Hop til indhold

Imvet


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Nogen som kender det og ved om det er værd at smide penge efter :hmm:

 

Jeg er forhandler af det - er så heldig at mine egne hunde ikke har nogen form for allergi - men jeg har rigtig gode erfaringer med det mht kunders / venners hunde.

 

Jeg vil dog anbefale at du lige går en tur ind over DiVet først og afslutter med ImVet.

 

Alt efter hvilken størrelse hund du har så skal du bruge 2 bøtter Divet. (store hunde) - 1 Bøtte er nok ved mindre hunde.

 

Midt i bøtte 1 (ved lille hund) eller midt i bøtte 2 (ved store hunde) skal du have ImVet ind over. Så giver du halv dosis DiVet og halv dosis ImVet.

 

Når Divet er brugt op - kører du op på fuld dosis ImVet. Når du er færdig med ImVet, burde du være færdig.

 

Dog hunde der har udeallergi (pollen) skal have lidt ekstra hjælp når der er sæson for den pollen de ikke kan tåle. Og du kommer heller ikke helt udenom at de skal ind over en smule hjælp fra noget antihistamin, når der er tale om udeallergi.

 

Personligt bruger jeg VetCur´s ReVet til min gamle Freya, som er lidt stiv i ledene (bruger den selv når jeg har hovedpine / migræne = 3 stk)

 

10 gode grunde får begge mine hunde og jeg selv hver dag - det er en god energi boost for mig - og en god fundamental næring til mine hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er forhandler af det - er så heldig at mine egne hunde ikke har nogen form for allergi - men jeg har rigtig gode erfaringer med det mht kunders / venners hunde.

 

Jeg vil dog anbefale at du lige går en tur ind over DiVet først og afslutter med ImVet.

 

Alt efter hvilken størrelse hund du har så skal du bruge 2 bøtter Divet. (store hunde) - 1 Bøtte er nok ved mindre hunde.

 

Midt i bøtte 1 (ved lille hund) eller midt i bøtte 2 (ved store hunde) skal du have ImVet ind over. Så giver du halv dosis DiVet og halv dosis ImVet.

 

Når Divet er brugt op - kører du op på fuld dosis ImVet. Når du er færdig med ImVet, burde du være færdig.

 

Dog hunde der har udeallergi (pollen) skal have lidt ekstra hjælp når der er sæson for den pollen de ikke kan tåle. Og du kommer heller ikke helt udenom at de skal ind over en smule hjælp fra noget antihistamin, når der er tale om udeallergi.

 

Personligt bruger jeg VetCur´s ReVet til min gamle Freya, som er lidt stiv i ledene (bruger den selv når jeg har hovedpine / migræne = 3 stk)

 

10 gode grunde får begge mine hunde og jeg selv hver dag - det er en god energi boost for mig - og en god fundamental næring til mine hunde :blink:

Hvad er grunden til at man skal starte med den anden ???

 

Og er det ikke mening at man skal give det altid??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er grunden til at man skal starte med den anden ???

 

Og er det ikke mening at man skal give det altid??

 

Min erfaring ved allergi er at du får det bedste resultat med at starte med DiVet og afslutte med ImVet.

 

Hunde der har allergi har ofte problemer i fordøjelsen og med immunforsvaret. Derfor er DiVet & ImVet gode til disse hunde. DiVet er den der er med til at give "byggesten" til fordøjelsen og rydder op i kroppen. ImVet giver "byggesten" til immunforsvaret og hjælper derfor med om man må sige at bygge et skjold op mod sygdomme og infektioner.

 

Derfor er disse rigtig gode i kombination, når vi taler allergi.

 

De fleste kommer rigtig rigtig langt ved at benytte ovenskrevne metode, og skal derfor ikke blive ved med at købe bøtterne. Men bliver der igen problemer, så hopper de lige ind over igen.

 

Det vigtigste er at man også sørger for at maden du giver din hund hver dag selvfølgelig også er stop fyldt mode gode næringsstoffer. Så både den daglige kost og tilskudene understøtter en sund og rask hund.

 

hvilken form for allergi har din hund??

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring ved allergi er at du får det bedste resultat med at starte med DiVet og afslutte med ImVet.

 

Hunde der har allergi har ofte problemer i fordøjelsen og med immunforsvaret. Derfor er DiVet & ImVet gode til disse hunde. DiVet er den der er med til at give "byggesten" til fordøjelsen og rydder op i kroppen. ImVet giver "byggesten" til immunforsvaret og hjælper derfor med om man må sige at bygge et skjold op mod sygdomme og infektioner.

 

Derfor er disse rigtig gode i kombination, når vi taler allergi.

 

De fleste kommer rigtig rigtig langt ved at benytte ovenskrevne metode, og skal derfor ikke blive ved med at købe bøtterne. Men bliver der igen problemer, så hopper de lige ind over igen.

 

Det vigtigste er at man også sørger for at maden du giver din hund hver dag selvfølgelig også er stop fyldt mode gode næringsstoffer. Så både den daglige kost og tilskudene understøtter en sund og rask hund.

 

hvilken form for allergi har din hund??

Lager og støvmide allergi, så ja det er jo noget med at forsøge at give hans egen krop styrke til at modstå hudproblemer og undgå medicin og kløe.

 

Men hvad så når de 3 bøtter er spist, så skal han ingen tilskud have mere, så regner man bare med han kan undvære :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lager og støvmide allergi, så ja det er jo noget med at forsøge at give hans egen krop styrke til at modstå hudproblemer og undgå medicin og kløe.

 

Men hvad så når de 3 bøtter er spist, så skal han ingen tilskud have mere, så regner man bare med han kan undvære :vedikke:

 

Ja - så længe du naturligvis giver ham foder, guffer og lign uden korn - og sørger for at hans seng og omgivelser er rene, så burde det kunne holde hunden "på plads".

 

kan anbefale en VetBet, hvis du ikke allerede har det. Super velegnet til Allergihunde - og den kan vaskes på 95 grader

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - så længe du naturligvis giver ham foder, guffer og lign uden korn - og sørger for at hans seng og omgivelser er rene, så burde det kunne holde hunden "på plads".

 

kan anbefale en VetBet, hvis du ikke allerede har det. Super velegnet til Allergihunde - og den kan vaskes på 95 grader

Tak for hjælpen, det med vetbed har jeg også tænkt på har dog ikke fået købt endnu, men ja ellers er det svært at finde noget som må vaskes ved høj temp.

 

Og ja så synes jeg det er svært at finde ting uden korn, men er jo også ret nyt så vi er stadig ved at finde rundt i hvad han skal have osv

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Anetteleth

Blev bare så glad da jeg så noget information omkring imvet. Har en West Higland white terrier, som er volsom plaget af allergi og hårsæk mider. Han er meget allergisk, mest for fødevarer og udendørs allergener. Han er blevet vaccineret mod allergi og bliver det stadig, får kun en bestemt slags foder fra dyrlægen. Han får binyrebarkhormon 5mg tabletter daglig og alligevel får han store sår langs rygraden med knap 2 mdrs mellemrum og må så have antibiotika. Han mister en del pels, har meget forhornet og sort skællende hud ved ben, på trods af at han med ca. 3 ugers mellemrum får en pipette i nakken mod miderne. Jeg frygter at bakterierne i sårene bliver resistente så antibiotika til sidst ingen effekt har. Har fået anbefalet neem oil til at smøre på huden, men der skal nok noget indvortes til også. Vil derfor gerne finde et sted at bestille imvet. Ved bare ikke om jeg skal trappe ham ud af binyrebarkhormon inden opstart eller samtidig med? Ved nogen noget om det?

 

Har desuden en bischon havanais på kun godt 4 kg. Hun har lidt løse knæled. Findes der mon noget der kan styrke det?

Mvh. Anette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
Blev bare så glad da jeg så noget information omkring imvet. Har en West Higland white terrier, som er volsom plaget af allergi og hårsæk mider. Han er meget allergisk, mest for fødevarer og udendørs allergener. Han er blevet vaccineret mod allergi og bliver det stadig, får kun en bestemt slags foder fra dyrlægen. Han får binyrebarkhormon 5mg tabletter daglig og alligevel får han store sår langs rygraden med knap 2 mdrs mellemrum og må så have antibiotika. Han mister en del pels, har meget forhornet og sort skællende hud ved ben, på trods af at han med ca. 3 ugers mellemrum får en pipette i nakken mod miderne. Jeg frygter at bakterierne i sårene bliver resistente så antibiotika til sidst ingen effekt har. Har fået anbefalet neem oil til at smøre på huden, men der skal nok noget indvortes til også. Vil derfor gerne finde et sted at bestille imvet. Ved bare ikke om jeg skal trappe ham ud af binyrebarkhormon inden opstart eller samtidig med? Ved nogen noget om det?

 

Har desuden en bischon havanais på kun godt 4 kg. Hun har lidt løse knæled. Findes der mon noget der kan styrke det?

Mvh. Anette

 

 

Hej Anette.

 

Jeg synes, at du skal kontakte Heidi hos www.mypets.dk

Hun ved rigtig meget om Vetcur´s produkter. Og hun kan helt sikkert svare på dine spørgsmål.

 

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
Brugeren Carli er vist fra mypets :blink:

 

Ja, det er rigtigt... Jeg ved ikke, hvor ofte hun er herinde for tiden. Så hvis det er noget der haster, så ville jeg skrive en mail til hende eller ringe mellem kl. 12 og 18.

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev bare så glad da jeg så noget information omkring imvet. Har en West Higland white terrier, som er volsom plaget af allergi og hårsæk mider. Han er meget allergisk, mest for fødevarer og udendørs allergener. Han er blevet vaccineret mod allergi og bliver det stadig, får kun en bestemt slags foder fra dyrlægen. Han får binyrebarkhormon 5mg tabletter daglig og alligevel får han store sår langs rygraden med knap 2 mdrs mellemrum og må så have antibiotika. Han mister en del pels, har meget forhornet og sort skællende hud ved ben, på trods af at han med ca. 3 ugers mellemrum får en pipette i nakken mod miderne. Jeg frygter at bakterierne i sårene bliver resistente så antibiotika til sidst ingen effekt har. Har fået anbefalet neem oil til at smøre på huden, men der skal nok noget indvortes til også. Vil derfor gerne finde et sted at bestille imvet. Ved bare ikke om jeg skal trappe ham ud af binyrebarkhormon inden opstart eller samtidig med? Ved nogen noget om det?

 

Har desuden en bischon havanais på kun godt 4 kg. Hun har lidt løse knæled. Findes der mon noget der kan styrke det?

Mvh. Anette

 

En ting jeg vil starte med at understrege kraftigt - Fordi det er Så utrolig vigtigt, er at du ikke bare giver din hund "en kold tyrker" mht den dyrelæge ordinerede medicin. Udtrapning af den slags tager op til 1 måned og skal ALTID foregå i samråd med din dyrlæge, fordi det ellers kan have konsekvenser for hunden - og det ville jo være så synd, at den fik et kæmpe "anfald" af udslet og lign. Så tal med din dyrlæge om at gøre det, og hvordan - her skal der faglært viden til :blink:

 

Jeg vil lige starte med din "nemme hund" og give dig et par råd med til noget sund ernæring, som er det jeg har forstand på. Det der er godt til at smøre leddene og noget som jeg oftest anbefaler er ting som: oksepandelapper, Okse Nakkesener, kyllingehals & kalkunhalse. De er alle rige på kollagen. Kollagen har en fantastisk energi fra fedt. kollegen bruges af kroppen til opbygning af sener og brusk.

 

Af VetCurs produkter er ReVet, det produkt der er velegnet, da denne er beregnet til den "stivbenede". Personligt bruger jeg den selv til min 6 år gamle hanhund som har lidt med sin ene albue og min tæve som er 9 år gammel.

Jeg har mange kunder i min butik, som også bruger den - og har fået en masse god respons fra dem.

Så det var måske værd for dig at prøve om dette naturprodukt kan gøre noget for din hund også C";)

 

Mht Westien - og hold fest hvor får jeg mange henvendelser fra ejere at Westier, som døjer med allergi og hudproblmer...

 

Så er det metoden jeg beskriver tidligere i tråden her, som jeg ville anbefale du skulle prøve, hvis det er VetCurs produkter du gerne vil afprøve til din hund. Med både DiVet & ImVet.

 

- Tilmed så har mange af dem med lignende problemer, haft stor succes ved at benytte VetCurs Cur1 til Hest til det du beskriver på maven og de andre sår.

 

I den forbindelse - spekulerer jeg lidt over om de sår du omtaler måske endda kunne være noget med Stafylikokinfektioner - har dyrlægen bemærket noget om det?? - Det har jeg nemlig ofte mødt, at hundene simpelthen også har fået en infektion af dem - og det er jo på sin vis klart, fordi de ikke har så stor modstandskraft mod infektioner, fordi deres skjold (immunforsvaret) er jo nede (svækket) pga allergien. Så hvis ikke dyrlægen har talt om det - og du alligevel skal en tur forbi - kunne du jo evt spørge om det kunne være sådan noget - det vil han/hun jo kunne svare dig på. Det er da et forsøg!

 

Men i hvert fald - kunne du prøve med Cur1 til hest at få styr på det med maven og sårene - fordi det har jeg som sagt set mange gode resultater på. - Så måske det også kunne være løsningen for din hund.

 

Jeg tager i dette tilfælde Cur1 til hest og ikke 2Cure - fordi den til hest indeholder også olie - og den har en -synes jeg - hurtigere virkning på den slags. Godt nok gør olien at det er lidt fedtet, men det kan man leve med, hvis virkningen bare indtræffer C";)

 

Så her lidt at tænke over for dig, om det er noget du vil prøve at kaste dig ud i med din hund, for at se om det vil kunne hjælpe.

 

Jeg håber i hvert fald, at jeg har kunne kaste lidt lys på brug af Vetcurs produkter, ellers ville jeg da anbefale dig, evt. selv at ringe til VetCur og tale med dem - fordi de er super søde og MEGET hjælpsomme - og du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig, hvis du har flere spørgsmål omkring produkterne eller lign.

 

Jeg vil så lige påpeje en ting mere - husk at det du giver din hund af mad har også en temmelig væsentlig rolle i alt det her. Gode og sunde råvarer og næringsstoffer er meget vigtigt! - Og for mig, lyder det ikke som om at det virker på den - det den får nu...

 

Men hvad jeg altid siger til alle der spørg mig. Jeg kan kun give dig et par fif med på vejen - beslutningen er altid din, den kan ingen anden tage for dig. For groft sagt - din hund dit ansvar! :-D

 

Pøj Pøj Pøj med vufferne og rigtig god vind!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...