Lupus Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Hej alle, Min cavalier hvalp har en tendens til at bide sig selv i bagpoten, det er næsten som om at han bliver "angrebet" af den. Han nærmest sparker sig selv i hovedet og reagere så ved at gnaske i den, for at "forsvars" sit hoved. Han gør det gerne lige inden at han falder til ro (altså sover) både om aftenen og i løbet af dagen. Ofte kombinerer han det med, at han også jagter sin hale. Han er jo ikke ret gammel, så han får endnuikke ret lange (km mæssigt) ture, måske ca 20 min aktiv gåen, men der tager selvfølgelig længere tid, der skal jo snuses Vi går til hvalpe træning og bruger 5-10 minutter et par gange om dagen, på vores "lektier" derfra. Der ud over besøger vi tit hundeskoven og venner med hunde. Han er næsten med os over alt, vi ønsker at five ham mange dejlige indtryk og oplevelser. Med hensyn til hans alenehjemme tid, er det i gennemsnit ca 3 timer til hverdag. Håber der er nogle der har nogle løsningsforslag, er lidt bange for at min lille pus er stresset... Mange hilsner fra Marlene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 27, 2010 Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Hej alle,Min cavalier hvalp har en tendens til at bide sig selv i bagpoten, det er næsten som om at han bliver "angrebet" af den. Han nærmest sparker sig selv i hovedet og reagere så ved at gnaske i den, for at "forsvars" sit hoved. Han gør det gerne lige inden at han falder til ro (altså sover) både om aftenen og i løbet af dagen. Ofte kombinerer han det med, at han også jagter sin hale. Han er jo ikke ret gammel, så han får endnuikke ret lange (km mæssigt) ture, måske ca 20 min aktiv gåen, men der tager selvfølgelig længere tid, der skal jo snuses Vi går til hvalpe træning og bruger 5-10 minutter et par gange om dagen, på vores "lektier" derfra. Der ud over besøger vi tit hundeskoven og venner med hunde. Han er næsten med os over alt, vi ønsker at five ham mange dejlige indtryk og oplevelser. Med hensyn til hans alenehjemme tid, er det i gennemsnit ca 3 timer til hverdag. Håber der er nogle der har nogle løsningsforslag, er lidt bange for at min lille pus er stresset... Mange hilsner fra Marlene. Det kan jo være en stresshandling, som er forårsaget af eksempelvis overstimulering. Men da jeres hund er en cavalier, som kan have neurologiske problemer, ville jeg bestemt spørge dyrlægen ad. Så jeg synes I skal give dyrlægen et kald og forklare jeres bekymring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Ja, den tanke har strejfet mig, men syntes ikke at han udviser nogle af symptomerne på SM ( er det ikke det sygdommen forkortes som?). Det er sjældent samme side og han viser ikke ubehag ved nakkeområder. Dessuden er det oftes lige efter søvn, at hunde med den sygdom udviser symptomer. Mem på den anden side er han en ruby (men lidt "ulovligt" hvidt) og de lider ofte af nettop den sygdom. Men håber det da virkeligt ikke, da det vel i mange tilfælde er lig med aflivning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Taget fra Cavalierklubbens hjemmeside: SM er et syndrom, der påvirker hjernen og rygmarven, ved at**den bageste del af kraniet er for smal til hjernen, hvilket skaber*unormalt pres. Presset fører til at spinalvæsken ikke flyder normalt mellem hjerne og rygmarv, og*der kan*opstå væskefyldte hulrum og deformation af hjernen eller den øverste del af rygmarven. Symptomer kan komme i alle aldre, men*opstår typisk mellem 6 måneder og 3 år. Symptomerne er bl.a. følsomhed og smerte omkring hoved, hals eller skuldre, herunder ofte det faktum, at hunden klynker eller skriger i kombination med regelmæssig kradsen*(ikke på pelsen) men ud i luften, i området omkring øret, nakken, skulderen.*Kløen er ofte ensidig, dvs. at den er begrænset til den ene side af kroppen. Kløende bevægelser er regelmæssige, uden faktisk at være i kontakt med resten af kroppen. SM opstår typisk, når hunden er ophidset, for eksempel, når den skal ud at gå tur. Diagnose*sker ved at hunden bliver*MR-scannet. Der er ingen behandling for denne lidelse, men man kan med fordel give medicin for at lindre smerterne og generne, man kan måske*lave en operation i nakken for at mindske presset lidt.** Graden og symptomer på SM varierer fra individ til individ. Sygdommen findes i mange små hunderacer med kuppelformet hoved, Cavaliere er ikke den eneste race, der er berørt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 27, 2010 Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Det var netop SM jeg tænkte på. Altså måske er det også bare helt almindelig stress, men det ville være rart at få en dyrlæges vurdering, så I ikke skal bekymre jer unødigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Ved ikke hvorfor jeg ikke har tænk på de to ting i sammenhæng, men ja det er nok bedst at vi tager en tur til dyrlægen.. Vi var der ellers i fredags med problemer med analkirtler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts