Hop til indhold

Er det uansvarligt?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna fik jo konstateret mave/tarm infektion i søndags, så nu er hun på antibiotika kur og får skånekost. Hendes afførring er på nuværende tidspunkt fin, og hun virker overhovedet ikke syg.

 

I aften er det sidste træningsdag på vores sædvanlige hold, og egentlig må Luna ikke komme med, da hun jo kun må få skånekost og dermed ikke må få godbidder.

 

Men jeg overvejer kraftigt at tage hende med alligevel, det er trods alt sidste gang, og hvor meget skade kan hun tage af en enkelt aften med godbidder :vedikke:

 

Hvad siger I, er jeg uansvarlig, eller havde I gjort det samme?

 

Og nej, jeg får ikke Luna til at arbejde for hendes skånekost, så det er ikke en løsning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken type skånekost er hun på - måske kan du indrette godbidderne lidt derefter, fx. kogt kylling eller torskerogn :hmm:

 

Jeg kunne også godt finde på at "rebelle" lidt - går det galt kendes årsagen jo umiddelbart, og skånekosten kan forlænges nogle dage mere .....

 

Hun er på sådan noget specielt tørfoder fra dyrlægen, de mente ikke at kylling og ris var nærende nok når det skulle være over en længere periode.

 

Men min tanke var også, at hvis hendes mave reagerer, så ved jeg jo hvorfor, og må så være noget striks de efterfølgende dage. Men hun virker helt rask, så umiddelbart tror jeg ikke at hendes mave vil reagerer, men jeg kan jo selvfølgelig blive snydt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du putte hendes ynglings godbidder i posen med special fodret, så smagen kunne smitte af på tørkosten :hmm:

 

Men umiddelbart ville jeg ikke være så bekymret for at "synde" mod dr. dyrs råd en enkelt gang :genert:

 

Når mine har haft mave-/tarminfektion, har de godt nok været på antibiotika og special kost fra dr. dyr, men godbidder har da stadig været tilladt :hmm: eller jeg har i al fald ikke fået direkte forbud mod at give, så det har jeg da gjort :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du putte hendes ynglings godbidder i posen med special fodret, så smagen kunne smitte af på tørkosten :hmm:

 

Luna er ikke særlig madmotiveret, så den slags små tricks får hende bare til at melde helt fra, så det kan desværre ikke lade sig gøre.

 

Men umiddelbart ville jeg ikke være så bekymret for at "synde" mod dr. dyrs råd en enkelt gang :genert:

 

Når mine har haft mave-/tarminfektion, har de godt nok været på antibiotika og special kost fra dr. dyr, men godbidder har da stadig været tilladt :hmm: eller jeg har i al fald ikke fået direkte forbud mod at give, så det har jeg da gjort :engel:

 

Jeg var jo så dum at spørge, så derfor fik jeg nej :blink:

 

Men hun har jo stadig fået sine to daglige piller i en klat leverpostej, og det har hun ikke haft problemer med, så jeg har allerede snydt lidt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan serveres hytteost/leverpostej på tube eller :vedikke:

 

a9 *glad for at Jacki trods utællelige særheder godt vil tage godbidder i fastform :engel:*

 

Her serveres det med en teske :-D

 

Server på en finger, og det er fingeren, du serverer for Jacki :lol: :lol:

 

Najr, tror bare jeg holder mig til godbidder i fast form og bolde :vuf:

 

Og grunden til at der bliver brugt teske er netop også, at ellers ryger der en finger med i købet :blink:

 

Jeg ville tage med og bruge kogt kylling, du behøver jo ikke koge en hel kylling, køb noget inderfilet og kog det...;-)

 

Dig og Luna trænger da til en rigtig god oplevelse:-D

 

Tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...