Hop til indhold

Opdatering Ozzies flip


Gæst DixZie
 Share

Recommended Posts

Jeg har i dag fuldt nogle gode råd fra Jer der har skrevet i mit andet indlæg hvor jeg søgte hjælp til Ozzies flip.

 

 

Jeg ved godt at kl. kun er ved og være 12 men synes lige jeg ville fortælle hvordan det er gået indtil nu, da jeg er ret lettet allerede, håber bare det forsætter.

 

 

Jeg stod op i morgen og tænkte puha endnu en dag med en masse bøvl, det bliver en laaang dag, men jeg må lige lure mit indlæg igemmen igen og se hvad jeg kan bruge så jeg kan starte med det samme, da jeg var ret forvirret i går da jeg skulle læse alle og svare, men dejligt med alle de indput. :5up:

 

I går skrev guanomo at det kunne være overstimulering og måske campinglivet, som jeg selv har tænkt, samt Ninjamor skrev at jeg skulle lade hver med og lade ham rende ind og ud.

 

Der var også en der skrev at der var for meget aktivering med ham, han oplevede for meget, det tænkte jeg over sammen med det andet og kom så her til.

 

Han har ikke været i den lange snor i dag, jeg gik en lille tur med ham, så han fik lavet begge dele og så hjem igen, det tog ca 5 minutter.

 

Så har jeg hygget med ham i teltet kælet og snakket med ham (lavt/hvisken) og så har han sovet lidt, ( som han jo ikke plejer da der sker for meget ) han har tygget i sin tandbørste på sit tæppe og pivet efter opmærksomhed, som han plejer, men ikke rigtig har gjort denne uge, da det har været flip i stedet for.

 

Så gik jeg med ham i ca 5 minutter mere da han gerne ville ud igen, han fik lavet begge dele igen uden problemer, mødte 2 mennesker han lige hilste på og så hjem.

 

Han når ikke og få sine flip, så må vi se når aften turen kommer hvad der sker, der går vi jo lidt længere.

 

Da vi kom hjem legede han lidt og vi trænede i 10 minutter, så begyndte han og pive igen og jeg snakkede med ham, for at finde ud hvad han ville, så sætte han sig foran campingvogns døren og piv, så jeg åbnede døren og han gik ind, jeg gik med lagde mig på sengen og han på gulvet, og faldt i søvn, så gik jeg ud igen og sidder og skriver her.

 

i alt den tid der er gået siden vi stod op i morgen har han prøvet og lave 2 flip, men han stoppede med det samme begge gange da jeg sagde stille nej og vente ham ryggen og gik, der var den ene gang hvor han lige skulle prøve igen hvor jeg bare sagde skal du ind og pegede på døren og så stoppede han.

 

Dejlig morgen håber det forsætter, jeg vil i hvertfald gøre mit! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vores dag gået, og Ozzie slapper af og nyder et ben, inden han falder om.

 

Vores dag er gået rigtig godt, der har kun været et flip da vi var ude og gå aften tur, jeg vælgte at bare gå da de rkun var 10 meter hjem, så sende ham ind i vognen og sidde lidt, til vi havde fået tøjet af.

 

Han sad der måske 2 minutter, han kom ud og så var der ingenting.

 

På hele dagen har han prøvet og geare nogle flip op, men jeg har fået dem stoppet hver gang så det kun har varet i højst 30 sek.

 

Fremskridt må jeg sige, så dejlig dag og Ozzie har fået sovet og har kun været ude når jeg har gået med ham.

 

Han fik lige lov og komme ud i 10 minutter for at lave et fordresøg, da han var færdig kom han ind igen.

 

Så har vi trænet lidt indenfor og hygget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdatering for dagen i dag.

 

 

Vi har haft en rigtig dejlig dag, kun starten på flip, da jeg har kunne stoppe dem indenfor 5 - 10 sek.

 

Han har kun været inde i vognen en gang i dag, i 5 minutter eller har vi bare hygget og haft det rart.

 

Vores ture er gået ok, han har bidt lidt i snoren men gik bare hjem, og så stoppede han lige inden vi kom hen til teltet, tror han har fundet ud af at han komme rind i vognen hvis han bliver ved.

 

Vores aften tur, fik han lov til og løbe løs for første gang i 2 dage, da vi tog i skoven, der var så lige en mark med køer som han løb ind til, de gloede bar epå ham, da jeg kaldte kom han tilbage men ville ikke ud af hegnet, så han løb derned af igen, men kom så anden gang og fik ham ud.

 

Det var måske lidt for meget for da jeg ville give ham snor på fik han et flip, vendte ryggen til imens han farede rundt og hoppede op og lagde sig ned og sparkede, da han opdaget at vi ikke gjorde noget og ikke sagde noget sætte han sig og det roste jeg for og gav ham snor på og vi gik resten af vejen ned til bilen og kørte hjem.

 

'Da vi kom hjem fik han et okseben og det har han hygge med lige siden.

 

 

Så i det store hele så har vi haft en dejlig dag.

 

Jeg snakke rikke højt til ham, men lavt og roligt, og han høre efter!

 

God hund! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdatering for dagen i dag.

 

 

Vi har haft en rigtig dejlig dag, kun starten på flip, da jeg har kunne stoppe dem indenfor 5 - 10 sek.

 

Han har kun været inde i vognen en gang i dag, i 5 minutter eller har vi bare hygget og haft det rart.

 

Vores ture er gået ok, han har bidt lidt i snoren men gik bare hjem, og så stoppede han lige inden vi kom hen til teltet, tror han har fundet ud af at han komme rind i vognen hvis han bliver ved.

 

Vores aften tur, fik han lov til og løbe løs for første gang i 2 dage, da vi tog i skoven, der var så lige en mark med køer som han løb ind til, de gloede bar epå ham, da jeg kaldte kom han tilbage men ville ikke ud af hegnet, så han løb derned af igen, men kom så anden gang og fik ham ud.

 

Det var måske lidt for meget for da jeg ville give ham snor på fik han et flip, vendte ryggen til imens han farede rundt og hoppede op og lagde sig ned og sparkede, da han opdaget at vi ikke gjorde noget og ikke sagde noget sætte han sig og det roste jeg for og gav ham snor på og vi gik resten af vejen ned til bilen og kørte hjem.

 

'Da vi kom hjem fik han et okseben og det har han hygge med lige siden.

 

 

Så i det store hele så har vi haft en dejlig dag.

 

Jeg snakke rikke højt til ham, men lavt og roligt, og han høre efter!

 

God hund! :vuf:

 

Dygtiii DixZie, klap dig selv på skulderen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtiii DixZie, klap dig selv på skulderen :klap:

 

 

Er også bare glad for der ikke skulle mere til, tror bare det var mig der ikke lige kunne håndtere hvordan jeg skulle stoppe det.

 

Er begyndt og lære ham og være i teltet alene imens jeg henter vand og går lidt rundt udenfor.

 

Jeg siger han skal sætte sig, og så siger jeg BLEV og bruger en hånden for at vise at han skal blive.

 

Det er han faktisk bare rigtig god til, han siger intet venter bare. :5up:

 

I går hælte jeg vand på campingvognen, og han var alene i teltet i ca 10 minutter, uden problemer.

 

Har jo ikke øvet alene hjemme træning, så synes det er super flot af ham, da han plejer og gø bare han ikke kan se mig.

 

Han kan ikke se ud da vi har gardiner, sidder bare pænt og venter og bliver glad når jeg komme rind igen.

 

Er en glad hunde ejer igen! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...