Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Farver?

Featured Replies

Besvaret

Jeg synes at jeg efterhånden har set flere forskellige farver og aftegninger på løwchens.

Er det sådan at alle farver er tilladte (ligesom de er på f.eks. chihuahuas)?

Og er der nogle der er mere sjældne -og måske eftertragtede- end andre?

Jeg er bare nysgerrig :-P

Besvaret

Det er sjovt, det har jeg også tænkt.. Jeg troede kun de var sorte/grå, så så jeg de rødlige.. Og nu IMBA's Milo som er primært hvid..

Spændende spørgsmål!

Besvaret

Såvidt jeg har læst mig til i et hundeleksikon er alle farver tilladt pånær, var det ikke brun :hmm:

Men ved ikke om det er korrekt :blink:

Besvaret

Alle farver og aftegn er tilladt hos Löwchen... De brune hunde må have brune læber og snude.. Alle andre farver skal have sorte snuder. De brune har forresten også grønne øjne som små.. og ravfarvede øjne som voksne.

Det er en smagssag hvilke man bedst kan lide.. Hvis man er typen der dænger alt mulig l*rt i pelsen så er grå eller sorte bedst... De helt hvide har en lidt stridere pels end de andre farver.. De brune vokser langsommere i pelsen. Og så skal man være lidt af en mønsterbryder for at turde udstille de brune. Brun blev først tilladt for 4 år siden.. Men det har dommerne ikke sat sig ind, så hver gang man stiller en brun bliver man disket. Så må man lave noget ballade og holde fast i at brun er tilladt.. Selvfølgelig elsker jeg de brune :mrgreen: I USA er de brune meget eftertragtede..

Jeg elsker også de cremefarvede, de black and tan, de sorte... hm.. jeg elsker dem ALLE SAMMEN :mrgreen:

• 2 weeks later...
Besvaret
Alle farver og aftegn er tilladt hos Löwchen... De brune hunde må have brune læber og snude.. Alle andre farver skal have sorte snuder. De brune har forresten også grønne øjne som små.. og ravfarvede øjne som voksne.

Det er en smagssag hvilke man bedst kan lide.. Hvis man er typen der dænger alt mulig l*rt i pelsen så er grå eller sorte bedst... De helt hvide har en lidt stridere pels end de andre farver.. De brune vokser langsommere i pelsen. Og så skal man være lidt af en mønsterbryder for at turde udstille de brune. Brun blev først tilladt for 4 år siden.. Men det har dommerne ikke sat sig ind, så hver gang man stiller en brun bliver man disket. Så må man lave noget ballade og holde fast i at brun er tilladt.. Selvfølgelig elsker jeg de brune :mrgreen: I USA er de brune meget eftertragtede..

Jeg elsker også de cremefarvede, de black and tan, de sorte... hm.. jeg elsker dem ALLE SAMMEN :mrgreen:

Jeg er lige kommet hjem fra Bilka - og Bella er på forunderligvis blevet grøn mens vi har været væk - måske det har noget med at Henrik at slået græsset at gøre ... men er grønne løver også tilladt? :mrgreen:

Besvaret
Jeg er lige kommet hjem fra Bilka - og Bella er på forunderligvis blevet grøn mens vi har været væk - måske det har noget med at Henrik at slået græsset at gøre ... men er grønne løver også tilladt? :mrgreen:
Ja det er en hel speciel meget sjælden farve.. Og når den forekommer bør hunden altid straks leveres tilbage til opdrætter :mrgreen:
Besvaret
Ja det er en hel speciel meget sjælden farve.. Og når den forekommer bør hunden altid straks leveres tilbage til opdrætter :mrgreen:

Naaarjjjiii - vi er jo glade for vores grønne løve :D