Hop til indhold

HJÆÆÆLP.. Hvordan starter man op med Barf??


Gæst Obelix
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg har lige siden vi fik Obelix hjem overvejet at han skulle barfes, han er 6 måneder nu og er ved at være træt af sit Acana tørfoder, så måske er det nu det skal være :lol:. (Manden er vist nok også endelig blevet overtalt)

 

Men jeg synes det er en JUNGEL :shock:!!! Jeg har læst en masse om det men synes altså stadig det er lidt svært at overskue.

 

Det der bekrymre mig mest er om han nu også får ALT hvad han har behov for, jeg skal være 110% sikker på han er dækket helt ind.

 

Jeg vil gerne have en helt idiotsikker og præcis plan/fodervejledning på hvad han skal have og hvor meget osv.

 

Jeg synes rigtighundemad virker som om deres produkter er en "nem" måde at barfe på, men samtidig har jeg også hørt nogle stykker snakke om at deres produkter ikke er særlig gode :vedikke:.

 

Kan man regne med at alle forhandlere af fx rigtighundemad har forstand på det de står og sælger og kan vejlede mig ordentligt?

 

Er der nogle som kan anbefale en forhandler som kan skære det ud i pap og hvor jeg kan købe ALT det der er brug for for at han kan trives som barfhund?

 

Det skal gerne være så "nemt" som muligt uden jeg selvfølgelig vil gå på kompromi med kvalitet.

 

Vi er bosat på Sjælland tæt på Holbæk, så gerne en forhandler inærheden af Holbæk, Odsherred, Kalundborg, Roskilde.

 

Håber nogle kan hjælpe :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en god beslutning, I har taget:slem:

 

At barf-fodre virker uoverskueligt, før man starter. Men for de hunde, som er glade for deres nye mad(heriblandt også Obelix, forhåbentlig;-)), er det faktisk nemt. Især hvis man har en stor fryser i forhold til hundens størrelse.

 

Rigtig Hundemad har mange gode produkter, men for en hund som min er deres mad for nem at spise. 500 grams pakker med hakket ben og brusk ER nemt:hmm: - men også dyrere end hvis du er parat til at arbejde lidt for det og lede efter "gode tilbud".

 

Den mest almindelige måde at køre en hund over på barf er at holde en så lang pause fra sidste tørfodermåltid som muligt før man giver første rå måltid. Det er nok ikke det store problem for Obelix, fordi han er fodret med "barf"-tørkost.

 

Man fodrer med kallun det første stykke tid, ind til afføringen er normal og sammenhængende. Kallun giver mørke pølser! Der kan gå 2 dage, og der kan gå 14 dage eller længere, før maven har vænnet sig til det rå.

 

Derefter giver man så - en efter en - nye foderemner. Fx. lammeribben, kyllingeskrog eller andet lyst kød. Samtidig med at man giver mange kallunmåltider for at stabilisere maven. Hvis hunden ikke har problemer med de nye ting man tilsætter, kan man give mørkt kød fx. okse og hest. Lad være med at give for mange nye ting for hurtigt, det kan nemt gå galt:???:

 

Og så skulle det ellers køre som smurt. Det sidste man tilsætter er lever og diverse tilskud som olie.

 

En del RH-forhandlere var til forhandlerforedrag med Mogens Eliasen. De skulle gerne kunne give dig gode råd om indkøring og diverse problemer. Om der ligger en af dem i nærheden af dig, kan du jo finde ud af ved at spørge dig frem:blink:.

 

Ellers ligger der ulvesprog.dk syd for Holbæk. Hun har gode produkter, men de er lidt for ensformige til min smag (eller Rickis, altså:lun:). Og så ligger der slagteren ved Holbæk, som kun sælger 10 kg. ad gangen men til billige penge.

 

Held og lykke og god fornøjelse med den nye mad til Obelix:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger lige interesseret med her.. For jeg har besluttet mig for at Duffy også skal med på moden og have barf :blink: Hun er nemlig ikke særlig interesseret i sit tørfoder og så er det altså svært at aktivere hende rent mentalt, når hun ikke gider sin mad...-Og det er jo begrænset hvor mange godbidder hun kan få om dagen :lol:

 

Jeg har tænkt mig at smutte forbi rigtighundemad her i Odense på lørdag, nogen som har erfaringer med den?

 

Er der noget man bare SKAL vide som barf nybegynder? Har I nogle gode links, hvor jeg kan læse mere? Altså der er jo nok om det på nettet, men hvis der er nogle som er bedre end andre er det jo rart at vide :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger lige interesseret med her.. For jeg har besluttet mig for at Duffy også skal med på moden og have barf :blink: Hun er nemlig ikke særlig interesseret i sit tørfoder og så er det altså svært at aktivere hende rent mentalt, når hun ikke gider sin mad...-Og det er jo begrænset hvor mange godbidder hun kan få om dagen :lol:

 

Jeg har tænkt mig at smutte forbi rigtighundemad her i Odense på lørdag, nogen som har erfaringer med den?

 

Er der noget man bare SKAL vide som barf nybegynder? Har I nogle gode links, hvor jeg kan læse mere? Altså der er jo nok om det på nettet, men hvis der er nogle som er bedre end andre er det jo rart at vide :mrgreen:

 

www.naturligthundefoder.dk kan klart anbefales :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...