Hop til indhold

et par spørgsmål ;

Gæst WhoLetTheDogsOut
 Share

Recommended Posts

Gæst WhoLetTheDogsOut

Hej hunde-elskere :vinken:

Her for 3 dage siden fik vi herhjemme en Grand Danois hvalp og jeg har så et par spørgsmål som jeg håber at I kan hjælpe mig med. :-)

Når vi leger med den lille basse, så bider/napper han en smule og det er jo selvfølgelig kun leg, men han vejer allerede 23 kilo - og bliver selvfølgelig MEGET større, så det er begyndt at gøre ondt! Vi har sagt nej til ham de gange han har gjort det, men det ser ikke rigtig ud til at virke? Ved I hvordan jeg kan få ham til at lade være med at bide? :vedikke:

Nu er vi jo begyndt på at lærer at man ikke tisser hjemme, men at det forgår udenfor. Nu er han jo en Grand Danois og de har jo problemer med maven og knoglerne - så jeg er bange for at jeg går med ham for meget? Vi går cirka 4-5 gange, igår var vi ude og gå 6, men vi skulle også hente "mormor" om aftenen fra arbejde. ;-) Jeg føler bare at jeg går med ham SÅ meget, og vi har også et par trapper vi lige skal ned af inden vi får lov til at tisse, men alligevel har han tisset lidt for mange gange her oppe synes jeg. Skal jeg gå med ham flere gange, blive ved med det her tempo eller tage det stille og roligt? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpen leger og lærer gennem sine søskende og mor ved at bide. Den lærer at det gør ondt når man bider - så skriger søster eller mor og med tiden hører den bideleg op.

Nu er det jer der er søskende/mor stand in og I kan gøre det at i giver et piv fra jer og går væk fra ham - dermed fortæller man hvalpen at det er uønsket at han "bider"

I kan også give ham legetøj som er okay at bide i så han kan lege ruskelege mv. ved hjælp af det.

Mhs. renlighed - så skal en hvalp hver gang han/hun har sovet, spist/drukket, leget og alle de andre andre ind i mellem. Det kan blive til ret mange gange i døgnet alt efter hvor længe hvalpen kan holde sig.

Jeg tror vi var ude med vores mindst en gang i timen i starten og ellers når vi syntes vi kunne se at han skulle noget.

Link til indlæg
Del på andre sites