Gæst Laurits/Bertha Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Kære hundevenner Jeg har nu haft min nye skønne hyrdehund Bertha i 3 uger. Nu er det ved at være tid til at begynde at træne hende i indkald. I weekenden slap jeg hende løs for første gang ved stranden (uden mennesker). Straks hyrdede hun en fugl og var i løbet af no time bare en lille prik langt ude og væk fra min stemme. Er der nogen der har erfaringer med træning af indkald. Hun er af racen Gos de`Atura (spansk hyrdehund), er netop fyldt et år. Jeg har ikke problemer med at kalde hende til mig hjemme i haven og i huset. Et problem er dog at hun hyrder mine katte. Mon de på sigt vil kunne blive gode venner? Altså at kattene bliver trygge ved hende og at hun accepterer at de bor her uden at hyrde dem..... Skal måske lige fortælle at Bertha har boet 3 forskellige steder før. Hun er dog hurtig faldet til og har det godt med at der nu er ro og regelmæssighed i hendes dagligdag. Hun kommer fint ud af det med "bror" Laurits som er omkring 5 år og af samme race. På forhånd tak hvis der er bidrag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts