Hop til indhold

Kleiner münsterlænder eller FT springer spaniel?

Gæst Fru.Rohde
 Share

Recommended Posts

Gæst Fru.Rohde

Vi er nok nået dertil hvor vi gerne vil have hvalp igen. For 2 år siden kom vi af med vores elskede jagt-og familie hund, kleiner münsterlænderen Tenna (pga alderdom). Vi er nu ovre kravlebørn og føler os derfor klar til en hvalp igen.

Vi var egentlig indstillet på en KML igen, da vi jo kender sindet. Var den dejligste og roligste familiehund man kan tænke sig og en fantastisk jagthund også.

Meeeeeen nu er vi faldet over en FT springer spaniel som jo ligner utroligt meget i udseenet. Denne skulle også have fremragende jagtegentskaber. Men vi er lidt i tvivl om den egner sig til også at være rolig familiehund.

Så er det nogen der kan fortælle os forskellen mellem en kleiner münsterlænder og en FT springer spaniel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo 2 hunde, der arbejder på forskellig måde på jagt, så hvis det er det, den skal bruges til, skal I jo lige finde ud af, hvad der passer til jer.

De FT´ere jeg har stødt på, har haft pokkers meget krudt i måsen.

Jeg er på min 3. kleiner, og kan kun anbefale racen, og som du jo selv skriver er de fantastiske familiehunde, og rigtig gode jagthunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

jeg ville nok også hælde til kleinen da jeg er vokset op med 2 af slagsen, man finder næsten ikke en bedre familie hund. :lun: hvis jeg eller min mand gik på jagt ville jeg også have en kleine. :hjerte: men vi er ikke lige jagt mennesker og syntes nu at racen skal bruges til det den er super god til. :-D men held og lykke med jagten efter den nye hund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites