Gæst kat83 Skrevet Juli 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Hej:vinken: Er ny herinde, men tænkte at det måske var stedet man kunne få lidt erfaringer at høre, råd osv... Efter lang tids søgen og mange gange hvor det ikke lige lykkedes, har vi endelig fundet hund nr 2. Hun gik lige ind i mit hjerte...:hjerte: Jeg er faldet pladask for en tæve af racen lhasa apso. Hun er en 3 årig, der mangler nyt hjem. Nu er det så lige sådan at hun ingenting har lært, heller ikke det med renlighed. Hun har boet med en ældre dame, sammen med en masse andre hunde og de har bare gået og hygget sig med hende. De er heller ikke vant til andre mennesker, men det gik nu fint nok alligevel. Vil bare høre om andre har erfaringer med at lære voksne hunde de basale ting som er praktiske, når nu vi bor under samme tag som vores elskede hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Det har jeg ingen erfaringer med, det som du spørger om - men jeg tænker at det må være helt som med en lille ny hvalp. At i skal starte fra bunden med alt og give jer god tid, før i begynder at hæve evt. kriterier.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balderbasse Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Ja det vil være som at have en hvalp.. Jeg har selv haft en voksen hund der ingen ting havde lært.. Jeg startede på det grundliggende med at gå ud med den tit og ofte (husk at rose når den gør tingende. Nu er du heldig med racen vil jeg tro. Har lige selv fået en af samme race dog blanding med Shih Tzu. De er meget lærenemme har allerede efter blot en uge lært min at gå på plads på venstre side og ikke højre som han har lært. Det med at blive renlig vil nok tage længere tid når den er 3 år. Det var renlighed der tog længst tid med min den gamle hund. Men gå i snor, lære kommandoer og andre ting vil den nok hurtig lære Toldmodighed er en dyd. Ønsker dig alt mulig held og lykke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts