Gæst Lydde Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Jeg har lige fået en lille hvalp i sidste uge og hun er nu 9 uger gammel. Hver gang jeg går udefor med hende for at tisse, finder hun gammel hundelort i græsset som hun løber rundt med i munden og tygger på. Jeg synes specielt det er uhygiejnisk fordi jeg har en dreng på et år som hun så går hjem og slikker hænderne på og ansigtet. Hvad kan jeg gøre? Hun er altid hurtigere end mig til at finde lorten i græsset. Skal jeg bare skælde hende ud når jeg opdager det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Er det hendes egen bæ ellers andres? Hvis det er hendes egen - så kan jeg kun sige at du skal samle det op så snart hun har leveret. Er det andres og hun løber løs - så må du tage hende i snor. Gå i gang med at lære hende hvad nej betyder og stop hende før hun tager et eller andet i munden - lykkedes det at tage noget i munden så må du pille det ud af munden på hende. Tror jeg de fleste hvalpeejere må gøre - en del gange i løbet af hvalpetiden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lydde Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Det er andres ekskrementer hun tager i munden. Jeg holder hende altid i snor men lader hende snuse rundt i græsset når hun skal tisse og lige pludselig har hun noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Sig nej når du ser at hun overvejer det - hvis det lykkedes dig at fange hendes opmærksomhed stik hende straks en godbid og flyt så turen væk fra lorten.. Jeg tror det er meget normalt - Nura spiste også hundelort da hun var lille, idag kan hun næsten ikke gå en stor nok bue uden om andres lort fordi det bare er SÅ ulækkert - hvis det kan trøste lidt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Sig nej når du ser at hun overvejer det - hvis det lykkedes dig at fange hendes opmærksomhed stik hende straks en godbid og flyt så turen væk fra lorten.. Jeg tror det er meget normalt - Nura spiste også hundelort da hun var lille, idag kan hun næsten ikke gå en stor nok bue uden om andres lort fordi det bare er SÅ ulækkert - hvis det kan trøste lidt.. Er helt enig... Det er også sådan vi har gjort når Obelix har fundet noget han bare MÅ sætte tænderne i... Heldigvis ikke andres efterladenskaber . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Er det hendes egen bæ ellers andres? Hvis det er hendes egen - så kan jeg kun sige at du skal samle det op så snart hun har leveret. Er det andres og hun løber løs - så må du tage hende i snor. Gå i gang med at lære hende hvad nej betyder og stop hende før hun tager et eller andet i munden - lykkedes det at tage noget i munden så må du pille det ud af munden på hende. Tror jeg de fleste hvalpeejere må gøre - en del gange i løbet af hvalpetiden Jeg tror, at vi alle har været der - mere eller mindre. Jeg har endda flere gange stået med fingrene godt inde i Livas mund for at fjerne de underligste ting; lorte, indtørrede frøer m.v. Et velplaceret nej, når hun bare så meget som overvejer det og konsekvens, hvis det lykkes hende at få det i munden. Men det er en periode - ligesom børn har hvalpe også en periode, hvor alt bare skal smages på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Jeg tror, at vi alle har været der - mere eller mindre. Jeg har endda flere gange stået med fingrene godt inde i Livas mund for at fjerne de underligste ting; lorte, indtørrede frøer m.v. Et velplaceret nej, når hun bare så meget som overvejer det og konsekvens, hvis det lykkes hende at få det i munden. Men det er en periode - ligesom børn har hvalpe også en periode, hvor alt bare skal smages på. Min Oscar har klart været den værste - da han var hvalp. Jeg havde derfor altid vådservietter med - for det var ski det mest klamme han kunne finde på at tage i munden. At lære nej er klart det bedste, og for nogle hunde tager det længere tid end for andre at lære nej - i dag hvor Oscar er 3 år kan han godt finde på at tage en plastflaske eller lign i munden og nu er det nok jeg bare kigger på ham - så smider han den med det samme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Min Oscar har klart været den værste - da han var hvalp. Jeg havde derfor altid vådservietter med - for det var ski det mest klamme han kunne finde på at tage i munden. At lære nej er klart det bedste, og for nogle hunde tager det længere tid end for andre at lære nej - i dag hvor Oscar er 3 år kan han godt finde på at tage en plastflaske eller lign i munden og nu er det nok jeg bare kigger på ham - så smider han den med det samme Retrieveren kommer også op i Liva, hvis hun finder noget spændende på vores gåture. Heldigvis har hendes definition af "spændende" ændret sig, som hun er blevet ændret. Nogle gange får hun lov til at bære det (hvis det ikke er for klamt ), andre gange får hun lige et "slip" og så bytter vi med en guffer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Øhm...er man stadig "hvalp" når man er 1½ år?? For Chilli kan altså stadig godt finde på at snuppe en fremmed hundelort i ny og næ, når vi går tur - også selvom hun altid er i snor. Hvis jeg ser det, får hun selvfølgelig at vide at det ikke er iorden, men hun er ind imellem lynende hurtig, når hun går med næsen nede i al ting og så opdager jeg det først, når hun står og tygger på ét eller andet! :hmm: Jeg kan ikke helt lure, hvad det er der "tricker" hende til at spise andre's ekskrementer, for mad får hun rigeligt af??? Måske der mangler ét eller andet stof i foderet?? Har nogen et godt bud på, hvorfor vore hunde gør det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lydde Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Tak for alle jeres svar. Jeg er glad for at de fleste vokser fra det men jeg er også begyndt at komme med et bestemt nej når hun finder lort og jeg holder mere öje med hvad hun finder. Det er måske bare nysgerrighed når en hvalp finder noget der lugter...? Hun får ihvertfald masser af höjkvalitets foder så jeg kan ikke forestille mig at hun mangler noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Tak for alle jeres svar. Jeg er glad for at de fleste vokser fra det men jeg er også begyndt at komme med et bestemt nej når hun finder lort og jeg holder mere öje med hvad hun finder.Det er måske bare nysgerrighed når en hvalp finder noget der lugter...? Hun får ihvertfald masser af höjkvalitets foder så jeg kan ikke forestille mig at hun mangler noget. Det er en gammel skrøne at det er fordi de mangler noget... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts