Lonny Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Hund i livsfare efter bad i sø - Lokalavisen.dk Húsk nu at tjekke vandet før I lader hunden bade, varmen har været med til at skabe en masse sundhedsfarlige aljer. "Den varme sommer udløser en eksplosion af alger, og jeg vil råde alle til at være særdeles forsigtige med, hvor de lader deres husdyr bade - og i øvrigt også hvor de selv bader," siger Eva Stenning. Hun advarer i særlig grad om faren ved at bade i søen i Lynge, og den advarsel tilslutter Laila Bonde sig: "Mange har gennem mange år brugt søen til hundebad, helt uden problemer, og den samme erfaring har jeg med min hund, så jeg må advare alle hundejere i området," siger Laila Bonde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 De grønne alger der, er det dem som ligner andemad (de små grønne ting), eller er det mere store plamager af noget som egentligt lidt ligner gammel langt græs?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 De grønne alger der, er det dem som ligner andemad (de små grønne ting), eller er det mere store plamager af noget som egentligt lidt ligner gammel langt græs?! Det plejer at være sådan noget ulækkert snask, ikke græs og ikke andemad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Tror aldrig jeg har set dem så. Fandt osse et andet billede Aad.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Sidste år havde jeg et link til steder hvrod er var rapoteret alger, men kan ikke huske hvor det var fra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Algekort Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Synes algerne kommer først i søer og dem kan jeg ikke se (på det ellers udmærkede kort :5up:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Generelt ville jeg aldrig lade min hund - eller mig selv, for den sags skyld - bade i stillestående vand! Vi bader kun i vand, hvor der er gennemløb og hvor strømmen hele tiden risler og ilter vandet....(åer og/eller havvand) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Synes algerne kommer først i søer og dem kan jeg ikke se (på det ellers udmærkede kort :5up:) Se det kunne jo være interessant hvis du nu skrev en mail til DMI og spurgte hvorfor de ikke viste søvandet :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 FØJ for en okker-gokker Her ude har vi mange små-søer og mose huller, men de er generalt så dybe at der ingen problemer er. De kan gro til med sø græs osv og enkelte har andemad (ser skide flot ud på en sort hund :klap:) Men kun meget få steder der ender med at se ud som på billederne, heldigvis - og de steder er så langt inde i mose-området at vi sjældent støder på dem, guggelov! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts