Hop til indhold

Forstoppelse efter ben med fyld


tjikson
 Share

Recommended Posts

Min bror spurgte efter råd til en hund med forstoppelse.. Han har fået et okseben med noget fyld i?.. Er ikke sikker på hvad, men kunne forestille mig det var kallun. Han har fået benet i torsdags.. Ejeren har prøvet a38, sveskegrød (en hel pakke) og madolie.... Hun har være i kontakt med dyrelægen, som sagde at hvis det ikke blev bedre skulle den op til dyrelægen og få en skylning.... Nogen der har nogen ideer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste jeg kan komme op med er loppefrøskaller eller hørfrø men et hurtigt valg er at bruge microlax som man indfører i endetarmen og det vil få hunden til at få afførings trang - dette kan købes på apoteket - det er det samme som anvendes hos mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Laki lavede samme nummer forleden. Vi gik i krig med at hælde olier i ham, så han sad og lavede opkastlyde, så fik han mavemassage og så var planen også at drive ham ud på en masse gåture, så der ville komme gang i maven, men det lykkedes at få hul igennem via olien, selvom han stadig døjer lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Er hunden ikke kommet af med afføring siden torsdag?

 

Nu kan jeg forstå, at der er dyrlæge inde over, men umiddelbart syntes jeg det er længe at gå og noget bekymrende - håber da snart at der kommer hul igennem... hvordan er hunden ellers? Tænker lidt på det tryk der må være på tarmene.

 

Er hunden undersøgt for om der sidder et stykke ben og stopper for passagen?

 

Mht svedsker...kan hunde tåle det - tænker lidt, at hunde jo ikke kan tåle rosiner/vindruer. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...