Gæst Belis Skrevet August 2, 2010 Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 HJÆLP!! Min lille pige vil ikke tisse udenfor i regnvejret.. Det er første dag i dag, hvor vi har været ude i regnvejr, og hun kunne bestemt ikke lide det. Vores tisse træning er ellers gået rigtig fint frem og uheldene er blevet færre og færre, men så blev det regnvejr, og hun ville ingen ting. Jeg prøvede at få hende til at gå på græsset under et træ, så det ikke dryppede så meget på hende, men nej, hun satte sig bare ned og pev og nægtede at gå videre. Da jeg så satte mig på hug for at lokke hende videre, sprang hun op af min ben og var bare dybt ulykkelig. Hun er jo havanais, og har ingen underuld, kun tynde krøller, så der skal jo ikke så meget til at hun fryser, skal jeg overveje at finde en regnfrakke til hende?? Jeg er altså meget i tvivl, jeg vil ikke give min hund tøj på bare for at give hende tøj på, men hvis grunden til at hun ikke vil tisse ude i regnvejr er at hun fryser, så kan det måske hjælpe med en lille frakke.. Er der nogen der har erfaring med at "overtale" hunden til at tisse ude i regnvejr?? Og hvor kan man købe tøj til hunden?? Vil helst i en butik, hvor jeg kan prøve den på hende inden jeg køber den.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Det er den der klassiske situation - "mor" kan gå ud i regnvejret og så ser jeg her og kigger på. Græsset er jo vådt og koldt at dyppe måsen i - så det siger næsten sig selv at hun ikke kan lide det. Måske skulle du overveje et overdækket sted hvor hun kan sætte sig? Det vigtigste er at du ikke ynker hende så hun netop får den følese at regnvejr er skrækkeligt - de hunde de læser os lynhurtigt Mine hunde er jagthunde og de har underuld - men ud i regnvejr - det gør de altså ikke Min hvalp som er 17 uger går ind under havebordet og sætter sig når det regner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Belis Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Det var også min tanke, men hun har ikke noget imod at få numsen våd, det får hun hver morgen og aften når der er dug på græsset, men det der der faldt fra himlen, puha, det var altså lige lidt for væmmeligt.. Vi har desværre ikke rigtig noget der er overdækket i nærheden, der er et par træer, som jeg prøvede at gå under med hende, men hun var allerede gennemblødt, og nægtede pure at gøre andet end at sidde og pive og ryste.. Jeg håber at hun vænner sig til det inden det bliver efterår, det var jo altså også det første regnvejr hun har oplevet.. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Arkiveringsalf Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Jeg havde præcis det samme problem med min hund - han var ikke stor fan af Danmark i starten af Maj, når man nu kommer fra sydspanien. Jeg er heller ikke stor fan af tøj til hunde, men regnfrakken var altså en livredder, han var ikke glad for den i starten, men det tog ham ikke lang tid at regne ud at det var en udemærket løsning. Ville måske også hjælpe at fine et sted hvor græsset er helt kort, eller evt. hvor der slet ikke var græ - hvis hun kan det. Held og lykke:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 paraply? Hvis det er regnen oppefra som generer kunne en paraply måske hjælpe lidt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Belis Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Uha, hvorfor har jeg ikke tænke på en paraply?? Det kunne jo være alle tiders, det må jeg prøve næste gang det regner, hvilket sikkert bliver senere i dag.. :blink: Så må vi se hvordan det går, og ellers må vi jo nok anskaffe os en fin lille frakke.. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Da Eddie var hvalp og vi skulle træne at tisse, "løb" jeg rundt efter ham med en paraply - så ville herren godt tisse i regnvejr. Så det virkede her.. (trods mange kommentarer fra vores naboer...) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Belis Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 Da Eddie var hvalp og vi skulle træne at tisse, "løb" jeg rundt efter ham med en paraply - så ville herren godt tisse i regnvejr. Så det virkede her.. (trods mange kommentarer fra vores naboer...) Hehe, ja, jeg kan forestille mig at man kan få en del kommentare, men bare det virker.. Jeg tror hun bliver nødt til at have frakke på når det bliver vinter, men ville jo gerne vente lidt endnu, hvis det kan lade sig gøre.. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts