Siri Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Er der nogen af jer, der har gode erfaringer med bestemte typer hundegårde? Jeg har et stort skur på omkring 15 kvm og har overvejet at lave en lille del af det til hundeområde. I forlængelse heraf ville jeg så lave en hundegård. Eller måske snarere købe... det der med selv at lave en hundegård er vist ikke lige mig:blink: Hvad har I erfaringer med? Hvad virker godt og hvad virker mindre godt. Og hvordan har jeres hunde det med at være i hundegård? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Har I billeder af jeres hundegårde vil jeg meget gerne se!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 mine forældre har altid haft deres hunde i en hundegård med dertilhørende løbegård, når de er på arbejde og om natten, og det fungeret rigtig godt. faktisk foretrækker mine forældres hunde typisk løbegårde om sommeren fremfor at ligge inde i et varmt hus om dagen... Hele det "varme" del af året - fra sneen forsvinder til det bliver frostvejr igen kommer man altid ud til en hund, der ligger ude i kurven udenfor og snorker - den nægter at ligge inde, hvis den kan få lov til at ligge ude I det gamle hus havde de en stor løbegård med grus i bunden. det fungerede som en slags skide og tisseplads til hunden (lavet med drænsystem og hele pivtøjet af dem der havde bygget huset den gang) nu har de så fliser i den nye hundegård oppe ved det nye hus. Det er dog lavet i samme omgang som huset blev bygget, så det er ikke sådan lige at "kopiere" eller købe andetsteds desværre... men det har fungeret rigtig fint altid hos mine forældre... Vores hunde har altid været rigtig glade og sprunget ud i hundegården med logrende hale så snart de har opdaget at vi er på vej ud af døren de er også altid blevet fodret derude osv. (nok mest pga. mine forældre ikke gad det svineri indendøre som de store hunde ku præstere at lave når spiste:lol:) Jeg har ikke haft nogle negative erfaringer med at have hund i hundegård... tværtimod en hundegård kan også give hunden frihed at den ikke føler at den SKAL holde sig til du kommer hjem og lukker den ud. vores hunde har altid "gjort sit" ude i løbegården - og så har vi ryddet op når vi kom hjem fra skole/arbejde og lukkede hunden ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 mine forældre har altid haft deres hunde i en hundegård med dertilhørende løbegård, når de er på arbejde og om natten, og det fungeret rigtig godt. faktisk foretrækker mine forældres hunde typisk løbegårde om sommeren fremfor at ligge inde i et varmt hus om dagen... Hele det "varme" del af året - fra sneen forsvinder til det bliver frostvejr igen kommer man altid ud til en hund, der ligger ude i kurven udenfor og snorker - den nægter at ligge inde, hvis den kan få lov til at ligge ude I det gamle hus havde de en stor løbegård med grus i bunden. det fungerede som en slags skide og tisseplads til hunden (lavet med drænsystem og hele pivtøjet af dem der havde bygget huset den gang) nu har de så fliser i den nye hundegård oppe ved det nye hus. Det er dog lavet i samme omgang som huset blev bygget, så det er ikke sådan lige at "kopiere" eller købe andetsteds desværre... men det har fungeret rigtig fint altid hos mine forældre... Vores hunde har altid været rigtig glade og sprunget ud i hundegården med logrende hale så snart de har opdaget at vi er på vej ud af døren de er også altid blevet fodret derude osv. (nok mest pga. mine forældre ikke gad det svineri indendøre som de store hunde ku præstere at lave når spiste:lol:) Jeg har ikke haft nogle negative erfaringer med at have hund i hundegård... tværtimod en hundegård kan også give hunden frihed at den ikke føler at den SKAL holde sig til du kommer hjem og lukker den ud. vores hunde har altid "gjort sit" ude i løbegården - og så har vi ryddet op når vi kom hjem fra skole/arbejde og lukkede hunden ud Tak for svaret. Dejligt at høre så gode erfaringer. Tanken var netop også at hundene skulle være derude om dagen, i stedet for at være alene indenfor. Det er jo ikke fordi de behøver den store aktivering imens