Gæst Larsen' Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Hej allesammen, Jeg var ude i min gårdhave med min lille cavalier king charles spaniel, som pludselig stak af med et eller andet. Inden jeg nåede at få det ud af munden på hunden, havde han slugt det. - Jeg nåede kun lige at mærke det, og det føltes som et ben - måske et kyllingben :confused: Nu sidder jeg med en rigtig træls fornemmelse i kroppen ? - Hvad gør jeg ? og hvordan får jeg ham til at lade være med at tage alt op fra jorden Håber der er nogle der kan give mig gode råd ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 den med at samle alt op, er jeg lige med på en lytter... indtil nu siger jeg nej hver gang hun gør det, samt skynder mig at tage det ud af munden på hende... hver gang hun bare går forbi efter at have snust skamroser jeg hende.. aner ikke om det er rigtigt eller forkert, men med en lille hvalp der har fået forkærlighed for cigaretskoder inde midt i Aalborg - ja så ved jeg ikke hvad jeg ellers skal gøre.. og det virker en smule i hvert fald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 måske indlæring af "Det er min" ville hjælpe ?? Det tror jeg ihvertfald at vi bliver nødt til at gøre med vores Ninja - ellers bliver det da et helvede at gå tur med hende inde i byen. Cigaretskod spytter hun heldigvis selv ud igen, men de skal da lige ind og vendes i munden (jeg ved ikke om det er fordi hun "glemmer" at de smager afskyeligt :stupid:) Men I kan jo gøre det at I lægger en godbid på gulvet (indenfor en afstand så I selv kan nå hen til den før hunden), og så går I forbi godbidden. Går hunden hen imod den siger I "det er min" mens i dækker hånden over godbidden. I starten er det nok at hunden bare tøver med at tage den - så skamroser i den og giver den den lækre lækre godbid I selvfølgelig har i hånden. Pointen er selvfølgelig at hundentil sidst lader godbidden, senere genstanden på gaden, være når I beder den om det, fordi den ved at I tilbyder den noget bedre (en lækkersmækker godbid;-)) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Larsen' Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 måske indlæring af "Det er min" ville hjælpe ?? Det tror jeg ihvertfald at vi bliver nødt til at gøre med vores Ninja - ellers bliver det da et helvede at gå tur med hende inde i byen. Cigaretskod spytter hun heldigvis selv ud igen, men de skal da lige ind og vendes i munden (jeg ved ikke om det er fordi hun "glemmer" at de smager afskyeligt :stupid:) Men I kan jo gøre det at I lægger en godbid på gulvet (indenfor en afstand så I selv kan nå hen til den før hunden), og så går I forbi godbidden. Går hunden hen imod den siger I "det er min" mens i dækker hånden over godbidden. I starten er det nok at hunden bare tøver med at tage den - så skamroser i den og giver den den lækre lækre godbid I selvfølgelig har i hånden. Pointen er selvfølgelig at hundentil sidst lader godbidden, senere genstanden på gaden, være når I beder den om det, fordi den ved at I tilbyder den noget bedre (en lækkersmækker godbid;-)) Vi er fuldt igang med "det min" træning - så det er rart at høre vi er på rette vej. - Det gør mig bare lige lidt bange når han sluger noget stort, som jeg overhovedet ikke aner hvad er Har en rigtig dårlig fornemmelse i maven ? - Er der slet ikke noget man kan gøre ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bombastic Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Jeg forstår ikke helt om dit spørgsmål til om der ikke er noget du kan gøre, med den dårlige fornemmelse i maven, men hvis om der er noget du kan gøre for at hjælpe genstanden på vej. Jeg ville mene at en skefuld olie ( lakse olie, eller koldpresset tisselolie) kunne hjælpe meget hvis noget skulle hjælpes på vej gennem fordøjelsen. Ved heste bruges palminolie ved forstoppelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Som bombastic skriver er der nok ikke meget andet at gøre end at vente og se om det kommer ud den anden vej. Men det burde allerede være kommet ud nu, det er jo ved at være nogle dage siden ? Hvis hun ikke har pevet eller haft problemer med at pølle tror jeg ikke der er noget at være nervøs for. Men virker hun stresset og piver meget når hun skal lave stort ville jeg nok lige tage en tur forbi dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts