Hop til indhold

Udstilling i køge i dag (eller i går)


Recommended Posts

Her er altså hverken billeder eller video denne gang, desværre :genert:

 

Vi var jo på årets for os næstsidste udstilling i dag - eller, i går, hvis jeg nu skulle være helt korrekt!

 

Og Møffe han var nu rigtig dygtig, på trods af han var var rigtig træt, da vi skulle ind i ringen! Eneste unode han lavede, var så tilgengæld også stor :oops:

 

Da vi var til Hillerød-udstillingen tilbage i foråret mødte han en bernerhvalp, som vist nærmest bare er hans soul-mate - de elskede hinanden fra første øjeblik! Men denne hvalp er rykket op i juniorklassen nu, som jo er den, Møffe er i! Og de skulle selvfølgelig stå lige bag ved os :???:

 

Og lige godt utroligt, så kunne Møffe sørme genkende Caro (som den hedder) med det samme! Og så skete der bare en kortslutning i lillemanden hoved og han kunne kun én ting: Lege med Caro! Og det værste var, at vi for første gang stillede op med sådan en tynd-tynd-tynd line, fordi min anden er blevet væk og jeg ikke har nået at købe noget nyt :damn: Så hvem fik revet sig ud af halsbåndet (igeeeeeeeeeeen)? Jooo, det gjorde Møffe! Så jeg måtte hen og have fat i nakkeskindet og lige foran brystkassen på ham, så han ikke kunne springe frem eller tilbage :oops: Lady Xiera's opdrætter var så så flink at låne mig et af hendes halvkvæler-halsbånd med tilhørende line til ham - pruha, så var dagen reddet og tusind tak igen til hende! Havde lige set, at jeg var nød til at forlade ringen grundet et styks legesyg bernerunghund :damn::lol: Kune meget bedre styre ham med det her halsbånd, fordi det ikke var ved at falde af konstant, så han blev vendt 180grader og så var Caro heldigvis glemt! Ud og løbe vi skulle og Møffe løb - med lidt for meget go i, haha. Han var jo selvfølgelig stadig helt høj over at have set Caro, så der gik lidt gallop i stedet for trav i det ;-) Men herefter blev vi så smidt ud af ringen, fordi solen hamrede og hundene ellers ville blive for varme. Møffe blev lige børstet lidt og så havde en en alvorlig snak om ordentlig opførsel imens :blink: Og så skulle vi trisse ind i ringen!

 

Jeg gik roligt op, fik Møffe vendt og sagde "stååååååååå", hvorefter jeg bukkede mig for at rette lidt på bagbenene - hvormed jeg nær havde fået et rap over hænderne :shock: DET måtte jeg absolut ikke for denne her dommer! Hundene skulle stå selv, handling var STRENGT forbudt! Der var dog stadig mange der gjorde det, mens dommeren så den anden vej :roll: Og et par gange, hvor dommeren faktisk ikke sagde noget, selvom hun så det (eller også fik hun bare ikke registreret det).

 

Men respekt for det alligevel! Synes det var sjovt at prøve med så'n dommer :blink:

 

Møffe blev bedømt af dommeren og jeg forstod intet, for hun var, oh ve, tysker :shock: Men lidt forstod jeg og ellers oversatte ringsekretæren heldigvis :mrgreen: Så vi blev sat til at løbe rundt og frem og tilbage og stååå igen og Møffe opførste sig (næsten!) 100% eksemplarisk. Dog fandt han lige kortvarigt en duft i det fjerneste hjørne, men var hurtigt med :blink: Og så skal jeg lære at finde balancen, haha! Jeg snublede i det morgen-dug-våde græs, da jeg skulle løbe frem og tilbage :rolleyes:

 

Vi endte ud med Very Good (næstbedste præmiering) til sidst, uden placering og en, tjaaah, kritik under hvad vi har vendet os til - men Møffe var så også træt, så tror det var derfor han havde et par "laster" i sit løb og sin ryg :-D

 

Here it comes på tysk og en vens oversættelse til dansk:

 

Tysk

etwas lang gestrachte rude, mit sehr kraftigen kopf und stark offene lpelepzen, gute ohrenhaltung etwas kleine dunkle auge, gute halslange, brustrkorb noch nichct full augefulled, stand vorne leicht ausdrhend, hinten temmelich breitausreichende winkelungen, die bewegung solte swungfuller sein gute hadr freundliches verhalten

 

Dansk

Noget langstrakt hanhund med meget kraftigt hoved, og meget løse læber.

God øreholdning, noget små meget mørke øjne, god halslængde,

brystkurven ikke helt udfyldt. Stand for let udaddrejet, bag temmelig bredt, tilstrækkelig vinklet,

bevægelserne skulle være mere kraftigere.

Fronten er ikke fast, ryggen gir' efter. god pels, venligt temperament.

 

Som sagt, så var han jo træt på dagen, så tror det er derfor, der er så meget negativt. Ellers plejer vi nærmest kun at høre for hans løse forpart efterhånden :blink: Sorry, kan ikke slå skrå skrift fra somewhy, så har sat fed skrift på, så det er lidt tydligere :genert:

 

Men alt i alt var det ellers en hyggelig dag, fik snakket med Møffes halvbrors ejer og Møffes søster ejer og opdrætter og Caro's ejer og nogle andre flinke personer - deriblandt nogle umiddelbart meget snartkommende bernerejere :mrgreen: Åh ja, og Zaz-zaz' Simbas brors ejer også og noget af hendes familie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååh ja, og så glemte jeg!

 

Jeg er så stolt af min bette mand :lun: Han tager bare alt det der udstilling så roligt nu, at han bare ligger og sover lige gyldigt hvad jeg laver! Jeg stod og snakkede med min opdrætter i 15-30min., mens Møffe lå rimelig alene og ganske tæt på et gennemgangssted fra udstillingspladsen ud til parkeringspladsen - og han lå bare og sov! Han rejste sig op en enkelt gang og jeg skulle til at springe tilbage til ham, men så lagde han sig bare ned igen for at sove videre! Er han bare sej eller er han bare sej?! Der har vel bare lige været nogen forbi og sigge heeeej lille hund eller sådan noget og så har det været det :-D Synes, det er vildt (og dejligt!) at han tager det så cool, havde regnet med, at jeg havde været nærmest fastlåst ved hans side hele dagen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

På trods af den mærkværdige dommer:shock:... så lyder det til at i har haft en god dag...:5up::5up::5up:

 

Undrede mig også! Men synes egentlig det er meget rigtig, for den måde vi stiller hundene op på er jo ikke den måde de ville stå på naturligt? :hmm: For Møffe falder det fx. MEGET unaturligt at stå udstillingskorrekt, man skal virkelig lægge strategi, hvis man skal have ham til at lægge vægten rigtigt :-D

 

Og så længe man ikke får stoppet en blå travl i hånden så er det jo ok:5up:

 

Ja, de er sq så deprimerende de blå bånd der! Selvom man ikke bør klage, good er jo godt :lol: Men fik altså sådan et i Stestrup og det var ikke jsut opmuntrende! :fornaermet: Det er lidt FOR tæt på sufficient! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med Møffe-drengen. Det var da et flot resultat.

 

Jeg synes så det er ok, at dommeren ikke ville se opstillede hunde. Vedkommende ville se det, vedkommende var kommet for: De udstillede hunde som de rent faktisk er og ikke som de kunne være, hvis man lige rettede hid og did og lidt her og der. Men-men-men det er jo smag og behag om man synes om det eller ej :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med Møffe-drengen. Det var da et flot resultat.

 

Jeg synes så det er ok, at dommeren ikke ville se opstillede hunde. Vedkommende ville se det, vedkommende var kommet for: De udstillede hunde som de rent faktisk er og ikke som de kunne være, hvis man lige rettede hid og did og lidt her og der. Men-men-men det er jo smag og behag om man synes om det eller ej :-D

 

Takker :kys:

 

Jeg har såmend heller ikke noget imod dommeren, synes også, at det er noget underligt noget med alt det hurlumhej og retten til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...