Hop til indhold

Leger for voldsomt?


Gæst Arkiveringsalf
 Share

Recommended Posts

Gæst Arkiveringsalf

Kan godt være at denne her egentlig hører til under sygdom, men nu prøver vi her:)

 

Nogengange når herren har fået lov til at lege frit, synes jeg at jeg fornemmer lidt slør på det ene bagben, det er ikke altid det samme ben.

Enkelte gange har han haltet rigtigt, men ikke mere end et par timer, så er det væk igen.

 

Spørgsmålet går på: Leger han for vildt for sit eget bedste?

Det er ikke fordi de andre hunde er meget hårde ved ham, han får nogen gange et bestemt så holder du op hak i snuden, men ellers ikke, men han løber jo som en gal, men det er jo meningen han skal det og hvis han ikke får lov bliver han helt tosset og kan slet ikke lade være med at bide i min kærestes tæer (de er desværre blevet udnævt til yndlingslegetøjet og han er meget stædig med det)

 

Det hjælper ikke særlig godt bare at gå virkelig langt med ham, han virker stadig som om han skal brænde noget krudt af.

 

Jeg synes også at jeg finder rifter på ham jævntligt. Han er så også nysgerrig og selv når jeg har ham i snor skal han tit lige se hvor langt ind i folks have-hæk man kan komme og han er også tyndpelset endnu, så der er ikke meget beskyttelse der.

 

Hvad skal jeg stille op? Jeg vil jo ikke putte ham i en plastbobbel og gemme ham væk, på den anden side kommer han hjem med både det ene og det andet af småskavanker og det ville måske være smart at prøve at gøre noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg tror der er mange der har hunde som nemt får skrammer. Vores er da i hvert fald nogenlunde ens, når det gælder rifter på ture. Vi har kun haft hende en uge og hun har allerede formået at få en rift ved øjet pga. en hæk. Kløen ved munden pga. en egefold og et lille sår på bagpoten. Og jeg tror bare at man skal lade dem lege, snuse eller hvad de nu har gang i, og så holde øje med deres småsår, for vi har fået creme til hendes mund, og ellers rendte vi jo til dyrelægen og spurgte med det samme hvad vi skulle gøre ved alle rifterne og såret på poten, men han sagde at så længe at det helede igen, så skulle vi lave det være. Og hvis hunden ikke virker irriteret på det så er det snart væk igen.

Jeg ved ikke helt om der hjalp, men du skal i hvert fald vide at vores også får mange rifter af leg i naturen

Link til indlæg
Del på andre sites

Rifterne ville jeg bare holde øje med. Heler de er det fint. Heler de ikke, hvis f.eks. vaps får en mani med at gnaske i dem, ville jeg slå omkring dyrlægen.

 

Det med at han kan finde på at halte ville bekymre mig vældigt. Jeg ville få kræet fotograferet for HD og hvis det er en meget ung hund ville jeg få en snak med dyrlægen om vokseværk og hvad der kunne gøres for at lindre hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Zaz-Zaz!

 

Små rifterne ville jeg ikke bekymre mig om, bare hold et øje som de andre også skriver.

 

Men, hans halten ville jeg bekymre mig meget om!

 

Det kan være vokseværk og vokseværk kan, hvis ikke det får hvile, udvikle sig grumt til fx. ledmus, HD og OCD.

 

Min første hund blev 14 mdr. gammel pga OCD i begge albueled, det startede også "bare" som ledmus!

 

Så ind forbi din dyrelæge og få ham undersøgt og snakket igennem om, hvordan du skal forholde dig til det og få taget nogle røntgenbilleder der kan fortælle om status og fremtiden.

 

Pøj med det´;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tage til dyrlæge/kiropraktor pga haltenen!

Min hund hun haltede også "bare" lidt i starten ved leg. Nu halter hun meget, og har højst sandsynligt beskadiget et ledbånd.

 

Bare til info så sagde min første dyrlæge at der intet var galt med hende, så jeg sys godt det kan betale sig at finde en dyrlæge der også er kiropraktor (eller måske bare kiropraktor :confused:)

 

Pøj pøj med det, håber ikke der er noget galt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...