Hop til indhold

folk syns jeg er skør

Gæst immer
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt forsigtigt begyndt at kikke efter hund nr. 2, ingen panik, god tid og masser af overvejelser vi er igang med.

Men når jeg nævner det for andre så føles det som om de syns jeg er total skør!

Hvordan jeg i alverden kan finde på at overveje at anskaffe endnu en hund når jeg nu har 5 børn og 1 hund og deltids job....

jeg syns bare at vi HAR tid og plads til endnu en lille vaps... vi snakker jo lisom ikke store hunde men små dejlige cavalier hunde....

Vi har en dejlig stor have hvor de kan lege, 5 glade børn som elsker vores hunhund Bella... jeg har deltids job så jeg har korte dage og lige pt en fridag om ugen.... jeg syns jo vi har masser at tilbyde endnu en hund, og jeg syns jo det kunne være rigtig godt for Bella at få en kammerat ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg synes altså ikke du er skør :mrgreen:.

Det er jo KUN jer som ved om i har overskuddet til endnu en hund og har i det og lysten er der (som den jo er), så kan slet ikke se det skulle være et problem at anskaffe sig endnu en dejlig vaps :5up:.

Vi er da også enige om herhjemme (troede ALDRIG manden ville hoppe med på ideen) at vi skal have en hund mere når Obelix er blevet lidt ældre :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Når jeg nævner hund nr. 2 to, så får jeg også at vide at jeg er skør og det da vil være totalt synd for Nura - nærmest dyrplageri...

Synes det er noget pjat.. Hvis du har tid og overskud til en lille sabotør mere, så synes jeg da bare du skulle drømme videre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skør.... kommer vel an på hvordan du er som person.

Som jeg læser det, så har du overskudet til det, og så er det vel ikke skørt..... men altså,............ hvilke piller spiser du for at have overskud efter 5 børn og et job?

Jeg har ikke selv børn, men syntes at de nogen gange lyder som et godt stykke arbejde :mrgreen:

Men bare du husker hvalpe billeder, så skal jeg ikke sige dig imod :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hehe - Det lyder bekendt.

Vi mødte også meget hovedrysten, fik bekymrede kommentare og tiltider ret så dumme kommentarer.

Men jeg har ikke et sekund fortrudt vi fik Kaia og hun er en kilde til stor glæde for både os og Bamse i hverdagen.

Man ved jo også bedst selv hvad man har tid og overskud til i hverdagen.

Det kan andre ikke mærke og det der med at det er synd for den nuværende hund, er noget fis - Så længe man sørger for at fordele opmærksomheden og give dem tid hver for sig, så opvejer den glæde hundene har af hinanden, til fulde den opmærksomhed som den første hund pludselig må dele.

At have to hunde er et eller andet sted ikke anderledes end at have to eller flere børn - Man må prioritere og der er jo ikke den samme tid til nr. 1, som der var før - Men har da aldrig hørt nogen kommentere at det skulle være synd at få barn nr. 2.

Tværtimod, så høre jeg jævnligt kommentarer om hvor synd det er, at barn er enebarn og ikke har nogle søskende at hygge sig med - Det er jo næsten et "krav" fra omverdenen at man da skal have mindst to børn, så hvorfor ikke to hunde? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes heller ikke du er skør - kan sagtens forstå at du gerne vil have en mere.

Det dog et stort arbejde - da hundene efter min mening skal aktiveres hver for sig. De skal lære at kunne være uden hinanden. Du har 5 børn og arbejde - så det bliver en større opgave. Så tænk på hunden først og fremmest - tænk over om du virkelig kan magte opgaven at aktivere/træne hver enkelt hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for jeres svar :)

og ja jeg har 5 børn men de er meget søde hi hi :) og meget nemme børn :) hvis ikke min mand havde sagt stop så kunne jeg godt ha fået 1-2 børn mere, jeg elsker at ha mine børn omkring mig og jeg elsker at se dem lege... jeg syns børnene beriger mit liv mere end de stjæler min tid :)

vi har valgt cavalieren fordi vi havde hørt så meget godt om den race, og vi er ikke blevet skuffede. Bella er simpelthen den dejligste hund, hun elsker børnene og hun elsker at putte hygge med os i sofaen eller i sengen hos et af børnene. Når hun leger er det ofte med børnene :)

jeg tænker det kunne være godt for Bella med en arts-fælle så de kan hygge sig de timer der ikke er nogen hjemme her i huset.

Jeg vil helt klart ha med i mine overvejelser at det er godt hvis hundene lærer også at være for sig selv, feks. blive passet forskellige steder og gå tur alene...

Vi er meget opmærksomme på at vore børn også får alene tid med enten mor eller far det ville jo være oplagt med en tur i skoven med den ene af hundene, på den måde kan man jo sagtens få tid med hver enkelt hund....

jeg vil ha søgt noget mere på nettet og spurgt flere folk der har mere end en hund hvad man skal være opmærksom på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D Skør, nej ikke mere end alle vi andre " hundetosser" :mrgreen:

Der var også mange der mente vi var lidt småskøre da vi fik hund nr. 2 og da det så gik op for folk at vi skulle have nr.3 var vi da nærmest rablende gale, :hmm: det er vi måske også, men vi trives med det :lol:

Nu har vi så ikke hjemmeboende børn, så jeg tænker da også, HVOR FÅR DU ENERGIEN FRA ????????

Link til indlæg
Del på andre sites