Hop til indhold

Når hunden knurrer


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Jeg sætter lige teksten ind igen, så vi kan følge bedre med :-)

 

 

 

Og her spurgte jeg så efter eksempler på det markerede

 

 

 

Den har jeg så ikke hørt, men det var ikke helt det jeg mente med spørgsmålet.

Jeg mente om du kunne give eksempler på, at hunde har større dominans end hunde

 

 

 

OK, dette besvarer heller ikke spørgsmålet :-)

 

 

 

Egenskaberne hos ulv og hund er lidt forskellige pga. avl hvor hundes tærskelværdier hos de enkelte racer har ændret sig fra hundens tid som ulv.

Grundegenskaberne er stadig de samme.

 

Sprog og adfærd har stadig kun ændret sig en anelse og hund og ulv har ingen problemer med at forstå hinanden.

 

Forskerne mener at hunden har mistet ca. 100 små nuancer, detaljer, i sproget. Selve sproget er stort set det samme hos ulv og hund.

 

Jeg mener ikke, at eksperter hentyder til hundesproget som værende det samme, men at hundeadfærden og adfærdsbehovene stadig er de samme hos ulv og de fleste hunderacer.

Og at det er det, eksperter lægger til grund for hvorfor vi f.eks. ikke skal slå vore hunde, hvorfor de gerne må ligge i sengen osv. osv.

 

 

er ikke helt sikker på hvad jeg skal forklare:!:

 

jeg er ikke helt tilhænger af den måde hunde bliver behandlet som dukker idag som man ikke må lægge en hånd på ligesom med børneopdragelse jeg mener de skal vide hvor skabet står

idag bliver man næsten meldt for dyremishandling hvis man tager hunden i nakkeskindet eller rykker den tilbage i linen hvilket jeg synes er noget pjat

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

er ikke helt sikker på hvad jeg skal forklare:!:

 

jeg er ikke helt tilhænger af den måde hunde bliver behandlet som dukker idag som man ikke må lægge en hånd på ligesom med børneopdragelse jeg mener de skal vide hvor skabet står

idag bliver man næsten meldt for dyremishandling hvis man tager hunden i nakkeskindet eller rykker den tilbage i linen hvilket jeg synes er noget pjat

 

OK?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det er en god ide at træne med hunden, fra den er helt lille. Den skal vænne sig til, at man tager ting ud af munden på den - den kunne jo få fat på noget, der kan være farligt for den!

 

Men jeg må da indrømme, at jeg var noget paf, da Sally knurrede af mig, den første gang hun fik et kødben - hun var ca. 1 år gammel. Så paf, at jeg lige gik ud i køkkenet og tænkte mig lidt om!

 

Så vendte jeg tilbage, og så øvede vi ellers "Må Mor Se?" et par gange. Siden bruger jeg dette udtryk i mange sammenhænge - når noget sidder fast i hendes pels, når hun skal have renset øjne for "søvnklatter", når jeg skal klippe hendes pels omkring munden ( den bliver lang og ulækker ) og altså når hun tygger på et kødben og jeg skal sikre mig, at det ikke splintrer.

 

Hun finder sig i alt!

 

Jeg vil så gerne lige benytte lejligheden til at sige, at kun okseknogler er egnede - hverken gris eller fugl skal gives med ben i! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg synes, at det er en god ide at træne med hunden, fra den er helt lille. Den skal vænne sig til, at man tager ting ud af munden på den - den kunne jo få fat på noget, der kan være farligt for den!

 

Men jeg må da indrømme, at jeg var noget paf, da Sally knurrede af mig, den første gang hun fik et kødben - hun var ca. 1 år gammel. Så paf, at jeg lige gik ud i køkkenet og tænkte mig lidt om!

 

Så vendte jeg tilbage, og så øvede vi ellers "Må Mor Se?" et par gange. Siden bruger jeg dette udtryk i mange sammenhænge - når noget sidder fast i hendes pels, når hun skal have renset øjne for "søvnklatter", når jeg skal klippe hendes pels omkring munden ( den bliver lang og ulækker ) og altså når hun tygger på et kødben og jeg skal sikre mig, at det ikke splintrer.

 

Hun finder sig i alt!

 

Jeg vil så gerne lige benytte lejligheden til at sige, at kun okseknogler er egnede - hverken gris eller fugl skal gives med ben i! :roll:

 

skal lige siges at mine får altid fjerkræ rå med det hele:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...