Hop til indhold

Endnu et spørgsmål om det der mad hvalpe og gåture


Gæst Leffe
 Share

Recommended Posts

Vi har været meget påpasselige, med ikke at gå for lange ture med Leffe.

Kommer dagligt i hundeskov, eller andre steder hvor han frit kan løbe rundt i lang tid.

 

Jeg kender godt til den tommelfinger regel med hvalpens alder i uger = hvor mange minutter man bør gå-gå med den.

 

Mit spørgsmål er så, hvor længe man skal følge denne regel, eller hvor gammel en hvalp/unghund skal være for at komme med på lange traveture?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var længe:shock:.

 

 

Det er længe!! Men før hunden har nået den alder er den bare ikke færdigudvokset og kan derfor ikke tåle samme belastning som voksne hunde. Du kan naturligvis gå længere og længere med din hund, men du skal stadig tænke på at skåne din.

 

Min hvalp er 5½ måned og han får da lov til at gå lange ture. Men det er så kun 1-2 gange om ugen. Normalt går jeg omkring 2x20-30 minutter om dagen i roligt tempo. Det er omkring 2-3 kilometer dagligt. En eller to gange om ugen går jeg så 4 kilometer i roligt tempo. Ellers står den kun på træning og træning, så hunden kan blive aktiveret uden at blive overbelastet.

 

Jeg glææææder mig sådan til at han er færdigudvokset!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg takker:-).

Jeg er slet ikke interesseret i at overbelaste ham.

Havde heller ikke nogen forestilling om at han kunne gå i timevis, syntes bare at han efterhånden virker stor og stærk.

Men så fortsætter vi bare som vi plejer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg takker:-).

Jeg er slet ikke interesseret i at overbelaste ham.

Havde heller ikke nogen forestilling om at han kunne gå i timevis, syntes bare at han efterhånden virker stor og stærk.

Men så fortsætter vi bare som vi plejer....

 

Det bliver netop skide irriterende at skulle tage hensyn, når man faktisk synes at hvalpen kan holde til det. Men selvom de bliver store og stærke, så er deres led og knogler endnu ikke færdigudviklede.

 

Det bliver skønt en dag slet ikke at skulle skænke det en tanke, men bare lade sin hund bruge al det krudt den vil!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg gik ture af op til en halv times varighed med Nura som stor hvalp (altså intensiv gå-ture).. På den anden side af 1 år røg de op på en time. Og nu løber jeg med hende lige så langt jeg kan (hun er 2 år)

 

Svømning og anden motion har hun altid fået rigeligt af. Jeg kommer dog aldrig til at cykle med hende - fordi jeg synes det bliver for meget "løb i samme hastighed" og en anelse kedeligt for en næsehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...