Hop til indhold

At klippe kløer !


Gæst beagle-lover
 Share

Recommended Posts

Gæst beagle-lover

Alice bryder sig godt nok ikke om at få klippet kløer og synes efterhånden vi har prøvet en del.

 

Det har aldrig blødt når vi har klippet hendes kløer og allligevel er hun møg-ræd for det.

Det kommer til udtryk ved, at hun gaber, slikker sig om munden, møsser mig i mundvigen og kravler op på skuldrene af mig og så er det altså svært at klippe dem.

 

Ville være rart hvis vi selv kunne gøre det og det ikke er nødvendigt at tage til dyrlægen hver gang.

 

Hun bliver bange hver gang vi (jeg) gør det mindste antræk til at hun skal have klippet kløer og der er altså snart temmelig lange.

 

Hvad skal jeg gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som Toffi. Hun gør som din Alice, bliver mægtigt ked af det, men ikke vred og bidende.

Hun reagerer bare vi tager en neglesaks frem til os selv, fordi den ligger i samme skab og æske som hundenegleklipperen.

Hr. Hallgren beskrev negleklipproblematikken til foredraget i Kbh. Han anbefaler at gå langsomt frem, ja, det er vel desensibilisering.

 

Igennem nogle dage kan du tage klipperen ud af skabet og lægge den på plads igen.

Så kan du gå lidt videre og sidde med den 1 minut ad gangen.

Efter et par dage går du videre og tager du neglesaksen frem og klipper lidt ud i luften.

Næste skridt er at du klipper ud i luften mens hunden er i Alice er i nærheden.

En dag er du nået frem til at du kan klippe éen negl.

Næste gang 2 negle. Osv.

 

Men da hendes negle er for lange allerede nu, kan jeg godt se at du får et problem med den fremgangsmåde

 

Jeg tænker lige nu om du mon også skulle starte på en frisk med en ny negleklipper, som dufter af noget andet, og -måske- lyder en smule anderledes. :hmm:For at bryde mønstret en smule.

Og give klipperen en ny plads i et nyt skab.

Det tror jeg faktisk jeg vil gøre.

 

Vi er altid 2 eller 3 om at klippe Toffis negle. En til at bære hende, en til at klippe og evt. en til at snakke sødt og glad, altså aflede. :-)

Jeg ville aldrig kunne finde ud af at klippe alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

YAHOOOOO!!!!!! banana.gifbanana.gif

 

Alice har nu fået klippet negle applaudit.gifapplaudit.gif på alle 4 poter.

 

Yes, yes!! Spørg lige om mor af stolt!!

 

 

Jeg gjorde følgende:

Mens Alice var i haven fandt jeg saksen og rigtige gode godbidder frem. Lagde et af hendes tæpper på spisebordet og så fik jeg fat i hende med de samme gode godbidder.

Op på bordet (tæppet) med hende og gav hende lov til, at snuse til bordet. Godbid.

Så tog jeg saksen og den ene forpote - Godbid + ros

og klippede 1 negl - godbid + ros, en til - godbid + ros osv. nogle gange 2 godbidder. Derefter den anden forpote - samme fremgangsmåde.

Og tilsidst de 2 bagpoter - der var der kun 1 negl som behøvede klipning.

Til slut - godbid og ros og ned på gulvet igen smile.gif

 

Hun prøvede lige i starten at trække den ene forpote til sig, men hun fandt hurtigt ud af at det ikke gav gevinst.

Så nu har hun fine nyklippede kløer banana.gif

 

Hvor ofte klipper i jeres hundes kløer?

Alice slider stort set ikke hendes kløer på forpoterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

YAHOOOOO!!!!!! banana.gifbanana.gif

 

Alice har nu fået klippet negle applaudit.gifapplaudit.gif på alle 4 poter.

 

Yes, yes!! Spørg lige om mor af stolt!!