de er alene, men det må da være lidt dejligere at kunne tøffe rundt i hundegård i stedet for bare at ligge og snorkboble indenfor. Jeg tror det er en rigtig god idé med fliser. Så er det nemt at fjerne pøller og man kan bare spule den over, hvis den skal renses. Hvor stor tror du cirka dine forældres er og hvor mange hunde har de i den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Jacki er dels i hundegård og dels inde, det svinger lidt bl.a. afhængigt af vejret, der bliver afsindigt varmt i hendes hundegård, så på varme dage er hun inde, og ind imellem har hun perioder, hvor hun ikke rigtig vil derind gerne i forbindelse med løbetider/falsk drægtighed. Pt. løber hun glad og gerne derind, også når jeg er hjemme, så det svinger. Jackis hundegård er hjemmelavet af rivnet, stolper og trapeztag Af færdige moduler findes fx. Hakon og RSV Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Jacki er dels i hundegård og dels inde, det svinger lidt bl.a. afhængigt af vejret, der bliver afsindigt varmt i hendes hundegård, så på varme dage er hun inde, og ind imellem har hun perioder, hvor hun ikke rigtig vil derind gerne i forbindelse med løbetider/falsk drægtighed. Pt. løber hun glad og gerne derind, også når jeg er hjemme, så det svinger. Jackis hundegård er hjemmelavet af rivnet, stolper og trapeztag Af færdige moduler findes fx. Hakon og RSV Dejligt at hun nyder at bruge den så meget! De ser rigtig fine ud de færdige moduler, du linker til. Det burde være til at finde ud af at samle - selv for mig:blink: Har du selv lavet Jackis hundegård? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Dejligt at hun nyder at bruge den så meget! De ser rigtig fine ud de færdige moduler, du linker til. Det burde være til at finde ud af at samle - selv for mig:blink: Har du selv lavet Jackis hundegård? Næsten - fik min svoger til det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Næsten - fik min svoger til det Der er nogen der kan:lol: Har du et hundehus til at stå i gården eller kan hun gå ind? Jeg har endnu ikke lige regnet ud hvordan jeg skal lave indhegningen inde i skuret... gode råd modtages gerne! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Der er nogen der kan:lol: Har du et hundehus til at stå i gården eller kan hun gå ind? Jeg har endnu ikke lige regnet ud hvordan jeg skal lave indhegningen inde i skuret... gode råd modtages gerne! Hun har et hundehus at putte i godt foret med træuld, så hun kan holde varmen i al slags vejr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 den de har nu er ikke så stor faktisk... det indendørs er vel 2,5*2,5m og det udendørs er nok ca. det samme - måske 3*3... lige pt. har de kun en hund, men de har også haft to hunde der, som så altid sov sammen i samme kurv af egen fri vilje. mine forældres hund sover det meste af dagen væk alligevel - allerhelst i den udendørs kurv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 den de har nu er ikke så stor faktisk... det indendørs er vel 2,5*2,5m og det udendørs er nok ca. det samme - måske 3*3... lige pt. har de kun en hund, men de har også haft to hunde der, som så altid sov sammen i samme kurv af egen fri vilje. mine forældres hund sover det meste af dagen væk alligevel - allerhelst i den udendørs kurv Jeg tror også det er en meget passende størrelse. Så kan de bevæge sig lidt rundt uden at de behøver at have de halve af haven at boltre sig på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 hvis jeg skulle lave hundegård selv ville jeg købe den her: Markedets billigste hundegård - BEREGN PRIS Det er billigt og nemt ser det ud til:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 hvis jeg skulle lave hundegård selv ville jeg købe den her: Markedets billigste hundegård - BEREGN PRISDet er billigt og nemt ser det ud til:hmm: Det er godt nok billigt. Især når man tænker på at elementerne her er 200cm, hvor de hos de fleste andre er 100cm. Og så har de gitterhegn - det er faktisk ret smart. Især hvis man har en lille tæppetisser som mig! Tak for link! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts