Gæst Pia J Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Altså nu får Zacko jo der her allergi foder, og dyrlægen har sagt at vi skal give det ca 6 uger for at se om det har effekt, men altså når nu det er lagermider han ikke tåler, hvad er det så som taler for at vi skal give allergi foder og ikke bare wolfsblut som vi plejer i måske en udgave med mindre protein som jeg har forstået skal hunde med hud problemer have store mængder omega 3 & 6 og har læst at noget som hedder hjulkrone også var godt, omga 3 & 6 er der ret meget af i wolfsblut, og vi giver normalt olie har så set at det der viacutan også indeholder det der hjulkrone så kunne man jo give det. Håber ikke i ryster for meget på hovedet af mig men har nok bare svært ved at se fidusen ved allergi foder, som der jo også kan komme lagermider i og hvor indholdet (hvis man kigger ud fra det) slet ikke som jeg ser det måler sig med prisen og andre mærker, og så tænker jeg lidt jamen havde vi nu bare valgt et andet godt foder og skåret alt andet væk (aftenguf, madrester, billige hundekiks osv) ville han så ikke også få det bedre, for er sansynligheden ikke større for at der i al junken er noget som han ikke tåler og lagermider end i et ordentligt foder :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Hvis det kun er lagermider han er allergisk overfor, så kan jeg heller ikke se hvorfor han ikke skulle kunne blive på wolfsblut... Det er jo også allergivenligt... Og jeg synes også det lyder fint med olie og hjulkrone (som jeg dog ikke ved hvad er) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Hvis det er RC's allergi foder DR21, så er det spaltet igennem på en sådan måde at hundens immunsystem ikke kan genkende de enkelte ingredienser hvilket er hvorfor mange allergi hunde tåler dette. Mht. lagermide allergi er de bedste løsninger - imø - som jeg har skrevet andet stedes, vaccine så hunden igen tåler lagermider - og/eller fryse fodret ned men her undgår du ikke deres "lig" og ekskrementer som en hårdt ramt lagermide- hund også kan reagere på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2010 Du kunne give ham et rent hjulkrone produkt f.eks. Borago som langt overgår kæmpenatlys olien med sit indhold af GLA. GLA er rigtig godt når allergien handler om huden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Hvis det er RC's allergi foder DR21, så er det spaltet igennem på en sådan måde at hundens immunsystem ikke kan genkende de enkelte ingredienser hvilket er hvorfor mange allergi hunde tåler dette. Mht. lagermide allergi er de bedste løsninger - imø - som jeg har skrevet andet stedes, vaccine så hunden igen tåler lagermider - og/eller fryse fodret ned men her undgår du ikke deres "lig" og ekskrementer som en hårdt ramt lagermide- hund også kan reagere på Jeg er godt opmærksom på det der som er gjort ved proteinet, men altså hvis hunden ikke har allergi overfor protein så er der vel ikke rigtig noget grundlag for at fodere med allergi foder :hmm: Det er fordi at som jeg forstår det vil vores dyrlæge have at vi sætter Zacko på allergi foder sådan for altid, også selvom det viser sig ikke gøre en forskel, og det undre mig bare. Du kunne give ham et rent hjulkrone produkt f.eks. Borago som langt overgår kæmpenatlys olien med sit indhold af GLA. GLA er rigtig godt når allergien handler om huden. Tak det vil jeg måske kigge på er nok billigere end den dyre olie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg er godt opmærksom på det der som er gjort ved proteinet, men altså hvis hunden ikke har allergi overfor protein så er der vel ikke rigtig noget grundlag for at fodere med allergi foder :hmm: Det er fordi at som jeg forstår det vil vores dyrlæge have at vi sætter Zacko på allergi foder sådan for altid, også selvom det viser sig ikke gøre en forskel, og det undre mig bare. Tak det vil jeg måske kigge på er nok billigere end den dyre olie Det lyder også underligt om dyrelægen mener sådan, det giver jo ingen mening! :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Det lyder også underligt om dyrelægen mener sådan, det giver jo ingen mening! :hmm: Jamen netop er jo også det jeg går og undre mig over, for nej det giver ikke rigtig mening, synes der er mere mening i det med nogle tilskud som hjælper huden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg ville snakke med dyrelægen om det igen og så spørge helt ind til hvorfor han skulle have et specialfoder som ingen effekt har - hvis det altså, efter de der små 2 måneder er gået, viser sig ikke at have nogen effekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg ville snakke med dyrelægen om det igen og så spørge helt ind til hvorfor han skulle have et specialfoder som ingen effekt har - hvis det altså, efter de der små 2 måneder er gået, viser sig ikke at have nogen effekt. Ja det vil jeg også, og vi skal jo på et tidspunkt snakke om hvad vi skal gøre ved allergien så der må jeg tage det op, men altså i sidste ende bestemmer vi jo selv hvilket foder han skal have, som jeg ser det så skal vi bare finde det foder og de tilskud som Zacko skal have for at have det bedst og holdes kløefri. Ligenu aner jeg jo ikke om det er det ene eller andet som hjælper ham, fordi vi jo lige gør en masse nu her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts