Gæst RasmusTJ Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Hej! Vores franske bulldog på 1½ år har fået noget udslæt i ansigtsrynkerne. De har åbenbart været fugtige for længe, da vi opdagede det ved at han gnubbede og kløede sig i hovedet konstant. Vi fik tørret rynkerne, men det er stadig meget rødt! Kan det evt. være svamp i stedet? Hvordan kan vi hjælpe ham af med det? På forhånd tak, Rasmus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RasmusTJ Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Ydermere har vi også problemer med rødmen under den ene pote, han renser den hele tiden. Er der noget vi selv kan gøre for at hjælpe ham med dette også? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Det kan godt lyde som om, at det er svamp. Hvis jeg var jer, ville jeg smutte en tur til Dr. Dyr og få lavet et skrab, så I kan finde ud af hvilken slags svamp det er og få det behandlet med det rigtige svampemiddel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Odine Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Det lyder som svamp, men ville få det tjekket, og det med poten kunne være svamp også. Kig på jeres foder, er der mel i? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 kan meget nemt af være svamp, også i poten. Men svamp er jo oftest sekundært til noget andet..? Måske har jeres hund noget allergi? Sørger I for at rense og holde folderne tørre dagligt? Jeg tørrer Eddies folder af med klorhexidin, tørrer efter med en blød klud og evt. smører lidt zinksalve på, som hjælper med at holde folderne tørre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RasmusTJ Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Vi tørrer dagligt, men har ikke brugt nogen salver eller lignende. Førhen har vi ikke været obs på at rense dem. Han har været til dyrlægen ang. allergi, hvor det viste sig at være ørebetændelse. Han kunne ikke se noget på poterne, og nogen rigtige tegn på allergi der ville betyde at han skulle undersøges nærmere. Han får lidt havregryn om morgenen og Dyrlægens Tørfoder i løbet af dagen. Vi har selvfølgelig tænkt på en dyrlægekonsultation, men ville lige høre ad andre veje først, hvis der var en nemmere løsning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Hvis du med Dyrlægens Tørfoder mener det man kan købe i Føtex/Bilka, ville jeg finde et andet foder. Efter min mening er det ikke et godt nok foder. Det svarer nogenlunde til, at man giver sine børn slik og McDonalds morgen, middag og aften. Specielt med bulldogs er det så vigtigt at fodre med et godt foder uden allergener, da de (både de franske og engelske) tit er mere disponerede for at få allergi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineL Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Det er vigtigt, at I fremover holder ham ren og tør i folderne- evt. kan I bruge fucicort ved hudirritation. Det du skriver med poten kunne være furunkolose- uanset hvad synes jeg I skal tage et smut til dyrlægen mandag. Racen er jo disponeret for en del hudproblemer og det er nemmere og bedre for hunden (og desuden billigere), hvis det bliver taget i opløbet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineL Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 i øvrigt synes jeg ikke I skal give ham havregryn, som jo er rent korn, når han åbenbart har følsom hud. I stedet skal I finde en fodertype der er velegnet til hunde med følsom hud, som f.eks Hills Z/D, men dette kan dyrlægen også rådgive om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Vi tørrer dagligt, men har ikke brugt nogen salver eller lignende. Førhen har vi ikke været obs på at rense dem. Han har været til dyrlægen ang. allergi, hvor det viste sig at være ørebetændelse. Han kunne ikke se noget på poterne, og nogen rigtige tegn på allergi der ville betyde at han skulle undersøges nærmere. Han får lidt havregryn om morgenen og Dyrlægens Tørfoder i løbet af dagen. Vi har selvfølgelig tænkt på en dyrlægekonsultation, men ville lige høre ad andre veje først, hvis der var en nemmere løsning Dejligt at høre at I tørrer dagligt nu , det er meget vigtigt at holde hygiejnen på bulldogs da de jo har de mange hudfolder. Der er en del rengøringsarbejde med dem men det er det hele værd - synes jeg.. Ligeledes er jeg enig med de andre, et godt foder er alfa omega. Såfremt det er supermarked-mad han får nu, så skift.. det kan ikke betale at lade være. Han skal have et kvalitetsfoder, både for hans hud, fordøjelse og almene velfærd. Spørg endeligt om hvad som helst herinde, det gør jeg selv det er altid gode råd og hjælp at hente fra folk herinde.:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RasmusTJ Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Tak for alle jeres svar! Vi kontakter dyrlægen til en konsultation i morgen. Vi har skiftet havregrynen ud med A38. Mht. til foder tager vi dyrlægen med på råd. Og så håber vi på det bedste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts