Hop til indhold

HASTER!! Basse søger ny familie


Gæst ninapigen
 Share

Recommended Posts

Gæst ninapigen

vi søger med lys og lygte efter et nyt og kærligt hjem til vores dejlige LAbrador han Basse. han er en god og velopdragen hund som elsker alle levende væsener. alle dyrelægebesøg og vacciner er fulgt, og han er sund og rask. Basse er knap 17 mdr. og stadig et lille legebarn.

grunden til vi søger nyt hjem er, bla. hans pludsligt udviklede angst for at være alene., og efter hjælp fra div. proff. er dette desværre den eneste udvej for at Basse skal få det godt igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi søger med lys og lygte efter et nyt og kærligt hjem til vores dejlige LAbrador han Basse. han er en god og velopdragen hund som elsker alle levende væsener. alle dyrelægebesøg og vacciner er fulgt, og han er sund og rask. Basse er knap 17 mdr. og stadig et lille legebarn.

grunden til vi søger nyt hjem er, bla. hans pludsligt udviklede angst for at være alene., og efter hjælp fra div. proff. er dette desværre den eneste udvej for at Basse skal få det godt igen.

 

Måske skulle du lægge et andet foto med en normal forbenstilling ud, så folk ikke tror Basse har dårlige ben..

 

Som professionel adfærdsrådgiver undrer årsagen til hans omplacering mig. Denne pludseligt opståede angst for at være alene, som flere adfærdsbehandlere ikke har kunnet hælpe med lyder mere end mystisk - er Basse blevet tjekket af en kiropraktor for eventuelle smerter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ninapigen
Måske skulle du lægge et andet foto med en normal forbenstilling ud, så folk ikke tror Basse har dårlige ben..

 

Som professionel adfærdsrådgiver undrer årsagen til hans omplacering mig. Denne pludseligt opståede angst for at være alene, som flere adfærdsbehandlere ikke har kunnet hælpe med lyder mere end mystisk - er Basse blevet tjekket af en kiropraktor for eventuelle smerter?

 

Nej det har vi godt nok ikke gjort. men kan fortælle dig at vi har gjort hvad vi har kunne gøre for at gøre livet bedre for ham. han kan sagtens løbe rundt og lege i laaang tid, så mener bestemt ikke han har nogle smerter. bliver godt nok lidt ked af dit svar, da jeg føler du ikke mener vi har gjort nok for vores hund. denne beslutning med at finde nyt hjem til ham har været svær, men vi er osse nød til at tænke på ham og ikke kun på os selv!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det har vi godt nok ikke gjort. men kan fortælle dig at vi har gjort hvad vi har kunne gøre for at gøre livet bedre for ham. han kan sagtens løbe rundt og lege i laaang tid, så mener bestemt ikke han har nogle smerter. bliver godt nok lidt ked af dit svar, da jeg føler du ikke mener vi har gjort nok for vores hund. denne beslutning med at finde nyt hjem til ham har været svær, men vi er osse nød til at tænke på ham og ikke kun på os selv!!

 

Jeg vidste godt der var den risiko da jeg skrev indlægget, men valgte at skrive det alligevel. Det var ikke for at trampe på dig og jeg skal ikke blive i samme rille, men hvis smerter er en medvirkende årsag er det da super ærgerligt for jer alle ikke at få det tjekket.

 

Det er skrevet i den bedste mening og ud fra den erfaring at en hund som har kunnet være alene uden problemer tidligere men pludselig ikke kan det længere, ofte har smerter.

 

Muligvis kommer der andre på banen som kan fortælle at hunde, især labber, er mestre i at skjule smerter og at dyrlæger ikke er gode detektiver i arbejdet i at finde årsagen eller blor registrere at der er smerter...

 

Men nu er det sagt.

 

Hvis han er sund og rask kan du prøve at henvende dig til STH, Servicehunde til handicappede eller til førerhundeforeningen, det kan være han kan bruges der.

