Hop til indhold

Pas på hvor I bader

Lonny
 Share

Recommended Posts

Hund i livsfare efter bad i sø - Lokalavisen.dk

Húsk nu at tjekke vandet før I lader hunden bade, varmen har været med til at skabe en masse sundhedsfarlige aljer.

"Den varme sommer udløser en eksplosion af alger, og jeg vil råde alle til at være særdeles forsigtige med, hvor de lader deres husdyr bade - og i øvrigt også hvor de selv bader," siger Eva Stenning.

Hun advarer i særlig grad om faren ved at bade i søen i Lynge, og den advarsel tilslutter Laila Bonde sig: "Mange har gennem mange år brugt søen til hundebad, helt uden problemer, og den samme erfaring har jeg med min hund, så jeg må advare alle hundejere i området," siger Laila Bonde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Generelt ville jeg aldrig lade min hund - eller mig selv, for den sags skyld - bade i stillestående vand! :fornaermet:

Vi bader kun i vand, hvor der er gennemløb og hvor strømmen hele tiden risler og ilter vandet....(åer og/eller havvand)

Link til indlæg
Del på andre sites

blaagroenalge_scanpix_billede.jpg

155_800x567.jpg

FØJ for en okker-gokker :badr:

Her ude har vi mange små-søer og mose huller, men de er generalt så dybe at der ingen problemer er. De kan gro til med sø græs osv og enkelte har andemad (ser skide flot ud på en sort hund :klap:) Men kun meget få steder der ender med at se ud som på billederne, heldigvis - og de steder er så langt inde i mose-området at vi sjældent støder på dem, guggelov! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites