Hop til indhold

S.O.S hund spiser alt....


Gæst anja mosevangen
 Share

Recommended Posts

Gæst anja mosevangen

Hej...

 

Ja så har vores ellers så søde Dalmatinerhvalp på 7 mdr. ændret adfærd!!!

 

Det hele foregår, når hun er alene hjemme. Lidt baggrundsviden vil i jo nok sætte pris på, Diva er ikke alene hjemme hver dag og det er ikke mange timer af gangen, når hun er det, for vi har skiftende arbejdstider og min bedre halvdel har mange fridage. Vi har hende med de steder vi kan og må.

Når hun er alene går hun i baggang og køkken, også der hun frivilligt går hen og ligger sig når hun vil have fred eller sove.

så det tror jeg hun befinder sig udmærket med. hendes kurv og kasse med legetøj står i køkkenet.

hun bliver aktiveret inden vi forlader hende osv.

og der har aldrig været problemer med hende før nu.

 

Nå men Diva er i løbet af weekenden begyndt at bide ting i stykker, vi snakker sko, min datters legetøj, reklamer og post der kommer ind af brevsprækken (vi har fået en postkasse op nu), som noget nyt i dag har hun stjålet en pose brød, et brev, en reklame som alt sammen lagde på køkkenbordet. Og det var selvfølgelig ikke i fin stand mere da vi kom hjem.

 

Nu har vi så virkelig brug for gode råd.....!!!!!!

Hvordan får vi hende til at holde op, det bliver dyrt i sko, samt det at hun går på køkkenbordet er meget irriterende og ulækkert.

Det hele sker når hun er alene hjemme. hun tager ikke noget når vi er her!

 

Her til aften er vi så nået til det punkt, at hun må gå kun i baggangen når vi ikke er hjemme. vi har fjernet alt i gulvhøjde, sat hendes kurv og kasse med legetøj derud. Men kan det virkelig passe??? og hvad bliver det næste, dørkarmen???

 

vil en hundegård, hvor hun kan færdes KUN når vi ikke er hjemme være vores løsning???

 

Håber i stadig er med så langt!!!!!!

 

Fra en meget frustreret Anja som virkelig ønsker sig sin søde og rare hund igen!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

7 måneder gammel er Diva højst sandsynligt godt inde i nogle hormonelle omvæltninger og disse kan ændre en hund til uigenkendelighed!

 

Typisk oplever man, at hunde som egentlig har et problem med at blive forladt, men som har affundet sig med det, finder "problemet" frem igen i denne periode.

 

Og der gik man lige og troede det gik så godt!

 

Det er bedst at give Diva faste rutiner mht at være alene hjemme, så jeg vil faktisk foreslå, at hun efterlades hver dag. Det behøver ikke være flere timer, men rutinen skal vedligeholdes.

 

Jeg ville sørge for at flytte fristelser fra bordene, så hun kommer ud af vanen med at se efter der.

 

Baggangen er generelt ikke en god ide, og det næste KAN blive panelerne.

 

På min hjemmeside www.hundeliv.dk kan du læse lidt om alenehjemmeproblemer og hvordan du kan komme videre.

 

Jeg ville sørge for masser af god trættende aktivitet til damen i hverdagen med vægt på mentale udfordringer samt nye oplevelser og så starte op på nye rutiner samt genstarte alenetræningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Jeg vil anbefale at I lukker døren ud til køkkenet for en tid således at Jeres hund ikke har mulighed for at lave "ballade" derude. 7 månederstiden er en lømmelalder og at lukke for køkkenet behøver ikke at være en permanent løsning.

 

I øvrigt anbefaler jeg at begrænse det areal hvor hunden færdes når den er alene hjemme. Mange gange kan adgang til mange rum virke "overvældende" for hunden og den kan blive forvirret og utryg. Afgræns en stue og en lille gang for eksempel. Sørg for at den har sig trygge tæppe/kurv derinde, at den har adgang til vand og til sine legeting.

 

Mht at hunden ødelægger Jeres ting mens I er væk, så vil jeg anbefale at I spreder dens legeting ud på gulvet. Det er langt sjovere at lege med ting der roder end at tage dem i en pæn kasse. I kan evt. vikle een af Jeres sokker rundt om et bidedyr så det "lugter af Jer" (det har i alle fald hjulpet min gamle hund da hun lavede samme nummer i sin tid...hvilket reddede mine sko fra at blive gennemtygget).

 

En aktiveringsbold er måske også en god ide?

 

Undlad i øvrigt store "farvelscener" da hunden bliver overgearet eller frustreret af at blive nusset farvel længe. Det er bedre at prøve på bare at gå stille og roligt uden nogen form for "scene" når man skal afsted.

 

Mvh

 

Nanett

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...