Hop til indhold

Min ene han hyler og hyler og hyler...

Gæst Trinus
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Har brug for et godt råd...

Jeg er den ellers lykkelige ejer at 2 hanhunde, begge af racen Petit Basset Griffon.

Den ene, Luffe, er 3 år, og den anden Buddy, er 1 år og 3 mdr. Dette indlæg handler om Buddy.

I går eftermiddags startede han så småt med at klynke ind i mellem. Sov fint i nat, og spiser normalt. I dag startede han kl. 6. med at klynke - det er også normalt for ham i weekenden, fordi han tigger om sin morgentur.

Efter en lang morgentur med begge hunde, fortsatte Buddy med at hyle og hyle og hyle. Ikke mere klynken - nu HYLER han. Efter et par timers "terror" prøvede jeg at gå en lille tur med begge hunde - ikke noget problem, det ville han gerne.

Jeg er helt sikker på, at han ikke har ondt, og at han ikke er syg. Kan røre ham alle vegne uden at han viser ubehag.

Tænker på, om det mon er en tæve i løbetid han har fået færden af? Han er jo først lige blevet kønsmoden, og lugter måske først gang en tæve i løbetid. Jeg kan ikke rigtigt aflede ham, og han søger hen til bryggersdøren, vinduet i soveværelse eller til havelågen udenfor, hvor han bare hyler.

Hvad gør man ved sådan er stakkels lille fyr? Kan vi overhovedet gøre noget for af aflede ham?

Ingen af hundene er kastereret, og Luffe reagerer overhovedet ikke.

Ser frem til jere bud :)

Venlig hilsen

Trinus

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter tæve i løbetid og han er hårdt ramt. Har du mulighed for at tage langt væk og lufte ham der? Så han kan blive distraheret af fremmede dufte der ikke får ham til at hyle?

Har prøvet det en gang, havde løbsk tæve og hanhund i samme hus og mindes hvilket helvede det var, han hverken spiste eller drak før han blev flyttet ud af huset, håber Buddy er knap så hårdt ramt!

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 weeks later...

Hej Petrine ( bedre sent end aldrig)

Mange tak for dit svar!

Det viste sig helt rigtigt, at en tæve i vænget efter vores var i løbetiden...

Hold da op hvor var Buddy hårdt ramt, det tog en uge før han var sig selv, og spiste rigtigt igen.

Jeg er vokset op med tævehunde, og må indrømme, at jeg blev noget forbavset over så hårdt Buddy var ramt. Han sluttede ugen af med at få "afløb" ved konstant at prøve at hoppe på vores anden hanhund... Arme Luffe :lol:

Vi har talt om at han skal kastreres hvis han bliver så hårdt ramt en anden gang - men jeg er ikke vild med tanken.

Venlig hilsen

Trinus

Link til indlæg
Del på andre sites