Hop til indhold

har brug for et godt råd

Gæst Jean
 Share

Recommended Posts

Jeg har to franske bulldogs

:hjerte:. Den ene (hannen) har jeg haft fra hvalp. Men tæven fik jeg da hun var 3½ år gammel. hun var ikke blevet behandlet særlig godt at sin tidligere ejer. :cry:

Hun var meget sky og afholdende overfor mennesker da vi fik hende. Yderligere var der næsten ikke det hun ikke fejlede. Det har vi heldigvis fået lavet om på.

Vi har nu haft hende i et år. Hun er blevet en meget glad og utrolig glad for mennesker. :-D

Vi har bare et problem med hende. hun tisser og laver stort indenfor om natten og hvis hun er alene i bare 5 minutter er det samme problem. Hun er ellers helt renlig. Jeg har fornemmelsen af at hun muligvis kan have seperations angst :???:.

Nogle der har et godt råd til hvordan jeg kan håndtere dette problem ? Det er jo synd for hende.

På forhånd tak :-D

Venlig hilsen Jean :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen til :-D

Det er et stort område at begive sig ind i og der er skrevet meget om det her på debatten.

Hvis du søger efter emnet må der dukke en masse frem.

Frørst og fremmest skal din tæve være tryg i hverdagen, være velstimuleret og smertefri.

Derfra bygger du positivt op med bare at forlade rummet hun befinder sig i og straks vende tilbage uden den store ståhej.

Det der er vigtigst er at hun ikke på noget tidspunkt føler sig forladt/utryg. Hun kan være i gang med at tygge en knogle eller andet spændende når du går så hun vælger at blive ved aktiviteten.

Hun skal vide du går!

Du kan også læse noget om det på her: Alene hjemme problemer

Link til indlæg
Del på andre sites

Sover hundene for sig selv om natten?

Det kan sagtens indberegnes som alene tid også, og måske det hun ikke kan "klare" at være afskåret fra resten af flokken om natten og så også på de tidspunkter i gør det i løbet af dagen.

Ellers har jeg ingen direkte ideer, men kig i denne tråd, der står mange nyttige ting.

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage.html

Link til indlæg
Del på andre sites