Hop til indhold

Fordring


martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg har et spørsmål.

 

den ene hund jeg har er helt nede på 1 % barf om dagen jeg foder 2 gange om dagen og han skal stade tabe sig.

 

så jeg tænkte på om det er beder at kun at foder 1 gang om dagen og om det vil hjælpe ? og forbranlingen vil blive beder af det ?så han taber sig

 

så det andet spørsmål.

 

nu da jeg foder 2 gange om dagen og moske vil ned på 1 gange om dagen

kan man så give kallun/indmad/kød om morgen og så ben om aften så de for kalk også som aktiveringe eller er jeg helt GAL på den

 

håber ik kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hund, der pt får mindre end 1% om dagen;-) Fordi hun skal tabe sig..

 

Har du husket at ben også tæller med i portionstørrelsen?

 

Luna får kun mad en gang om dagen. Og det kan så være noget med ben den ene dag og uden ben den næste.

 

Så får hun (fra i dag) en frossen "buket" blomkål eller broccoli i løbet af dagen.. Og en tyggeting når hun skal i hulen om natten. Slut færdig.. ikke mere..

 

Men ja du kunne da sagtens give ben-delen om morgenen og så kød om aftenen. Ikke at jeg tror det gør nogen forskel. Jeg vil bare ikke fodre 2 gange om dagen med den lille mængde mad min hund får..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hund, der pt får mindre end 1% om dagen;-) Fordi hun skal tabe sig..

 

Har du husket at ben også tæller med i portionstørrelsen?

 

Luna får kun mad en gang om dagen. Og det kan så være noget med ben den ene dag og uden ben den næste.

 

Så får hun (fra i dag) en frossen "buket" blomkål eller broccoli i løbet af dagen.. Og en tyggeting når hun skal i hulen om natten. Slut færdig.. ikke mere..

 

Men ja du kunne da sagtens give ben-delen om morgenen og så kød om aftenen. Ikke at jeg tror det gør nogen forskel. Jeg vil bare ikke fodre 2 gange om dagen med den lille mængde mad min hund får..

 

jeg vil nu give ben om aften jeg er nede på 400g til den store om dagen

 

det med ben jeg har fået af vide at ben ik feder og man kan give alt det ben man vil da det kun er kalk i !

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil nu give ben om aften jeg er nede på 400g til den store om dagen

 

det med ben jeg har fået af vide at ben ik feder og man kan give alt det ben man vil da det kun er kalk i !

 

Det er altså ikke helt korrekt.. Min hund ville da blive trommefed (igen), hvis hun bare fik lov til at spise ben uden stop.

 

Og hun får 200 gram pr dag i øjeblikket, hvad enten det så er ben eller kød

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste for hunden vil være at få een stor (eller mindre:roll:) portion om dagen i stedet for flere måltider.

 

Barf-hundens mave fungerer bedst, når den bliver fyldt. Så jeg stemmer for et måltid om dagen - husk - på forskellige tidspunkter af dagen.

 

 

hvad så med ben man læser en masse omkring at alle slaks ben bruger man som hygge ben og de ik bliver fede af det

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke helt korrekt.. Min hund ville da blive trommefed (igen), hvis hun bare fik lov til at spise ben uden stop.

 

Og hun får 200 gram pr dag i øjeblikket, hvad enten det så er ben eller kød

 

:shock:

 

Hold da op, så er hun da også på kur!!!

 

Da Ricki blev fordret "mindst", fik han ca. 450 g. hver anden dag. Og han vejer ca. 22 kg. En lille lort i forhold til de fleste labber:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hyggeben er ben, som hunden ikke spiser men kun gnaver i. Derfor tæller de ikke med i madportionen, da det er minimalt, de kan gnave af.

 

Et eksempel er en stor okseknogle.

 

Jeg giver helst ikke for mange hyggeben, da Ricki er meget ihærdig og insisterer på at spise sådan nogen. Og de slider meget på tænderne...

 

Men som Skruthberg så også skriver, så skal det være ben, hunden kun kan tygge på, ikke spise.. Så de skal være meget store.. Ihvertfald for Luna, for hun gnaver gerne og bliver ved.. Det er ikke meget ben, der er tilbage, når hun er færdig

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Hold da op, så er hun da også på kur!!!

