Hop til indhold

Nysgerrig hund .

bellas mor
 Share

Recommended Posts

Bella er begyndt når der kommer en hund på laaaaaaaaaaang afstand (kan også ske det er en person) bag os, bliver hun ved med at stå stille og GLO, og når jeg prøver at gå videre går hun baglæns og gerne på 2 ben, hverken snakken godbider gå ind foran, trække m,m. hjælper, ikke før den hund (eller det menneske) Bella vil se, er kommen fobi så er alting godt

HVIS det er et menneske kan hun begynde at gø helt vildt,

(utrykhed tror jeg) håber nogle har et godt råd ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har det lige sådan overfor fremmede hunde, hun SKAL stå og holde øje med dem, og jeg har valgt at lade hende gøre det, jeg er overbevist om at hun har dette behov fordi hun er usikker på dem, og jeg tror at jeg vil gøre det værre for hende hvis hun ikke får lov til at "holde øje" med dem. Desuden er det mindre pinligt end at forsøge at slæbe en modstræbende hund med sig :blink:

Du kan gøre det at du stopper hende med hendes yndlingsgodbidder imens i står og observerer (disse yndlingsgodbidder skal så UN bruges i disse situationer), på denne måde vil du kunne ændre hendes følelser vedr. situationen, idet at hun vil begynde at forbinde fremmede mennesker og hunde med godbidder. Men sørg for ikke at komme så tæt på mennesker at hun begynder at gø, for på dette tidspunkt er hun nok ikke længere klar til at tage imod godbidder, forsøg at trække jer lidt væk hvis I alligevel kommer for tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene beagle gør det også. Står stille og gloer :roll:

Jeg har dog accepteret at sådan er han skruet sammen - så vi står og gloer sammen :lol:

Lige så snart den fremmede hund er passeret - så sætter han gang i bentøjet og vi går videre. Jeg tror bare Oscar har det behov - så jeg har forlængst indset at det bare skal være sådan :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak til jer, Dejligt at høre Bella ikke er eneste hund:slem:der har "problemet" men det er først kommen så meget inden for de sidste md. og jeg vil gerne høre hvis nogle har fået deres hund til at stoppe med den "dårlige! vane,

jeg har ikke lyst til det bliver ved:evil:

Hvis du forsøger med godbidder som jeg foreslog, så skulle hun gerne begynde at forbinde disse fremmede med noget positivt, og dermed vil hun hen ad vejen miste behovet for at holde øje med dem, og du kan evt. lære hende at gå på plads i stedet, men først er du nødt til at ændre hendes følelser vedr. de fremmede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du forsøger med godbidder som jeg foreslog, så skulle hun gerne begynde at forbinde disse fremmede med noget positivt, og dermed vil hun hen ad vejen miste behovet for at holde øje med dem, og du kan evt. lære hende at gå på plads i stedet, men først er du nødt til at ændre hendes følelser vedr. de fremmede.

Tak,:-D men Bella vil slet ikke modtage nogen for for godbider når vi når dertil,:rolleyes: hun er helt betaget af dem der kommer, men vi fortsætter med at prøve, måske kommer det, Håber

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak,:-D men Bella vil slet ikke modtage nogen for for godbider når vi når dertil,:rolleyes: hun er helt betaget af dem der kommer,

Så er I for tæt på, og du må sørge for at I enten kommer længere væk, eller at I til at starte med slet ikke kommer så tæt på. Grunden til at hun ikke vil modtage godbidder er, at hun stresser og dermed er hun ikke i stand til at spise eller lære, så hvis du vil lære hende en anden måde at reagere på, så må du have større afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie gør det samme, og ja det kan lige så godt bare være en stor sten eller noget andet stort der er længere fremme, når han så finder ud af det ikke rør sig, så går han videre og er det mennesker eller hunde så går han ikke før de er forbi. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er I for tæt på, og du må sørge for at I enten kommer længere væk, eller at I til at starte med slet ikke kommer så tæt på. Grunden til at hun ikke vil modtage godbidder er, at hun stresser og dermed er hun ikke i stand til at spise eller lære, så hvis du vil lære hende en anden måde at reagere på, så må du have større afstand.

Hej ved ikke om du har misforstået mig,:-D men det er når vi går tur og folk/hunde er på laaaaaaaaaaaaaaaaang afstand, måske drejer de op af en vej længre væk og så er det ok,( og det er ikke altid), så det med større afstand og gå længere væk, kan ikke komme på tale:hmm:i dag prøvede jeg at løfte hende op. det var ok så stoppede hun omg. ??(bare et forsøg)

Bella er nomal ikke bange for andre mennesker, er gerne med både til små ude koncert,tivoli,zoo og inde i byen, og der er der aldrig noget, folk roser hende for at gerne vil tale med dem men også at være dejlig og rolig, så derfor er jeg uforstående over hendes måde, men håber det må gå over.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites