Gæst Camilla Sjelhøj Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 ja, vi har så været til det årlige tjek med vores dansk/svenske gårdhund Qvarko i dag, hvor han er blevet vaccineret og tjekket... i denne forbindelse talte vi med dyrlægen om at når vi har leget voldsomt med qvarko eller gået en lang tur kan han godt begynde at trække på venstre bagben. ikke noget vildt og voldsomt og ikke noget som genere ham i dagligdagen, han piver ikke og er stadig en glad hund... han kiggede så på hans bagben og fandt ud af at hans muskel masse på venstre bagben er markant mindre end på højre bagben og snakkede om at man evt kunne tage et røngent billede for at tjekke hvad det kan være... men han syntes kun det ville være nødvendigt hvis det blev være med qvarkos ben i dagligdagen. jeg vil så lige høre jer her inde om det er noget i kender til? og evt har gode råd til? og undskyld den lange smøre, håber i forstår hvad det er jeg skriver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 ja den manglen muskler er fordi din hund skåner benet, og det kan der flere grunde til og hvorfor han vil tage et røgten er for at tjekke om det er HD eller andet i vejen med knoglerne i bagpartiet. og så skal i lade være med at gå lange ture og lege voldsomt, så han ikke overbelaster sit ben så længe i ikke kender grunden. Hunde er eksperter i at skjule smerter/ubehag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 ja, det sagde han også, men det var mere om der var andre der havde oplevet det samme. men han sagde at det er sjællent at små hunde har HD men at de så kan have noget andet... men kan ikke lige huske hvad han kaldte det... regner med at vi får taget et røgent for at få svar for kan mærke det bekymre mig at jeg ikke ved hvad der er galt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 ja, det sagde han også, men det var mere om der var andre der havde oplevet det samme. men han sagde at det er sjællent at små hunde har HD men at de så kan have noget andet... men kan ikke lige huske hvad han kaldte det... regner med at vi får taget et røgent for at få svar for kan mærke det bekymre mig at jeg ikke ved hvad der er galt... ja har oplevet det samme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 ok hvad var der galt med din hund på det tidspunkt? og hvad gjorde du ved det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 ok hvad var der galt med din hund på det tidspunkt? og hvad gjorde du ved det? Vi har lige fået taget HD billeder som ikke viste noget, så det er sandsynligvis en "blød" skade som skal behandles af noget fysioterapi , evt. water walking. vores historie http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/17282-cujos-hd-som-ikke-er-der.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 ok mange mange tak... det gav mig da en lille ide om det... tror jeg ringer til dyrlægen i morgen og snakker med ham... håbers jeres snart har det godt... og håber ikke min hund lider i stilhed, vil dog sige han ikke virker til at have smerter... men endnu en gang tak for dine svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Det er nu ikke sandt, at små hunde ikke har HD. Dog er det ikke så ofte at små hunde med HD mærkes af det i samme grad som større og mere tunge hunde. Af andre muligheder kan være spyndylose (sammenvoksning af hvirvler i rygsøjlen), men det er ofte noget der kommer når hunden er lidt ældre. Ved ikke hvor gammel jeres er? I øvrigt en relativt sjælden tilstand, så det ville ikke være første gæt. Mine personlige gæt ville være enten HD som plager, eller at hunden har fået et vred i hofteskålen. Har selv lige haft en af mine tre til ledmanipulation (behandler er ikke uddannet dyrlæge og må derfor ikke kalde sig kiropraktor), hvor hun fik rettet hoften. Hendes symptomer lidt anderledes end dem du nævner. Hun havde ensartet muskulatur på bagbenene, og trak ikke som sådan på benene. Til gengæld trak hun sig meget op i ryglinjen, så hun blev karperygget at se på. Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men vil anbefale dig at finde en dygtig kiropraktor og få denne til at se på hunden. HD billeder er også fine, for så får man da syn for sagen at det ikke er det der plager. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts