Gæst Barney Skrevet August 25, 2010 Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Lillemanden er begyndt at gø meget, det er rigtig blevet tydeligt de sidste par dage hvor han kan vågne fra sin søvn/afslapning og begynde at fnyse/nyse for derefter at give lyd fra sig mod noget som jeg hverken kan se eller høre. Han gør det også midt i træning/leg, men mest når han bare ligger, og det afbryder jo hans skønhedssøvn som det ellers går så godt med Han siger aldrig noget af de andre hunde, andet end hans kvidren(det skal høres for det er bare den sjoveste lyd)når han leger med artsfæller. Vi har i de par dage rooligt sagt "Neeej", afventet stilhed og så rost og givet godbidder til ham, men det lader til at fortsætte uændret.. Dog kigger han nu hurtigt op på os når vi siger nej, og det er sgu ud som om han står og tænker over hvad det lige præcis er vi vil? Er ikke helt sikker på at han forstår hvorfor han får godbidden. 1) Går vi rigtigt frem ifht. hans gøen? 2) Formoder han vil advare os mod udefrakommende farer, men forstår ikke hvorfor han pludselig vil det.. Er det kønsmodningen der er igang? 3) Er det en god idé at lære ham at give hals, eller vil det blot forstærke hans trang til at gø? Vil ikke have ham til at forbinde gøen med en godbid. 4) Er han skizofren og hører syner? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Det går over igen, det er en del af kønsmodningen det der med at farer op af sin skønhedssøvn og gø Jeg ville ikke sige noget til ham når han gør det, han drømte jo bare om en indbildt fare, så at I siger noget til ham, det forstår han nok ikke... Luna havde en periode på en måneds tid hvor hun gjorde det samme, nu er hun så holdt op og er i stedet begyndt at gø af vores inventar, men også dette forventer jeg går over af sig selv så snart hormonerne finder et stabilt leje :blink: Midt i træning og leg er det så en anden sag, her må nogle andre komme med indput, da jeg ikke har en hund der gør særligt meget, så jeg har ikke erfaring med at træne dette væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Barney Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Ok Lonny, tak for din input, afventer lige og ser hvad de andre siger mht. legen Tillæg til OP, lader I andre så kræet gø med når der bliver gøet udenfor? Vi bor i lejlighed, og der er et par hunde i gaden der IKKE bryder sig om at være alene, så de gør mere eller mindre hele dagen, og nogen gange(ikke alle heldigvis)hopper han med på bølgen og skal lige markere at "Jeg-er-her-altså-også!"... Og jeg vil ikke have at han er med på den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts