Hop til indhold

at vænne en hvalp til at blive børstet.

Gæst Qde
 Share

Recommended Posts

Hvordan gør jeg det bedst?

Nova er en lille cavalier hvalp på 12 uger.

Vi startede med at redde ørene da vi fik hende, og det gik super godt, hun lagde sig bare ned. Her for 14 dage siden begyndte vi med kroppen også, og nu kan vi slet ikke komme til det mere. Hun hopper rundt, bider i børsten og mine hænder.

Hvordan får jeg bedst muligt hende lært at det faktisk er okay at blive børstet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gør jeg det bedst?

Nova er en lille cavalier hvalp på 12 uger.

Vi startede med at redde ørene da vi fik hende, og det gik super godt, hun lagde sig bare ned. Her for 14 dage siden begyndte vi med kroppen også, og nu kan vi slet ikke komme til det mere. Hun hopper rundt, bider i børsten og mine hænder.

Hvordan får jeg bedst muligt hende lært at det faktisk er okay at blive børstet?

I starten gjorde Duffy det samme og ville utrolig gerne bide i børsten.. Jeg gav hende sådan en tyggestang imens og så glemte hun alt om at bide i børsten eller i hænder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Står hun så op når du børster hende? Lige pt får hun en raket i numsen med det samme hun ser at hun skal børstes, jeg kan sket ikke opnå ordenlig kontakt med hende. Engang imellem kan jeg få hende til at sitte så fodre jeg hende med godbidder med den ene hånd og børster med den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Står hun så op når du børster hende? Lige pt får hun en raket i numsen med det samme hun ser at hun skal børstes, jeg kan sket ikke opnå ordenlig kontakt med hende. Engang imellem kan jeg få hende til at sitte så fodre jeg hende med godbidder med den ene hånd og børster med den anden.

Jeg sidder med hende på skødet imens... Tror det kunne væe en god idé først at gøre hende helt tryg ved børsten som du gør ved at give hende godbidder imens og så tage det i små etapper...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver virkelig.:-) ved egentlig godt det nok bare skal have tid, men derfor kan man jo alligevel altid blive bedre. Det med at sidde med hende så skødet har jeg ikke gjort før, det må prøves. Tak for hjælpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er hver gang begyndt når mine hvalpe var omkring 9 uger. Jeg er startet ud med en hanske hvor der sidder nogle gummi dutter - når så jeg sad med min hvalp og hyggede så har jeg "aet" ham med hansken. Mine hvalpe blev vænnet til "børsten" og så var det nemt da de senere skulle prøve på den rigtige måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er hver gang begyndt når mine hvalpe var omkring 9 uger. Jeg er startet ud med en hanske hvor der sidder nogle gummi dutter - når så jeg sad med min hvalp og hyggede så har jeg "aet" ham med hansken. Mine hvalpe blev vænnet til "børsten" og så var det nemt da de senere skulle prøve på den rigtige måde.

Sådan en hanske har jeg aldrig set før, hvor kan den købes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vænnet Osvald til børsten helt fra start, men han har heller ikke altid været super gode venner med den :-D Så jeg gør det, at jeg prøver at gøre det til noget super dejligt ved at snakke og sige jubiii nu skal du børstes, det bliver deejligt og sådan noget i den retning, det lyder lidt fjollet, men det gør at han bliver mere rolig og tror at det er noget godt han skal til :-D Og så en masser godbidder imens :slem:

Så sætter jeg ham op på havebordet, hvor han står op, så synes jeg det er lettere at komme til, og hurtigere overstået.

Held og lykke med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites