, men alligevel bruger man det mest brugte billed af en amstaff (angiveligt).

Så enten skriv det er det eller lad være med at bruge et billed som skulle insunisere (shit et svært ord at stave)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Jamen helt klart, for dårligt.

Men næsten hvergang man skal reklamere for en vare, bruger man en Golden Retriever, er det ikke lige så forkert ??

Eller forstår journalister og reklamefolk sig bare på menneske psykologi ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Men godt at du ikke er så naive at du havde forventet andet :mrgreen:

Det havde jo ikke været god læsning hvis de havde sat petrine på forsiden :mrgreen:

Jo det havde! så var det sådan en avis jeg ville købe, hvis en tæppetisser angiveligt havde bidt to lam. Det andet det er jo old news...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Glubske hunde skambed to lam - Lokalavisen.dk

der står INTET om racen, men alligevel bruger man det mest brugte billed af en amstaff (angiveligt).

Så enten skriv det er det eller lad være med at bruge et billed som skulle insunisere (shit et svært ord at stave)

Enig!

Det er bare så typisk - alt for at sælge aviser og øge profitten! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Det ville jo nok være ret utænkeligt, at avisen skulle have haft en fotograf på stedet, og der står tydeligt, at det er et arkivfoto, hvilket er helt normalt at bruge på div. aviser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jo - hvis det var Petrine mor! SÅ skulle vi nok få solgt et blad eller to[/quote

Helt rigtigt, der ville være bid i alvorlig grad, Ekstra Bladet ville gyse i evighed hvis den vildskab brød ud, uden kort snor og mundkurv!:engel::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jo nok være ret utænkeligt, at avisen skulle have haft en fotograf på stedet, og der står tydeligt, at det er et arkivfoto, hvilket er helt normalt at bruge på div. aviser.

til gengæld tror jeg så de har andre arkiv billeder og man behøver altså ikke bruge et billed på sådan en "lille" historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
til gengæld tror jeg så de har andre arkiv billeder og man behøver altså ikke bruge et billed på sådan en "lille" historie.

Sikkert. Men så længe der står, at det er et arkivbillede, kan jeg ikke få øje på problemet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Det lader da til at deres arkiv med fotos af hunde, er meget begrænset, det deer er brugt virker temmelig slidt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe...den der, og så den hvide amstaff med lyserøde mund, de kommer sgu vidt omkring...den ene har også dræbt en gammel dame i Frankrig og hvad ved jeg...de må ha EU-pas...:mrgreen:

Men ville det ikke også være alt for nuanceret hvis man udelod billeder, eller brugte billeder af andet end de glubske kamphunde der ivrigt skambider både børn og dyr?

Og nu får jeg hug om lidt, fordi jeg er så hysterisk, at jeg virkelig gider gå op i om det er et billede af det ene eller andet...

Så husk lige det næste gang i skriger "propaganda" fordi nogen viser det billede af en farlig kamphund der (chokerende nok) sover ved siden af et barn...;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen helt klart, for dårligt.

Men næsten hvergang man skal reklamere for en vare, bruger man en Golden Retriever, er det ikke lige så forkert ??

Eller forstår journalister og reklamefolk sig bare på menneske psykologi ??

Synes så slet ikke det står til at sammenligne...

Der er da stor forskel på en reklame for toiletpapir og at bruge et billed af en (muligvis helt forkert) race i forbindelse med en artikel.

Jeg tror helt seriøst, at mange, når de ser billedet af en kamphund også tænker, at så var det en kamphund, der gjorde forseelsen - også selvom det er et arkivfoto og der ikke, hvilken race, i artiklen... Det ville jeg i hvert fald (muligvis naivt) antage som meget sandsynligt.

En reklame for toiletpapir (eller andet) hænger ikke en race ud (som noget specielt) ;-) Udover måske blød og så ser den jo også altid kær ud på billedet :mrgreen: Men altså, usammenligneligt imo :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites