Hop til indhold

Har vi husket alt?


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Forresten, rygtet siger, at de rundsyede læder- eller de brede nylonhalsbånd ikke filtrer samojed pelsen lige så meget som andre gør. Motor har indtil nu ikke rigtigt haft halsbånd, men det nylon et, som vi fik med fra opdrætter, det filtrede ham i hvert fald ikke.

Vi havde dette, yderst til højre:

liner-dreng.JPG

 

Hvis du køber sele, så sørg for at få en, hvor ringen kan køre løst på det "håndtag" der stikker op = du har ikke 3 totter hår hængende fast hver gang i har været på tur :-D

Ala denne:

225911.jpg

 

Køb heller ikke en af de seler der ligner en hel lille vest, det smadrer pelsen på ryggen..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Forresten, rygtet siger, at de rundsyede læder- eller de brede nylonhalsbånd ikke filtrer samojed pelsen lige så meget som andre gør. Motor har indtil nu ikke rigtigt haft halsbånd, men det nylon et, som vi fik med fra opdrætter, det filtrede ham i hvert fald ikke.

Vi havde dette, yderst til højre:

liner-dreng.JPG

 

Hvis du køber sele, så sørg for at få en, hvor ringen kan køre løst på det "håndtag" der stikker op = du har ikke 3 totter hår hængende fast hver gang i har været på tur :-D

Ala denne:

225911.jpg

 

Køb heller ikke en af de seler der ligner en hel lille vest, det smadrer pelsen på ryggen..

Super mange tak, er der et specielt mærke eller type der er bedst til samojeden? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk er det ens efternavn, telefon-nummer og adresse. Der står på flere hjemmesider "Der skal IKKE stå hundens navn!" - har dog stadig ingen anelse hvorfor der ikke må det, men vi går efter reglerne herhjemme. :lol:

 

Vi har heller ikke skrevet hans navn på :roll: men vi har faktisk skrevet chipped på det. Men nu har vi "bestilt" to hundetegn.

Et med begge vores numre (som åbenbart bare bliver et pynte et) og en med vores adresse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Super mange tak, er der et specielt mærke eller type der er bedst til samojeden? :roll:

 

Vi har en elglæder sele, men nu mens der er varmt, synes jeg den filtrer sådan rimelig hurtigt. Den er dyr og de kan ikke vokse særlig meget i dem....

Da Motor var mindre, havde han bare en af nylon, den var fin. Tror nu også at den som malamutten har på på billedet er fin, men ved ikke hvor meget de kan gro i dem. Men tag ind til en butik, det er bestemt det nemmeste, og så er det godt at købe en sele, hvor bryststykket går ned af - ikke tværs henover :5up:

 

Vi har en retrieverline i rundsyet lidt stift læder, synes ikke den er så god... Den filtrer på sådan en lidt mærkelig måde, han har den nu også kun kortvarigt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk er det ens efternavn, telefon-nummer og adresse. Der står på flere hjemmesider "Der skal IKKE stå hundens navn!" - har dog stadig ingen anelse hvorfor der ikke må det, men vi går efter reglerne herhjemme. :lol:

 

De anbefaler at man ikke skriver hundens navn på, for så kan fremmede (måske ikke så behagelige typer) der finder hunden, hundens kaldenavn, og derved kalde den til sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du leder efter sele - så vil jeg klart anbefale Hurrtas T sele

Alle mine vapser går med dem - de er super gode - glider ikke rundt på hunden men sidder der bare.

 

Mine voksne hunde har læder udgaven og min hvalp stof udgaven da han stadig vokser.

 

For at tage mål til str. måler man hunden rundt om brystkassen lige bag ved forbenene.

 

Læder seler

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du leder efter sele - så vil jeg klart anbefale Hurrtas T sele

Alle mine vapser går med dem - de er super gode - glider ikke rundt på hunden men sidder der bare.

 

Mine voksne hunde har læder udgaven og min hvalp stof udgaven da han stadig vokser.

 

For at tage mål til str. måler man hunden rundt om brystkassen lige bag ved forbenene.

 

Læder seler

Mange tak :-D

- dejligt der er så mange der gider at hjælpe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bamser, sådan nogen man køber for en 5'er på et loppemarked, i forskellige størrelser - verdens bedste at ruske til døde og falde i søvn med munden rundt om.

 

Gulerødder til tænder... og så synes jeg altså i skal finde en sele den kan vokse i, de spjætter, sådan nogle hvalpe (ups, havde ikke lige set der var en hel debat om sele/halsbånd :mrgreen:)

 

Nu er man jo bleveet bombarderet med "hver 5. hund har tandproblemer, køb dentastix" i fjernsynet, er gulerødder lige så godt (jeg ved ikke om dentastix er godt, men går ud fra det), og skal det være hele gulerødder, eller skal de være revne? :confused:

 

Daniella, nu ved jeg ikke hvor god samoejeden er til det, men jeg har i hvert fald planer om at anskaffe mig en klikker samt en klikkerbog når jeg får hund. :blink: De kan sagtens fås til 29 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...