Hop til indhold

Spørgsmål mest til andre opdrættere


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg har solgt en hund til en opdrætter i Spanien.

 

Det drejer sig om en hund jeg købte i USA, men til min store overraskelse fulgte der ikke en attest med (hund er stumphalet) selv om opdrætteren kendte til dette :shock: - og endnu mere :shock:: opdrætteren responderede ikke på mine mails de næste 6 mdr. så jeg fik aldrig den nødvendige attest.

 

Pga. den manglende attest kunne jeg ikke udstille hende og udstilling er det eneste krav til avlsgodkendelse for min race (en brugshund :roll:).

 

Jeg aftalte derfor med en kennel i Spanien at hun kunne komme derned for at blive udstillet og derigennem avlsgodkendt - og hun kunne så få et kuld på hende som tak (vi havde tidligere kommunikeret fordi hun har en hanhund jeg ønskede at bruge på tæven engang i fremtiden).

 

Da tæven faktisk ikke passede ind i min flok af hunde, blev aftalen imidlertidigt at kennelen kunne købe hende, mod at jeg fik to hvalpe af eget ønske fra hendes andet kuld.

Jeg gjorde også kennelen opmærksom på (mundtligt) at jeg ønskede hvalpe fra en linjeavl på tævens linjer (hanhunden nævnt herover er af samme linjer) og jeg ønskede ikke hvalpe fra hendes anden hanhund. En bestemt hanhund bosiddede i Spanien blev nævnt som mit ønske til denne parring, noget hun på dette tidspunkt ikke var modstander af, men ikke kunne love da det ikke var hendes hanhund.

 

Nu har hun imidlertidig meddelt mig at tæven vil blive parret til næste år og hun er bestemt ikke sikker på at hun vil benytte den hanhund som jeg oprindelig sagde jeg var interesseret i - med den begrundelse at han "kun" har produceret to champions i hans to kuld i USA (som kun lige er blevet to år) og at hans første i kuld i Spanien gav forkerte haler = med halve haler (som jeg har gjort hende opmærksom på ikke kan undgåes når forældrene er født sådan).

 

Hvad skal jeg gører hvis hun ikke vil respektere vores mundtlige aftale?

 

Alle papirer på tæven er overdraget til hende, fordi hun skulle have de første kuld i følge kontrakten.

 

Jeg føler mig så dum og naiv :cry:

Har tidligere foræret en hund væk mod min vilje fordi jeg stolede på at den nye ejere ville respektere min ønsker.

Denne hund var dog opdrættet af mig, den pågældende hund her er købt i USA fra rimelig mange penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe dig med hvad kan/skal gøre :cry: En mundtlig aftale er jo lige så bindene som en skriftlig, men det er jo umuligt at bevise og vil blive påstand mod påstand.. Måske letter det lidt på hendes hukommelse, hvis du minder hende om at sådan en mundlig aftale ER bindene, men ellers ved jeg ikke.

 

Men for dælen jeg syntes altså du er uheldig med de aftaler du indgår :cry: Så det eneste jeg kan råde dig til er at begynde og være lidt bedre til at få dine aftaler på skrift og penslet ned til mindste detalje -men det har du jo nok selv regent ud efterhånden ;-)

 

Håber at det løse sig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Noget af kommunikationen er ikke foregået på mail? For så har du jo en del af det på skrift..?

... som jeg desværre sletter for ikke at fylde min indbakke op (bruger kun webmail) :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
... som jeg desværre sletter for ikke at fylde min indbakke op (bruger kun webmail) :cry:

 

Arh øv. Ved ikke om det er for strengt at nævne de mails, men ikke sige at du har slettet dem..

 

Du skulle tage at få gmail.com, der har du uanede mængder plads, så behøves man aldrig at slette.

Link til indlæg
Del på andre sites

... som jeg desværre sletter for ikke at fylde min indbakke op (bruger kun webmail) :cry:

 

Hvis du opretter en gmail og får videresendt alle dine indkommende mails fra webmailen til gmailen, har du altid en kopi af dine mails, selv om du sletter dem på webmail.

 

Det gøre jeg selv, og læser faktisk også altid mine mails på gmail og går kun ind på webmailen når jeg skal skrive en mail :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville blive ved og blive ved og blive ved! En aftale er en aftale! Det var de vilkår hun fik hunden på! Jeg ville skrive konstant og gøre opmærksom på aftalen, som jo er dokumenteret via (email), selvom du ikke har dem.

 

Du står ikke ret godt, så du må gøre et kæmpe job for at få hende overbevist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...