Hop til indhold

Alger!!!


Gæst Humankind
 Share

Recommended Posts

Gæst Humankind

Kære søde hunde-venner

 

PAS nu på jeres hunde! Algerne er allerede godt på vej i de danske vande, så hold jer til ikke-stillestående vand, som feks. brede åer.

 

En god ven af mig mistede sin gamle han-hund forrige år pga. alger. Søen han badede i var helt klar, der var endnu ikke sat "alge-alarm" i nyhederne, der var simpelthen intet tegn på alger og alligevel skete det!

 

På DMI kan i følge algerne...

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/algekort.htm

 

 

Nyhederne bringer det først når det ER gået galt, desværre, så det er en rigtig god idé allerede nu at holde jer til vand i god bevægelse. Bliver hundene først forgiftet er der ingen vej tilbage og vandet kan synes fuldstændig alge-frit uden at være det!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Okay jeg er nærmest skræmt fra vid og sans! :shock:

Ved godt man ikke bør overdrive, men har INTET hørt om dette nogensinde, og vi har selv to labradorer der er trods alt vææældige glade for vand, og som gerne "angriber" søer, åer osv, selvom havet nu er hvad vi plejer at være ved..

 

Hvad i alverden er det for noget?

 

Og er det så ikke også farligt for mennesker egentlig?

 

 

- Zeph og co.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jeg er nærmest skræmt fra vid og sans! :shock:

Ved godt man ikke bør overdrive, men har INTET hørt om dette nogensinde, og vi har selv to labradorer der er trods alt vææældige glade for vand, og som gerne "angriber" søer, åer osv, selvom havet nu er hvad vi plejer at være ved..

 

Hvad i alverden er det for noget?

 

Og er det så ikke også farligt for mennesker egentlig?

 

 

- Zeph og co.

 

Jo, så sandelig giftigt for mennesker så vel som hunde. Der bliver udstedt algevarsel hvert år, når vandene bliver varme. Man kan læse nærmere her: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/algekort.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det må da siges.. :neutral:

Ingen i min familie, hverken mennesker eller hunde er da til at holde fra vandet, men kunne godt være man lige skulle tænke sig om en ekstra gang fremover..

Det virker heldigvis ikke så slemt i vores område..

 

Kan man egentlig ingenting gøre hvis først man har fået disse alger i sig..? Hverken hos hunde eller mennesker? Det er næsten der skræmmer mig mest.. O__O

Puha..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...