Gæst fairlady Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Jeg startede med at tage Lunas temperatur søndag aften og den var 37,6. Mandag morgen var den 37,8 og mandag aften 37,8. Her til morgen var den så faldet til 37,3, så jeg tog temperaturen her igen til middag og den var så på 38,1. Tror i at temperaturen har været længere nede i løbet af natten:hmm: Hva siger i til det?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst fairlady Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Og nu, to timer efter at den var på 38,1 ligger vi nu på 37,4.. Hvor tit tror i jeg skal måle den her temperatur? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Vi tager kun temperatuern en gang i døgnet, startende et par dage før vi tror, at fødslen går i gang. Det er først når temperaturen ligger i 36 graders området, at vi tager temperaturen 2 - 3 gange om dagen. Det virker som om, at Luna har en helt almindelig temperatur, så jeg vil ikke være i alarmberedskab, hvis jeg var dig, der er i hvertfald ikke en fødsel lige op over ( indenfor det næste døgn ) med de temperature. Hvis man bruger temperaturen som guideline, så skal den ligge i nærheden af 36 i mange timer ( hel dag ) og så starter fødslen når den går over 37 grader igen. Kan godt forstå, at du glæder dig. Da vi fik hvalpe første gang, kravlede tæven til sidst under sengen, når jeg kom med termometeret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst fairlady Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Har været ved dyrlægen og fået taget et billede af maven for at få klart svar om hvordan det ser ud derinde. Der er 6 synlige hvalpe på billedet, og den første ligger helt nede i bækkenet og med rumpen først. Jeg har hørt en masse skræmme historier om at hvalpe der kommer med rumpen først skal hurtigt ud, for ellers kan den drukne i fostervand. Er der nogle der har nogle råd/erfaringer omkring at tage imod sådan en hvalp??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Har været ved dyrlægen og fået taget et billede af maven for at få klart svar om hvordan det ser ud derinde. Der er 6 synlige hvalpe på billedet, og den første ligger helt nede i bækkenet og med rumpen først.Jeg har hørt en masse skræmme historier om at hvalpe der kommer med rumpen først skal hurtigt ud, for ellers kan den drukne i fostervand. Er der nogle der har nogle råd/erfaringer omkring at tage imod sådan en hvalp??? Nej der kan jeg ikke hjælpe. Vi har oplevet mange ( ca. halvdelen af alle hvalpe ), der er kommet med numsen først, men har aldrig haft problemer med det, så vi har taget imod dem på samme måde som, de hvalpe der vender den rigtige vej. Vi er lidt mere opmærksom på, om fosterhinden er bristet og om de glider let ud eller ser ud som om de skulle sidde fast ved bæknet, men ellers gør vi ikke noget anderledes. De skal rimelig hurtig ud, hvis fosterhinden er bristet, da hvalpen så skal til at trække vejret gennem næsen, men det skal ikke gå så hurtigt, at det gælder om at flå hvalpen ud. Slå koldt vand i blodet så du ikke stresser moren og prøv om du ikke kan finde noget materiale om fødslen eller lokke en til at hjælpe dig, som allerede har lidt erfaring med fødsler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineL Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Her er min mopsepiges temperatur for den sidste uges tid (det skal lige nævnes at mops generelt har en lavere grundtemperatur end andre racer): Dag: 55 Morgen: 37,5 Aften: 37,4 Dag 56 Morgen: 37,2 Aften: 37,4 Dag 57 Morgen: 36,8 Aften: 37,6 Dag 58 Morgen: 37,5 Aften: 37,0 Dag 59 Morgen: 36,9 Aften: 37,0 Dag 60 (i dag) Morgen: 37,0 Aften: 37,2 Selvom temperaturen ikke ligefrem tyder på det. Så forventer jeg at hun føder i morgen (evt. i morgen nat). Temperaturen kan svinge utroligt meget sidst i drægtigheden- det er helt normalt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts