Hop til indhold

Tandsten der forsvandt

Gæst hannedam
 Share

Recommended Posts

Gæst hannedam

Min hund fifi på 8 år, en Dansk Svensk Gårdhund, havde kraftig tandsten og lugtede grimt ud af munden i mange år. Dyrelægen mente at hun var ved at udvikle pardentose og anbefalede tandrensning under narkose. I mellemtiden skulle jeg rense hendes tandkød med Klorhexidin og tandbørstning. Det gik ikke så godt. Ved et tilfælde stødte jeg på et middel, PlaqueOff, som jeg kan se andre også har haft glæde af. Samtidig læste jeg et sted at kalve marvben var rigtig godt for hunden.

Hun har aldrig været interesseret i div tyggeting men disse marvben af kalv eller okse er hun fuldstændig vild med.

Det er nu en måned siden jeg startede med at give hende PlaqueOff dagligt og to marvben fra slagteren eller supermarkedet, om ugen.

Det er næsten som et mirakel. Alt tandstenen er forsvundet og hun lugter ikke mere af rådden fisk. Der er kun en anelse gul misfarvning af de to hjørnetænder tilbage. Vi har sparet en masse ubehag og penge ved denne simple løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kooiker_Arki

Super indlæg :5up: .. - nu er det ikke fordi Arki har tandsten lige nu, men hvis han får vil det helt sikkert være super (; men ved du om det også er forbyggende, for så ville det jo være en mega god idé hvis det altså ikke koster en formue... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også brugt plaque off til begge mine hunde. Det er super godt - så kan kun anbefales:5up:

Jeg er dog gået over til Seagreens som er et produkt i samme stil bare billigere - har jo 3 hunde og den 3. skal også have det når han har skiftet sine bisser:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har også brugt plaque off til begge mine hunde. Det er super godt - så kan kun anbefales:5up:

Jeg er dog gået over til Seagreens som er et produkt i samme stil bare billigere - har jo 3 hunde og den 3. skal også have det når han har skiftet sine bisser:mrgreen:

Du må endelig fortælle om Seagreens hjælper lige så godt som Plaque off, når du har prøvet det!!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man spørger om hvor køber du produkterne henne???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hannedam

PlaqueOff består af 1oo% havtang ( Ascophyllum Nodosum ). Jeg har købt det hos ******* til 149 kr. for 60 g. Men søg efter det på Google.

Til min Dansk Svenske Gårdhund skulle der være nok til 5-6 mdr. Når det er brugt vil jeg prøve Seagreens. Hvis hun fortsætter med at kunne tåle det, vil jeg nok altid bruge det, som forebyggelse, da hun altid har haft tendens til tandsten. Men lige så vigtigt (tror jeg) er de to friske marvben jeg giver hende om ugen. Hun elsker dem og det giver hende lyst til at gnave. Ellers gider hun ikke div tyggeben, som jo ellers også er godt. Jeg vil dog prøve igen, for måske er hun blevet mere interesseret i at bruge sine tænder, efter de er blevet så gode!!

Jeg har haft andre hunde før hende, som aldrig har haft tandsten, så jeg tror ikke man behøver at give "havtang" forebyggende til alle hunde, hvis der ikke er tegn på tandsten eller dårlig ånde, og hvis hunden er glad for at gnave.

Redigeret af hannedam
Link til indlæg
Del på andre sites