Hop til indhold

Råd til gåture igen igen.


Gæst freja
 Share

Recommended Posts

Hej.

Freja er 14 uger nu, og har været super dygtig angående renlighedstræning. Jeg har kunnet gå små ture med hende, men det kan jeg ikke mere. Hun nægter at ville gå, og virker utrolig utryg og løber/ trækker i modsat retning. Jeg mener ikke selv at hun har været ude for noget som har gjort hende bange. Jeg har prøvet at bære hende lidt, og så prøve at fortsætte turen, men hun vil ikke.

Hun vil kun være i haven, men mener ikke hun får nok nye input i løbet af dagen.

Hvad kan jeg gøre?

Det skal lige siges at hun kommer fra et hjem hvor hun har gået i hundegård udenfor, så hun var ikke renlig da jeg fik hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen til :-D

 

Har du haft Freja fra hun var 8 uger?

 

Bor du i byen med meget trafik?

 

Prøv at bære hende lidt væk hjemmefra og sæt hende ned et roligt sted. Lad hende søge lidt lækre godbidder der, så hun får fokus på noget andet end at være utryg.

 

Hvalpe har som sådan ikke behov for at gå ture, men et stort behov for at opleve verden omkring sig og blive fortrolig med den.

 

Hvis hun virker utryg skal du virke tilsvarende frisk og endelig ikke gøre en masse ud af det, da dette ofte virker alt for stærkt på en hvalp, som så netop synes, der må være noget farligt i situationen.

 

Hvis I er flere i familie kan du prøve at tage en anden person med, som går forrest, dette trækker ofte hvalpe med. Eller du kan alliere dig med en anden hundeejer, så I kan følges noge gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske bare gå dertil hvor hun vil. :D Så sætte dig ned med hende og lade hende se sig lidt omkring.

 

Hun er utryg lige nu. Det er ikke sikkert hun har oplevet nogt grimt. Det er en del af at blive ældre.

 

Vi kunne gå rigtig langt med den sorte hævner til at begynde med. Så en dag ville han bare ikke mere end 4 skridt væk fra døren. Jeg satte mig ned sammen med ham og talte med ham og hyggede med ham. Det hjalp :-D

 

Hun kommer over det. Du må bare ikke tvinge hende videre. Lad hende selv finde ud af, at gå-turen er en dejlig ting og at du er der for hende hvis hun bliver nervøs:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Freja har været her siden hun var 12 uger.

Jeg tager hende med i cykeltraileren nu, med sit eget tæppe så hun føler sig tryg, og kan vænne sig til trafikken. Når vi så er kommet til et roligt sted tager jeg hende ud og går lidt med hende. Det har virkelig hjulpet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...