Gæst BellaDiva Skrevet August 19, 2010 Rapporter Share Skrevet August 19, 2010 I forgårs oplevede jeg noget mærkværdigt. Bella stod på badeværelset og gøede meget ivrigt, - på den der helt specielle måde a la: "Kom! Se!" - i ved. Det viste sig så at være en kæmpestor flåt som hun åbenbart har tabt og hun løb rundt om den og gøede ned i gulvet hvor den lå. Jeg har ikke før set en flåt på Bella, da jeg virkelig sørger for at passe hende med loppekur, eftersom vi næsten dagligt er i skoven og dermed i højt græs. Jeg undrede mig lidt over at jeg ikke har haft spottet den på hende og tænkte at den måtte have siddet et skjult sted :hmm: Lige før lavede vi så cirkuskunstner på køkkengulvet og da hun lå "død" på ryggen opdagede jeg en stor, hård knude ved lysken. Jeg kunne så ved nærmere undersøgelse se det der karakteristiske "hul" - som gør at jeg formoder at det er dér flåten har siddet. Mit spørgsmål er så: er det farligt at hun er så hævet der hvor den har siddet? Eller er det bare fordi det er i den tynde hud. Jeg bliver da lidt bekymret for hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 De hæver som regel op hvor flåten har siddet. Så ingen grund til bekymring der. Du skal være opmærksom på, om huden begynder at rødme. Ved faktisk ikke om sygdomsforløbet er ens for hunde og mennesker, men har selv lige haft en betændelsestilstand efter flåtbid. En-to ugers tid efter jeg fjernede den begyndte der at komme et stort rødt udslæt, og jeg røg på penicillinkur. Mine hunde får mange, mange flere flåtbid end jeg og eftersom de er langhårede kan det være svært at se, om der er reaktioner på et bid. Plejer derfor "blot" at holde øje med deres generelle sundhedstilstand og ved at flåtbid altid kan være en faktor, hvis en af hundene får det skidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BellaDiva Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 De hæver som regel op hvor flåten har siddet. Så ingen grund til bekymring der. Du skal være opmærksom på, om huden begynder at rødme. Ved faktisk ikke om sygdomsforløbet er ens for hunde og mennesker, men har selv lige haft en betændelsestilstand efter flåtbid. En-to ugers tid efter jeg fjernede den begyndte der at komme et stort rødt udslæt, og jeg røg på penicillinkur. Mine hunde får mange, mange flere flåtbid end jeg og eftersom de er langhårede kan det være svært at se, om der er reaktioner på et bid. Plejer derfor "blot" at holde øje med deres generelle sundhedstilstand og ved at flåtbid altid kan være en faktor, hvis en af hundene får det skidt. Pyh.. Det var rart lige at få det på plads. Så nu holder jeg bare øje med om det bliver rødt og om hun på nogen måde virker påvirket af det. Okay. :5up: Tak! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 Der kommer altid ligesom en knude der hvor flåten har siddet som forsvinder stille og roligt hen over en uges tid. Jeg nusser Nura igennem fra ende til anden hver eneste dag, men alligevel lykkes det af og til en flåt at gemme sig i pelse. Men mindre det bliver hævet og varmt skal du ikke gøre noget som helst ved det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts