Hop til indhold

Vil ikke have sin morgenmad

Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

De sidste dage har Duffy ikke villet have sin morgenmad uanset hvordan vi serverer den (kong, søg, madskål) Og de sidste dage synes jeg i det hele taget ikke at hun har spist så meget... Er det normalt at de i perioder ikke spiser helt så meget? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Hvis det er tænderne der driller/ Gør lidt ondt så hun ikke er så vildt med at tygge på "hårde piller" så kan du evt bløde dem lidt op.

Det gjorde jeg til en gammel fox terrier jeg passede for et par uger siden. Den havde nemlig dårlige tænder og ville kun spise blød mad.

Jeg hældtre bare kogende vand over pillerne og lod det stå i ca. ½ time så - evt. mose det lidt med en gaffel bagefter - så det er blevet til en slags vællig/grød.

Det virkede i hvert fald for fox terrieren :5up:

(Og stakkels dem der ejer hende (og stakkels coco) - for de troede bare hun var kræsen!!)!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det måske også have noget at gøre med at hun nok snart skifter tænder? Der er nemlig nogle stykker som er begyndt at rokke...

Det er sikkert tænderne - Min Darwin er også i gang han er 18 uger.

Nu får han så koldpresset foder - men når det for alvor går løs vil jeg lige banke foderet med kødhammeren.

Problemet er at hvis de ikke kan tygge foderet kan de kaste det op igen fordi de sluger det helt.

Duffy har sikkert også ondt i tænderne og det kan være derfor hun ikke vil spise så meget.

Bank foderet lidt med kødhammeren eller blød det op og se om det hjælper

Link til indlæg
Del på andre sites