Hop til indhold

dobbelt "negativ" adfærds påvirkning.


guanomo
 Share

Recommended Posts

Kanon overskrift :mrgreen:

 

Cujo har altid være ldit ekstra op på tæerne når det er mørkt.

 

Men nu hvor det er ved at blive mørkt til aften turen er det værre end det plejer at værre :hmm: træls :stupid:

 

han går "let på tå" hovedet helt højt og kigger meget rundt, snuser sjældent og er opmærksom på alle bevægelse, folk i indkørsler, folk der går på fortov..

 

i går tog jeg så chancen og prøvede noget de sidste 5 min hjem.

Han havde ikke snust meget på turen, dog fik han smurt mundkurven ind i en kattelort der lå gemt i noget buskads :damn::damn:

 

Men til sidst tog jeg mundkurven af (slemme mig, klaps over fingeren) og han var mærkbart mere afslappet, han snuste 90 % af tiden hjem og gik bare generelt mere roligt, tog sig god tid ved de rigtig gode snuse pletter.

 

Så vi skal til at have endnu flere über lækker kyllinge hapser med på tur fremover...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig synd at kurven har den indvirkning på ham :ae:

 

Kan du ikke benytte mørket (hvor ingen kan se) til helt at undlade at give ham kurv på?

 

nu går vi kun 20-25 min så chancen for at møde er ekstrem lille, vi har ikke set mere end 2 hunde på en måned :lol:

så jo, kunne godt finde på at tage den af ind imellem på de "afsidet" steder, vi går ned af en lille vej parallel med vores og der kunne jeg godt den af og sæt den på igen, hvis der var grund til det.

Det hjalp lidt i går at smide lidt kylling i kanten så han snuste lidt, men håber lidt mere tilvænning vil hjælpe.

Men generealt er vi sat tilbage til træning med mundkurven da vi jo havde 1½ måned hvor han ikke gik en eneste tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu går vi kun 20-25 min så chancen for at møde er ekstrem lille, vi har ikke set mere end 2 hunde på en måned :lol:

så jo, kunne godt finde på at tage den af ind imellem på de "afsidet" steder, vi går ned af en lille vej parallel med vores og der kunne jeg godt den af og sæt den på igen, hvis der var grund til det.

Det hjalp lidt i går at smide lidt kylling i kanten så han snuste lidt, men håber lidt mere tilvænning vil hjælpe.

Men generealt er vi sat tilbage til træning med mundkurven da vi jo havde 1½ måned hvor han ikke gik en eneste tur.

 

Det er jo klart :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...