 

 

Jeg gjorde følgende:

Mens Alice var i haven fandt jeg saksen og rigtige gode godbidder frem. Lagde et af hendes tæpper på spisebordet og så fik jeg fat i hende med de samme gode godbidder.

Op på bordet (tæppet) med hende og gav hende lov til, at snuse til bordet. Godbid.

Så tog jeg saksen og den ene forpote - Godbid + ros

og klippede 1 negl - godbid + ros, en til - godbid + ros osv. nogle gange 2 godbidder. Derefter den anden forpote - samme fremgangsmåde.

Og tilsidst de 2 bagpoter - der var der kun 1 negl som behøvede klipning.

Til slut - godbid og ros og ned på gulvet igen smile.gif

 

Hun prøvede lige i starten at trække den ene forpote til sig, men hun fandt hurtigt ud af at det ikke gav gevinst.

Så nu har hun fine nyklippede kløer banana.gif

 

Hvor ofte klipper i jeres hundes kløer?

Alice slider stort set ikke hendes kløer på forpoterne.

Dejligt for jer :5up:

Hailey har kun fået klippet kløer 4-5 gange i hans liv. Huckie's skal klippes ca 1 gang om ugen. De 2 unge har fået klippet kløer 2 gange.

 

Border collies slider åbentbart mere end tervueren, da de færdes på det samme underlag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hørt en dyrlæge sige at en hunds poter er noget af det mest intime på den - det tror jeg er meget rigtigt, - kender i hvert fald ikke en hund der er fuldstændig afslappet omkring klo-klipning.

 

Jeg træner med jævne mellemrum røre-poter med Loke - rører hans fødder og giver masser godbidder - har aldrig klippet dem, og alligevel er det da ikke hans yndlingsbeskæftigelse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper sådan en gang hver 3. månede, Bitten har en klo som vokser rundt - højst sandssynligt en fødselsfejl, da jeg altid har holdt dem pæne..

Men den her klo skal der ihvertfald holdes øje med da den ellers ville gro lige om i poten :-)

 

Dolph har kun fået klippet to gange, han slider dem godt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Har hørt en dyrlæge sige at en hunds poter er noget af det mest intime på den - det tror jeg er meget rigtigt, - kender i hvert fald ikke en hund der er fuldstændig afslappet omkring klo-klipning.

 

Jeg træner med jævne mellemrum røre-poter med Loke - rører hans fødder og giver masser godbidder - har aldrig klippet dem, og alligevel er det da ikke hans yndlingsbeskæftigelse :-D

Så kom og mød Kency, så skal du se en hund der er fuldstændig afslappet når hun får klippet negle.. :lol: man kan rører hendes poter al det man har lyst til, hun er SÅ ligeglad. Hun nyder bare at hun bliver nusset, og får opmærksomhed :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nalle24

Luna ELSKER af få klippet negle,hun kommer selv med poten når hun ser jeg sidder med negle saksen:-Dog når hun virkelig skal forkæles får hun dem filet med en god stor neglefil:blink:jeg har også siddet mange timer på gulvet og nusset ben/poter,og nu er det bare blevet en slappe af ting for hende,så det er bare en skøn ting...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot :5up: dejligt når noget lykkedes, med godbidder kommer vi meget langt her hos os.

 

Tacco tager også negle klipningen helt roligt, han opdager det næsten ikke for han er jo nødt til at kigge på den der giver godbidder, et par gange er vi kommet til at klippe så det bløder men det opdager han heller ikke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom og mød Kency, så skal du se en hund der er fuldstændig afslappet når hun får klippet negle.. :lol: man kan rører hendes poter al det man har lyst til, hun er SÅ ligeglad. Hun nyder bare at hun bliver nusset, og får opmærksomhed :blink:

 

Ozzie er lige sådan. Hun synes også det er vældig hygsomt med det der kloklipperi. Når jeg finder klosaksen frem så springer hun op i sofaen og stikker en pote frem. Jeg tror meget det handler om tilvænning, Ozzie har fra helt lillebitte lært at kloklipning er åh så hyggeligt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...