Hop til indhold

Leverpostej:-)


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Måske et lidt dumt spørgsmål:oops::oops:.

Jeg passer en berner han, der siden han blev kønsmoden(tror jeg nok) har spist meget lidt og i lange perioder fastet sig selv og derfor er han meget tynd og skulle helst tage på(han er 16 mdr). Som en konsekvens vil min veninde nu prøve at få han kastreret(tror han sulter sig p.g.a at der ofte er tæver i løbetid der hvor han bor) for at se om det hjælper på hans spisevægring(han får barf, men er nu også på tørkost for at forsøge at fede ham lidt op).

Mit problem er at jeg faktisk kun har kunnet få mad i ham, når jeg har blandet hans tørkost op med leverpostej;-).

Og nu til det lidt dumme spørgsmål-det kan en hund da godt tåle ik,her tænker jeg på salt i leverpostejen??Det er den hjemmelavede fra slagteren:-D

Det er sgu hårdt at passe en hund med "spisevægring":vedikke:.

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste der er hårdere end det, er at have sådan en hund 24/7.. ;-)

 

Mio er blevet meget bedre til at tackle løbetiderne, så nu er det bare sådan generelt det er lidt svært at få mad i ham. Vi holder derfor stadigvæk fast i at vi ikke har lyst til at kastrere ham. Også fordi han rent faktisk har taget 2,5kg på i de sidste mdr! :yeah:

 

Jeg er obs på at hans mave ik er så god til fed mad, så jeg køber fx torskeolie i stedet for lakseolie og bruger også gerne dåsetun til at hjælpe foderet ned med. I sjældnere tilfælde får han lidt dåsemad (af den bedre slags) lidt ost eller leverpostej i foderet også, så det tror jeg roligt du kan gøre med berner-bassen, han er jo på ferie :mrgreen:

 

Nu ved jeg ikke hvordan han motiveres bedst, men Mio hjælper det nogen gange på, hvis man overdramatiserer serveringen lidt.. "Uhm hvor er det dejligt mamse, skal mor spise det?" - sagt gentagende gange med store armbevægelser, skålen "flyvende" rundt i luften og masser af sjove lyde.. :genert: Og så også "pas på Pippi kommer og spiser din mamse" når katten nærmer sig osv.. :mrgreen:

 

Held og lykke med fodringen :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Måske et lidt dumt spørgsmål:oops::oops:.

Jeg passer en berner han, der siden han blev kønsmoden(tror jeg nok) har spist meget lidt og i lange perioder fastet sig selv og derfor er han meget tynd og skulle helst tage på(han er 16 mdr). Som en konsekvens vil min veninde nu prøve at få han kastreret(tror han sulter sig p.g.a at der ofte er tæver i løbetid der hvor han bor) for at se om det hjælper på hans spisevægring(han får barf, men er nu også på tørkost for at forsøge at fede ham lidt op).

Mit problem er at jeg faktisk kun har kunnet få mad i ham, når jeg har blandet hans tørkost op med leverpostej;-).

Og nu til det lidt dumme spørgsmål-det kan en hund da godt tåle ik,her tænker jeg på salt i leverpostejen??Det er den hjemmelavede fra slagteren:-D

Det er sgu hårdt at passe en hund med "spisevægring":vedikke:.

V.H.

Sille

 

 

Tror ikke der sker noget ved at give ham leverpostej i en kortere periode - alternativ kan man lave en selv uden krydderier - hvis det skal være over en længere periode. Evt kan man veksle mellem levertyperne og bruge kyllingelever ind i mellem.

 

Måske kan lidt let ristet hakket kød -f.eks. hakket kylling også bruges hvis han kan lide det

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...