bernerazuro Skrevet August 19, 2010 Rapporter Share Skrevet August 19, 2010 Må indrømme, at jeg nok aldrig har fået gjort det store ud af denne del med Møffe Af flere forskellige årsager, nogle bedre end andre Nå, men tænkte, at idag - idag! Eller, rettere, i går hedder det nu. Ville jeg gøre det rigtigt. Vi skal jo til Hundens Dag i Tivoli på søndag og skal derind med toget. Møffe har aldrig oplevet andet end lyden af toget på 100meter afstand før i sit liv, trods store intentioner om at præsentere ham for det, mens han var lille Men fint, jeg havde lidt godbidsrester fra i går, som endnu ikke var brugt op. Pølseskiver, stegt andekød (og -fedt) blandet op med tørkost. Ikke så meget, så jeg tog lige en delle fra aftensmaden og lavede en masse små godbidder ud af den også. Og så afsted det gik! Vi mødte dog lige nogle af vennerne i parken, så dem gik vi sammen med inden :blink: Herefter afsted det gik til stationen, der er jo ikke langt dertil hjemme fra os (500meter ca.). Op ad trapperne og så stod vi der. Møffe nåede at opleve tre gennemkørende toge og 3, der stoppede. Og han tog det nærmest bare som om, at det var der da ikke noget specielt ved :klap: Det første tog studerede han roligt komme ind på perronen - skulle det være noget specielt, mor Jeg havde jo ivrigt og glad gjort ham opmærksom på det, så han ikke blev forskrækket Tror næsten han kunne have gabt af kedsomhed...! Men, men, men...! Så sagde toget jo BIIIIIIIIIIIP! BIIIIIIIIIIIIIIP! Møffe gloede lige lidt forskrækket - men wuhuuuu! Der kom jo en ung fyr ud af de der mærkelige døre, der åbnede Havde altså ikke regnet med, at han ville springe i armene på ham bare sådan, men det gjorde Møffe altså næsten og jeg burde vel egentlig også kende min hund godt nok til at vide det Nåede lige at stoppe ham, så drengen kun fik lidt fugtige fingre (Møffe nåede vist at ramme dem med snuden ). Toget sagde så BIIIIIP! BIIIIIIIP! Igen, men nu kiggede Møffe bare helt roligt og så ud som om han tænkte: Hvad laver det monstrum egentlig mon det spektakel for? Nå, men så sad vi og skulle vente lidt over 10min. før det næste tog kom, så jeg tillod mig at træne lidt med Møffe Det skaber altså opmærksomhed på en station, selvom det er kl. 21:30 onsdag aften Der var et par udlændinge, der så det og de måtte lige over og hilse og kommentere hvor "good behaviored" Møffe er Og hvor "good a dog" han er De var vist lidt solgt over hunden, der gik plads på en station med 180graders vendinger Og ellers bare sad ved ejer og blev nusset Havde slet ikke set dem, så var lidt sjovt Men så kom deres tog og denne gang nøjedes vi jo så ikke med bare at sidde på bænken og kigge. Nu stod vi bag de gule prikker og toget trillede ind. Møffe lod sig overhovedet ikke røre af det og jeg åbnede døren - bare så han kunne opleve det. Og hvem var allerede ved at hoppe ind i toget for at komme på nye opdagelser? Det var Møffe! Jeg var helt vildt overrasket Havde regnet med at vi skulle kæmpe med den del, enten fordi den bare var meget anderledes end, hvad han er vant til - og ellers fordi han nok skulle kunne forveksle togdøren og trinnet med trappen til det rum, hvor han bliver badet (absolutte haderum) Jeg fik ham hurtigt ned igen, han nåede kun at sætte forpoterne op. Og så gik vi tilbage - havde jo ikke lige, forventet at vi allerede ville være der Så ventede vi på det sidste tog - 7 minutter, det var jo ikke værst! Dem brugte vi så ved en af bænkene, hvor Møffe sad mellem mine ben, så vi kunne krammenusse :hjerte: Totalt hygge Og så kom det sidste tog! Vi rejste os og så toget komme ind. Jeg åbnede døren og hopla, så var Møffe allerede (helt!) inde og lignede én, der befandt sig RIGTIG godt Jeg trådte op, gav en godbid og så smuttede vi ud igen. Der var jo så absolut INGEN ben på isen! Så regner med, at det nok skal gå helt glat på søndag :klap: Der er bare lidt flere mennesker, så eneste "problem" bliver måske, at jeg skal forholde en hund i ro, der meget hellere vil hilse på alle togpassagererne Må indrømme, at jeg synes det er rigtig flot af en hund, der aldrig har prøvet andet transportmiddel end vores egen bil - så er rigtig stolt af min bette mand! Nåjo, og så er han altså livsfarlig på trapper Der var trapper op til stationen og der er fart på, når han skal ned af dem, så det var godt, at der ikke var flere trin, for så var jeg da blevet hevet omkuld PS. Selvfølgelig mener jeg, at man skal miljøtræne sin hund - var bare imponeret over hvor godt Møffe klarede det, trods han aldrig har oplevet noget lign.! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts