Hop til indhold

Hvordan lærer i hunden at ...


Gæst hundefreak
 Share

Recommended Posts

Gæst hundefreak

vente på gåturen, når der ikke er snor på.? :hmm:

 

&

 

dække fra afstand?

 

Ja, det har jeg tit undret mig om, håber nogen kan hjælpe.

 

Tak på forhånd :]]

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva kan (endnu) ikke dække på afstand - det tror hun stadig foregår henne ved mig :stupid:

 

Vente har jeg lært hende ved at når hun nåede for langt frem/kom til et hjørne, så sagde jeg en høj lyd, hendes navn eller andet for lige at få hendes opmærksomhed. Når hun så kiggede på mig, blev hun rost. Lige så stille har jeg så sat kommandoen "vent" på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg kan svare på det første..

 

Når Nura kommer for langt væk fra mig så ser jeg enten noget MEEEGET spændende i græsset eller også hopper jeg om bag et træ eller lignende... Begge dele resulterer i at hun kommer tordnende tilbage efter mig - og holder sig lidt tættere på mig fremover...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm vente uden snor på... tror jeg startede med at klikke og kaste godbidder/yndlingsbolden efter hende når hun selv ventede på mig eller lige kiggede efter mig. Senere har jeg puttet kommando på.

 

Dække på afstand lærte jeg Ozzie ved lige så stille at gå liiiidt længere væk fra hende og bede hende dække - sådan et halvt skridt af gangen rigtig mange gange. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lærte Izzie at vente på afstand, ved at, når vi gik tur så råbte jeg pludselig VENTE!!!! Hvilket fik hendes opmærksomhed, og hun blev rigeligt belønnet :mrsgreen: så nu har hun lært at ordet VENTE! betyder "STOP og vent lidt på mig unge dame"!

 

Man får nogle sjove blikke fra folk når man gør det på dén måde :blink: meen dét virker :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundefreak
Hmm vente uden snor på... tror jeg startede med at klikke og kaste godbidder/yndlingsbolden efter hende når hun selv ventede på mig eller lige kiggede efter mig. Senere har jeg puttet kommando på.

 

Dække på afstand lærte jeg Ozzie ved lige så stille at gå liiiidt længere væk fra hende og bede hende dække - sådan et halvt skridt af gangen rigtig mange gange. :-D

 

 

MANGE tak ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundefreak
Jeg lærte Izzie at vente på afstand, ved at, når vi gik tur så råbte jeg pludselig VENTE!!!! Hvilket fik hendes opmærksomhed, og hun blev rigeligt belønnet :mrsgreen: så nu har hun lært at ordet VENTE! betyder "STOP og vent lidt på mig unge dame"!

 

Man får nogle sjove blikke fra folk når man gør det på dén måde :blink: meen dét virker :mrsgreen:

 

 

hahaha, det kan jeg liige forstille mig, jeg prøver det imorgen. :klap::banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville starte med både "lyd" og tegn. F.eks du står med din hund. Træder et skridt væk. Jeg sætter så derefter hånden op og siger bliv. Bliver hunden belønnes den. Så øges afstand og du går tilbage og roser osv osv..

 

Jeg arbejder i øjeblikket på at kunne afdække Kahlúa med større afstand end 10 meter. Det har vi arbejdet på noget tid, hun synes det er svært. Og jeg arbejder her med bittesmå cm ekstra før jeg tør vove mig ud i at dække hende af. I sit kan jeg gå 20 meter væk, men i det sekund jeg gør tegn til dæk ligger hun sig kun hurtigt og så op igen :stupid: Men det fortæller mig så bare at afstanden skal øges med meget lidt af gangen. Det samme som når man indlærer bliv :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...