 

Held og lykke til jer alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste godt der var den risiko da jeg skrev indlægget, men valgte at skrive det alligevel. Det var ikke for at trampe på dig og jeg skal ikke blive i samme rille, men hvis smerter er en medvirkende årsag er det da super ærgerligt for jer alle ikke at få det tjekket.

 

Det er skrevet i den bedste mening og ud fra den erfaring at en hund som har kunnet være alene uden problemer tidligere men pludselig ikke kan det længere, ofte har smerter.

 

Muligvis kommer der andre på banen som kan fortælle at hunde, især labber, er mestre i at skjule smerter og at dylæger ikke er gode detektiver i arbejdet i at finde årsagen eller blor registrere at der er smerter...

 

Men nu er det sagt.

 

Hvis han er sund og rask kan du prøve at henvende dig til STH, Servicehunde til handicappede eller til førerhundeforeningen, det kan være han kan bruges der.

 

Held og lykke til jer alle.

 

Vil lige give mit besyv med mht. med smerter, flere dyrlæger har udtalt til mig at labben er en af de racer der er mest hårdfør med smerter.

 

Min egen hund som desværre er en mandagsmodel kan også tonse rundt og på den måde "skjule" hendes smerter, så de har en meget høj tærskel...

 

Hos min er der flere ting der viser smerter, et par af dem er:

 

Halen går mest en vej når vi går tur (går den til venstre, kompensere hun for højre side)

 

Pludselig lydfølsom

 

Trækker benet en smule når hun rejser sig

 

Sover mere

 

Trækker sig i mødet med andre hunde, eller er mere på vagt (opmærksom) og holder mere afstand end normalt

 

Der er mange små ting man kan holde øje med og en pludselig ændret adfærd kan godt skyldes smerter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ninapigen
Jeg vidste godt der var den risiko da jeg skrev indlægget, men valgte at skrive det alligevel. Det var ikke for at trampe på dig og jeg skal ikke blive i samme rille, men hvis smerter er en medvirkende årsag er det da super ærgerligt for jer alle ikke at få det tjekket.

 

Det er skrevet i den bedste mening og ud fra den erfaring at en hund som har kunnet være alene uden problemer tidligere men pludselig ikke kan det længere, ofte har smerter.

 

Muligvis kommer der andre på banen som kan fortælle at hunde, især labber, er mestre i at skjule smerter og at dylæger ikke er gode detektiver i arbejdet i at finde årsagen eller blor registrere at der er smerter...

 

Men nu er det sagt.

 

Hvis han er sund og rask kan du prøve at henvende dig til STH, Servicehunde til handicappede eller til førerhundeforeningen, det kan være han kan bruges der.

 

Held og lykke til jer alle.

 

 

Tusind tak, vil da helt klart tage dit råd til efterretning :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ninapigen
Vil lige give mit besyv med mht. med smerter, flere dyrlæger har udtalt til mig at labben er en af de racer der er mest hårdfør med smerter.

 

Min egen hund som desværre er en mandagsmodel kan også tonse rundt og på den måde "skjule" hendes smerter, så de har en meget høj tærskel...

 

Hos min er der flere ting der viser smerter, et par af dem er:

 

Halen går mest en vej når vi går tur (går den til venstre, kompensere hun for højre side)

 

Pludselig lydfølsom

 

Trækker benet en smule når hun rejser sig

 

Sover mere

 

Trækker sig i mødet med andre hunde, eller er mere på vagt (opmærksom) og holder mere afstand end normalt

 

Der er mange små ting man kan holde øje med og en pludselig ændret adfærd kan godt skyldes smerter.

 

Tak for råd, det tages hermed i brug :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er en "grublende smiley" i den her forbindelse :-D Lige præcis den smiley bringer vist tit forvirring.

 

Jeg håber at et besøg hos kiropraktoren kan løse jeres problem. I kunne også høre dyrlægen om I må få noget smertestillende til et par dage og se om han godt kan være alene hjemme de dage? For så kunne noget tyde på, at det er smerter.

 

Og hvis det ikke hjælper, så held og lykke med at finde et godt hjem til ham. Jeg ved hvor svær beslutningen er og hvor frustrerende processen er med at finde det nye hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ninapigen
Øhm, jeg skal bare lige sikre mig hvorvidt du bruger :roll: som et "ja ja - godt med dig.. har jeg ikke brug for" smiley som den nok er lavet til..

Eller om det bare er smilende smiley? :-)

 

Nogle er blevet misforstået fordi den er blevet brugt "forkert" - og vil helst undgå at dømme nogen :mrgreen:

 

Nej det er skam ikke et ja ja, er skam fuld modtagelig for gode råd. var jeg ligeglad er jeg mere typen der siger det eller sagt på en anden måde, hvis ikke jeg har noget ordentligt at sige så tier jeg hellere.

Så endnu engang tusind tak for dit råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er skam ikke et ja ja, er skam fuld modtagelig for gode råd. var jeg ligeglad er jeg mere typen der siger det eller sagt på en anden måde, hvis ikke jeg har noget ordentligt at sige så tier jeg hellere.

Så endnu engang tusind tak for dit råd.

 

Hvor dejligt! Det er så fedt at se, når der kommer et råd i en situation, som trådstarter ikke lige har tænkt på, og så vælger at lytte til det. Især i sådan en situation hvor man allerede er nået langt i processen. Ros til ninapigen for at kunne overskue at tage imod et konstruktivt råd i en svær tid!

 

Håber vi må høre, hvordan det kommer til at arte sig for jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det har vi godt nok ikke gjort. men kan fortælle dig at vi har gjort hvad vi har kunne gøre for at gøre livet bedre for ham. han kan sagtens løbe rundt og lege i laaang tid, så mener bestemt ikke han har nogle smerter. bliver godt nok lidt ked af dit svar, da jeg føler du ikke mener vi har gjort nok for vores hund. denne beslutning med at finde nyt hjem til ham har været svær, men vi er osse nød til at tænke på ham og ikke kun på os selv!!

 

 

Vil lige sige at en hund nemt kan tonse rundt og være tosset og stadig have smerter..:hmm:

Vi var til kiropraktor med min gamle hund og havde min venindes med , hvis nu han lige havde tid til at gennem gå ham også, ikke fordi vi regnede med at han fejlede noget, bare for en sikkehedsskyld..:lol:

Hmm nu har han så gået til kiropraktor i 3 mdr og hun har fået en total anden hund.. han havde en fejl ved hans ribben og derfor ikke rigtig nogle rygmuskler fordi han havde fundet en anden måde at bevæge sig på så det ikke gjorde ondt..:hmm:

 

Jeg fortæller kun dette for at fortælle dig hvor lidt vi egentlig kan se ud af vores hunde når det kommer til smerter.

Men samtidig vil jeg sige at forslaget om at tage til en kiropraktor ikke er et dårligt et. Jeg går der med min agility hund en gang om året for lige at få ham tjekket igennem..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er skam ikke et ja ja, er skam fuld modtagelig for gode råd. var jeg ligeglad er jeg mere typen der siger det eller sagt på en anden måde, hvis ikke jeg har noget ordentligt at sige så tier jeg hellere.

Så endnu engang tusind tak for dit råd.

 

Ok super! Tænkte nok det var sådan :lol: Men man kan jo så nemt blive misforstået på forum..

Ih håber det arter sig for jer! Holder du os opdateret?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ninapigen

Tak for alle de gode råd og info. Basse var ved kiropraktor i sidste uge og fejler intet :-D nu har vi fundet en ny dejlig familie til ham med masser af plads, tid og kærlighed til ham. Og det bedste af alt, de bor ikke så langt væk og de vil meget gerne have os på besøg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...