martin Skrevet August 19, 2010 Rapporter Share Skrevet August 19, 2010 hej jeg er lidt dum til at regne håber der er en der vil hjælpe smiler nu har jeg kikket meget på kalk/ben jeg bruger et produkt med 70% kød og 30% i en 4kg pose ben men er i tvivl !!! og hvor meget ben der er Per 100g. og nå jeg læser skal hunde faktis have 50% kød----50%ben eller tager jeg helt fejl for så for mine ik nok kalk men man tror jo på dem der forhandler barf for de sider jo at det er nok ben når man giver dem et produkt med 70% kød og 30% ben. håber der er en der kan hjælpe mig med dette er bange for at de ik for nok kalk de for også 2*1 kg ben 2 gange om ugen om aften da jeg foder 2 gange om dagen. hilsen martin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, for jeg er en af dem der er fuldstændig og totalt forvirret over det der BARF noget. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 Der er 70gram kød og 30gram ben per 100gram foder, er det en hjælp? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret August 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Der er 70gram kød og 30gram ben per 100gram foder, er det en hjælp? ja den var jo nem nok smiler. jeg tænkte på om man må bruge lammeben sammen med de kød med ben produkter jeg bruger så jeg kan komme op på 50% kød og 50%ben jeg mener når jeg foder med kalkun/strus/hest med ben og så tilsætte de siste 20% med lamme ban. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Jeg synes, at 50/50 af kød og ben lyder som meget ben.:hmm: Jeg kører selv efter devicen min. 30 % kød og indmad, ca. 30 % ben og fedt og max. 30 % grønt. Dvs. Mogens Eliasens opdeling. Ricki bliver kørt på 0 % grønt, ca. 40 % ben og fedt, og resten kød og indmad. Dvs. det bliver ca. 60% kød. Den procentmæssige fordeling jeg bruger, nærmer sig de produkter du køber. Men om fedtet bliver talt med i kødprocent eller i benprocent i disse produkter, kan du selv undersøge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 :stupid:Undskyld at jeg ikke kunne hjælpe, jeg opfattede ikke helt hvad det var der blev stillet spørgsmål om, eller til!:slem: Altså lidt tal lærte jeg i skolen for mange år siden, men hvad der er sund kostsammensætning til hunde, er vist noget alle har en mening om, det er ikke noget jeg kan hjælpe med! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts