Hop til indhold

Har vi husket alt?

DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Hvalpen kommer hjem til os på fredag, og nu skal alt det sidste klares :genert:.

Ting vi har ordnet og købt:

- Forsikring hos Tryg

- Hundetegn

- Diverse legetøj, kong, bidereb, aktivitetsbold, bamse osv.

- Foder (Fra kennel)

- Seng (Fra kennel)

- Shampoo og kam (Fra kennel)

- hundeguffer

- "gnaveben" af en eller anden slags, der er god for tænderne

- hundetæpper

- Mad og vand skål

- Bæposer

- snor / halsbånd (Fra kennel)

- Pivedyr - en virkelig grim gris :-D

Det håber jeg var det hele :shock:.

Er der noget vi mangler?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvad er rodalon :vedikke:

Og køkkenrulle burde vi ha i skabet :blink:

Uha, pas på med rodalon - det er noget giftigt stads.

Men det desinficerer og fjerner lugt. Har brugt det når katten tissede på dynen - det har dog ikke hjulpet, klor-lugten skulle få dem til at tisse samme sted igen. :evil: Og det har min kat så gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, pas på med rodalon - det er noget giftigt stads.

Men det desinficerer og fjerner lugt. Har brugt det når katten tissede på dynen - det har dog ikke hjulpet, klor-lugten skulle få dem til at tisse samme sted igen. :evil: Og det har min kat så gjort.

er det noget rengøringsmiddel ? :mrgreen:

Min kæreste og jeg sad lige og troede det var noget imod dårlig mave :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Rengøringsmiddel, som er genialt til hundetis på gulvet - noget med at det fjerner flere bakterier og så'n end alm. Ajax og efterlader ikke den der lugt, som kan få hunde (og katte) til at søge det samme sted hen for at tisse en anden gang.

Super :klap:

Og det kan også bruges på trægulv?

Ja undskyld jeg lyder lidt dum altså :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rengøringsmiddel, som er genialt til hundetis på gulvet - noget med at det fjerner flere bakterier og så'n end alm. Ajax og efterlader ikke den der lugt, som kan få hunde (og katte) til at søge det samme sted hen for at tisse en anden gang.

Det virker ikke, det skulle være bedre at tage det med sulfo. Der er større risiko for, at hunden eller katten tisser samme sted igen, når man bruger rodalon, har jeg fundet frem til, både på nettet og af erfaring. Og så er det jo meget giftigt.

Man skal heller ikke bruge salmiakspiritus, det får også dyret til at tisse samme sted igen.

Det har noget at gøre med, at kloren (der er en smule i rodalon) og salmiakken skulle lugte, for dyret, af tis. Og så skal den markere stedet igen, med sin egen lugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skide godt Egon :blink:

Det er altid rart at være på den sikre side, så jeg ikke lige smadre noget mere i den her "nye lejlighed fra 2006" - skulle lige lege med minuskalk på toiletbordet, ups :cry: - ny bordplade! Flot Daniella :stupid:

Hvis jeg var dig, ville jeg nok lige afprøve på et lille bitte hjørne først :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut

Jeg synes det er bedst med sele i stedet for halsbånd. Vi har selv halsbånd på vores baby da det slet ikke kan betale sig at købe sele, da han vokser hver uge. :lol:

Men jeg kan godt have den tendens lige at kigge på ham engang i mellem når vi går og tænke "bliver han kvalt??"

Ellers er der noget med Nome-halsbånd, der er plys i, så det ikke er så hårdt for halsen, hvis den nu skulle gå og trække. Vi har selv lige bestilt et, fordi jeg er altså bange for at ødelægge hvad der nu kan ødelægges på ham. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er bedst med sele i stedet for halsbånd. Vi har selv halsbånd på vores baby da det slet ikke kan betale sig at købe sele, da han vokser hver uge. :lol:

Men jeg kan godt have den tendens lige at kigge på ham engang i mellem når vi går og tænke "bliver han kvalt??"

Ellers er der noget med Nome-halsbånd, der er plys i, så det ikke er så hårdt for halsen, hvis den nu skulle gå og trække. Vi har selv lige bestilt et, fordi jeg er altså bange for at ødelægge hvad der nu kan ødelægges på ham. :lol:

Vi har fået afvide vi skal starte med at gå med De luxe i halsbånd, og når han bliver ældre kan vi så gå hen og anvende sele.

Og det er simpelthen pga. at han skal "sættes på plads" og det bliver han åbenbart bedst i sådan et halsbånd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har fået afvide vi skal starte med at gå med De luxe i halsbånd, og når han bliver ældre kan vi så gå hen og anvende sele.

Og det er simpelthen pga. at han skal "sættes på plads" og det bliver han åbenbart bedst i sådan et halsbånd :-)

Hvem dælen har givet jer sådan et råd?!?!?!

Han skal ikke "sættes på plads" - han skal lære og guides, og det sker bedst i en sele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut

Det har vi selv også fået et råd om. Og selvfølgelig er det ikke at blive sat på plads, men at han skal lærer hvordan man går og det er bedst i halsbånd. Jeg havde nok også sagt det som "at blive sat på plads". :blink: Men hvis du en dag tænker "bliver han kvalt?", da hvalpe har den skide dårlige vane med at trække - så gå ind på google og søg Nome-halsbånd. Eller plyshalsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har vi selv også fået et råd om. Og selvfølgelig er det ikke at blive sat på plads, men at han skal lærer hvordan man går og det er bedst i halsbånd. Jeg havde nok også sagt det som "at blive sat på plads". :blink: Men hvis du en dag tænker "bliver han kvalt?", da hvalpe har den skide dårlige vane med at trække - så gå ind på google og søg Nome-halsbånd. Eller plyshalsbånd.

Haha ja kan godt se det lød lidt hårdt da jeg skrev det :stupid: men det var slet ikke sådan ment haha.

Og mange tak for rådet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

til rengøring af ALT muligt er jeg begyndt at bruge det her

LUX Shoppen

Det er svanemærket - og lugter ikke ligesom rodalon gør! det er heller ikke halvt så giftigt!

Her tager det lugten fra hængekøjerne inde hos rotterne :shock: det skal der altså noget til! :lol: det kan udendørs rodalon ikke altid klare... :shock:

jeg er blevet ret glad for det - selv kattebræk (som STINKER!) kan det fjerne lugten af totalt! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

til rengøring af ALT muligt er jeg begyndt at bruge det her

LUX Shoppen

Det er svanemærket - og lugter ikke ligesom rodalon gør! det er heller ikke halvt så giftigt!

Her tager det lugten fra hængekøjerne inde hos rotterne :shock: det skal der altså noget til! :lol: det kan udendørs rodalon ikke altid klare... :shock:

jeg er blevet ret glad for det - selv kattebræk (som STINKER!) kan det fjerne lugten af totalt! :-)

Mange tak :-D .

Er det rengøringsmiddel både til trægulv og tæpper?

Link til indlæg
Del på andre sites