 

Da Ricki blev fordret "mindst", fik han ca. 450 g. hver anden dag. Og han vejer ca. 22 kg. En lille lort i forhold til de fleste labber:slem:

 

Jeps, hun er lige sat halvt ned i et par måneder:-D Der er lige et par kg, der SKAL af. OG derefter prøver jeg så at sætte hende lidt op.. men kun lidt af gangen. Det dutter ikke, at være buttet, når man skal gå på trapper og har lidt led-problemer. Hun vejede 28.1 kg i mandags, så ja "lidt" mere end Ricki:-D

 

Hun kan næppe være ved at dø af sult, for gulerødder vil hun stadig ikke have:mrgreen::lol::lol: Men en frossen buket blomkål var guf:mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, hun er lige sat halvt ned i et par måneder:-D Der er lige et par kg, der SKAL af. OG derefter prøver jeg så at sætte hende lidt op.. men kun lidt af gangen. Det dutter ikke, at være buttet, når man skal gå på trapper og har lidt led-problemer. Hun vejede 28.1 kg i mandags, så ja "lidt" mere end Ricki:-D

 

Hun kan næppe være ved at dø af sult, for gulerødder vil hun stadig ikke have:mrgreen::lol::lol: Men en frossen buket blomkål var guf:mums:

 

Jeps, rå gulerødder og kartofler, som nogle hunde guffer i sig, NUL PUTTE:drille:

 

Men til gengæld tilberedte grøntsager, gulerødder, kartofler(:slem:), ærter, blomkål, broccoli mv. - jeps, det smager godt, hvis maven ikke er fuld. Hvis Ricki lige har fået mad, skal han ikke nyde noget:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hyggeben er ben, som hunden ikke spiser men kun gnaver i. Derfor tæller de ikke med i madportionen, da det er minimalt, de kan gnave af.

 

Et eksempel er en stor okseknogle.

 

Jeg giver helst ikke for mange hyggeben, da Ricki er meget ihærdig og insisterer på at spise sådan nogen. Og de slider meget på tænderne...

 

oki men mine hunde kan til en vær tid spise en hel okse knogle uanset hvor stor den er der er inde problemer her !!!

 

dette kommer fra hundeexperten.dk

 

Indmad/Indvolde, hjortekød, lam, kanin, and, oksekød, kalkun, kallun, hestekød, kylling mm. er nogle rigtig gode alternativer. Man kan også få kød som er hakket med ben, det er f.eks en fordel for hvalpe, da de har brug for kalcium til deres knogler. Ellers kan man give rå knogler ved siden af kødet. Knogler kan en hund sagtens spise sig mæt i uden at blive for tyk, så hvis du vil spare på kødet, så mæt din hund ved at give den knogler eller grønsager sammen med kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

oki men mine hunde kan til en vær tid spise en hel okse knogle uanset hvor stor den er der er inde problemer her !!!

 

dette kommer fra hundeexperten.dk

 

Indmad/Indvolde, hjortekød, lam, kanin, and, oksekød, kalkun, kallun, hestekød, kylling mm. er nogle rigtig gode alternativer. Man kan også få kød som er hakket med ben, det er f.eks en fordel for hvalpe, da de har brug for kalcium til deres knogler. Ellers kan man give rå knogler ved siden af kødet. Knogler kan en hund sagtens spise sig mæt i uden at blive for tyk, så hvis du vil spare på kødet, så mæt din hund ved at give den knogler eller grønsager sammen med kød.

 

Ja men knogler bliver så heller ikke spist.. kun gnavet på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Facts er at ben feder - næsten på samme linje som med alm kød.

 

Så kan 'folk' skrive så meget omkring, at det modsatte er tilfældet, men det gør det ikke mere korrekt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan ikke give for mange af de spiselige ben uden kød til, for så bliver afføringen alt for tør. Er enig i, at de ben er ligeså meget mad som hakket kød, vi har altid givet det som et måltid.

 

Motor får også kun mad 1 gang dagligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ikke her hus min der er det hele der bliver spist

 

Nej, og derfor skal de også tælles med. Det jeg mener er, at dem hundexpressen snakker om, er knogler, der IKKE bliver spist, men blot gnavet i..

 

Så når dine hunde spiser rub og stub, så får de også alt for meget.. For så skal rub og stub tælles med i dagsrationen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...